Smart Fortwo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli onkos kellään kokemuksia tästä uudesta Fortwo:sta? Mielellään tietysti kuuntelisin kokemuksia muistakin malleista ja smart:ista yleensäkkin, mutta erityisesti tuo kiinnostaisi.

Koeajolla ehtisin jo tuollaisella 52kW versiolla käydä ja hauskahan sitä ajaa oli. Ei ikinä uskoisi ajossa millainen koirankoppi sitä todellisuudessa alla on, kun fiilikset oli kuin "isoakin" autoa olisi ajanut. Ja todella halpaa ajoahan tuollaisella olisi päästellä kulutusten ja vakuutusten puolesta, mutta milläs mallilla huoltojen hinnat ja koneiden kestävyys tuollaisissa smarteissa on. Tuskin esim. 1.0l turbo (62kW) versiolla mitään 400tkm päästellään menemään ilman paria koneremppaa matkan varrella?

Eli nyt kokemuksia tänne kaikilta smartin omistajilta, omistajien kavereilta, ajaneilta ja esson baareissa juttua kuulleilta :dance:!

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yllättävän hauska peli, tota litrasta en oo ajanu ollenkaan, mutta se vanhempi 0.7l 45kw menee ihan kivasti sekin. Ei tietty mikään raketti ole, mutta ei sillä jalkoihinkaan jää.

Kauhea tuulipussi kuulemma ja alustalle on moni ainakin vanhemman kohdalla tehny jotain, olisko uudemmassa parempi kun mitatkin on muuttunu...

Samalla rahalla saa toki jo sitten "oikeankin" auton, joten kandee miettiä tarkasti ne omat tarpeet... ;)

Tuo uusi malli kuulemma kallistelee huomattavasti vähemmän kuin edellinen ja on myös parempi ajaa maantiellä. Itse en ole vanhempia malleja päässyt ajamaan niin ei ole vertailu kohtaa, mutta ihan hyvin tuo uusi ainakin motarillakin meni, mitä nyt nopeasti koeajossa sai tuntumaa. Tosin silloin ei juurikaan tuullut joten tiedä sitten onko auto heti kyljellään kun pienikin tuulenpuuska iskee :D.

Saisihan tuollaisen uuden hinnalla ja monelta merkiltä "oikeita" autojakin, mutta tuskin miltään yhtä hauskaa menopeliä ;).

Itse olen monta kertaa harkinnut tuota Smartia, mutta innostus laskee siinä vaiheessa kun huomaa, että samalla rahalla saa paremmat ominaisuudet näistä normaaleista pikkuautoista, eivätkä niidenkään ominaisuudet ole oikein mistään kotoisin.

No riippuu hieman mitä ominaisuuksia tarkoitat? Tilaa kyllä saa enemmän, mutta mitä muuta? Onhan tuo Smart sellainen auto kyllä, että enemmänkin tunteella tuollaisia ostetaan kuin järjellä :hyper:.

Melutaso, ajettavuus, ajomukavuus, penkit, laatuvaikutelma... Ja nämä kaikki ovat pikkuautoluokan muissakin edustajissa enemmän ja vähemmän päin persehiä.

Mutta kyllähän itse konsepti on houkutteleva. Toisaalta itse näkisin ne kaksi penkkiä mieluimmin peräkkäin, jolloin autoon saataisiin helposti hyvin pieni ilmanvastus ja pidempi akseliväli. Vähän samaan tyyliin kuin volkkarin tekemässä yhden litran autossa. Piech ilmoitti hiljattain volkkarin tuovat 1 l/100km kulutuksella varustetun auton markkinoille 2010.

Suositut

Back
Ylös Bottom