SM-liiga Playoffs 2009

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
minkä takia olisi pitänyt pelata vaasassa?sport lähti haastamaan ässiä tämän liigapaikasta,ei toisinpäin.

olisivat pistäneet vaasassa poikki kun oli mahdollisuus

Tuo on totta. Ja myöskin totta on se, että Sportilla oli pienenpieni mahdollisuus lyödä tasokkaampi joukkue lyhyessä sarjassa. Silloin kaikki etu pitää saada käytettyä, kuten esimerkiksi kotietu.

Jos Alatalo olisi ollut Sportin valmentajana, niin Matti olisi varmaan heittänyt jotain "Ei mopolla mahdottomia" ja kaikki olisivat olleet siitäkin hermona. :D

Tuo on totta. Ja myöskin totta on se, että Sportilla oli pienenpieni mahdollisuus lyödä tasokkaampi joukkue lyhyessä sarjassa. Silloin kaikki etu pitää saada käytettyä, kuten esimerkiksi kotietu.

Lyhyessä sarjassa? Paras seitsemästä -sarjahan on legendaarinen malli P-Amerikasta ja ehkä paras mittari näissä karkeloissa! Ja muutenkin paras uudistus mitä Sm-liigassa on vähän aikaan tehty!

En todellakaan myönnä, koska tästä kotiedusta spekuloitiin jo Mestiksen finaaleiden aikaan.

Ja Tamia pitää kannattaa, koska Kummolan ja kumppaneiden toiminta on niin tunkkaista Neuvostoliitto/DDR-meininkiä, jossa jäsenkirja sekä kaveruussuhteet ratkaisee. Kaikki kohu siihen suuntaan on hyvästä.

Sitä on luettu Sihvosen kirjoittamat jutut tarkaan. Ohan toi Tamminen ihan spede äijä. Hirveä leuhotus päällä ja syyt löytyy aina muualta kuin itsestään tai joukkueesta. Toi tuomareista vinkuminen oli aivan ölytöntä. Kai jäähyjä tulee kun ei jätkät pysy tilanteissa mukana ja rikkoo sen takia. Kyllä sport hävisi ihan huonouttaan, eikä minkään muun syyn takia. Jos joku muu olisi valmentanut sporttia niin tulos olisi ollut sama, mutta sarjasta ei täälläkkään mitään kirjoitettaisi. Ketään ei kiinostaisi.

Jos joku muu olisi valmentanut sporttia niin tulos olisi ollut sama,.

mielestäni silloin sarja olis ollu 4-0 ässille, eihän sportilla pitäny olla mitään jakoja mutta niin vain tiukan sarjan teki, pienellä onnella olis tänäänki taistellu vielä lopussa mut harmi ku ei saanu kiekkoa häkkiin.

tami on hyvä valmentaja. vaik kiihkossa laukookin välillä kovia juttuja joista kukkahattutyypit on hädissään

mielestäni silloin sarja olis ollu 4-0 ässille, eihän sportilla pitäny olla mitään jakoja mutta niin vain tiukan sarjan teki, pienellä onnella olis tänäänki taistellu vielä lopussa mut harmi ku ei saanu kiekkoa häkkiin.

tami on hyvä valmentaja. vaik kiihkossa laukookin välillä kovia juttuja joista kukkahattutyypit on hädissään

Muutenkin tässä sarjassa on paisuteltu median ansiosta liikaa tota valmentajakaksikon roolia. Johtuen ihan siitä, että molemmat on aika räiskyviä persoonia ja antaa hieman provosoivia kommentteja medialle. Herätkää nyt vittu ihmiset! :D Ei siellä jäällä ollu pelaamassa vastakkain Alpo Suhonen ja Juhani Tamminen!

Lyhyessä sarjassa? Paras seitsemästä -sarjahan on legendaarinen malli P-Amerikasta ja ehkä paras mittari näissä karkeloissa! Ja muutenkin paras uudistus mitä Sm-liigassa on vähän aikaan tehty!

Tottakai. Mutta tuossa seitsemässä pelissä tuo Sportin joukkue menestyi paremmin kuin 58 ottelun Suomen Mestaruussarjassa. Siellä tuolla porukalla olisi hävitty paljon enemmän matseja kuin 3/7 suhteessa.

Sitäpaitsi ilman Tamia, Sihvosta ja muita karsintojen puolesta mediassakin huudelleita vaikuttajia näitä karsintoja ei pelattaisi vieläkään, vaan nautittaisiin suljetusta sarjasta.

Onko Joo sitä mieltä, että RD:llä ei ole mitään merkitystä Jypin menestyksekkäässä pelitavassa? Että pelaajat itse osaavat pelistä toiseen ryhmittäytyä viisikkopuolustukseen? Miksi Alatalon kanssa ei menestys ollut ihan yhtä vakuuttavaa?

Onko Joo sitä mieltä, että RD:llä ei ole mitään merkitystä Jypin menestyksekkäässä pelitavassa? Että pelaajat itse osaavat pelistä toiseen ryhmittäytyä viisikkopuolustukseen? Miksi Alatalon kanssa ei menestys ollut ihan yhtä vakuuttavaa?

Noh, totta kai tiedän, että valmentajalla on merkitystä. Ja nimen omaan sen menestyksekkään pelitavan ajamisessa siihen joukkueeseen. Mutta tommonen yliammuttu "Tami vs. Ape" on ihan paskaa. Kuten herrat itekkin totes.

Sitä on luettu Sihvosen kirjoittamat jutut tarkaan. Ohan toi Tamminen ihan spede äijä. Hirveä leuhotus päällä ja syyt löytyy aina muualta kuin itsestään tai joukkueesta. Toi tuomareista vinkuminen oli aivan ölytöntä. Kai jäähyjä tulee kun ei jätkät pysy tilanteissa mukana ja rikkoo sen takia. Kyllä sport hävisi ihan huonouttaan, eikä minkään muun syyn takia. Jos joku muu olisi valmentanut sporttia niin tulos olisi ollut sama, mutta sarjasta ei täälläkkään mitään kirjoitettaisi. Ketään ei kiinostaisi.

Kyllä vaan. Ei tuomareista jaksa vinkua, koska yleensä tuomiot tasoittuvat ajan mittaan.

Tamilla on ego kohdillaan, mutta mies on loistava nostattamaan kiekkobuumia nousua havittelevassa kaupungissa. Kaudella -99 Kärppien nostolle kävi kuin Sportille nyt, mutta silloin käytöstavat olivat hieman paremmat kuin nykyään, vaikka nousu kariutui epäselvään ruuhkamaaliin: :D

"Sellaista on elämä, sellaista on jääkiekko. Yhden asian olen peliltä oppinut ja se on lopputuloksen kunnioittaminen, mietti syntyjä syviä katastrofitappion jälkeen Kärppien valmentaja Juhani Tamminen.
-- Tämä on ollut hienoin joukkue, jota olen koskaan valmentanut, emmekä olisi ansainneet tällaista loppua tälle kaudelle. Sama pätee myös kaikkiin niihin ihmisiin, joiden kanssa olen täällä Oulussa työskennellyt, kertoi Tamminen olosuhteisiin nähden varsin tyynenä."

http://www.oulunkarpat.fi/system/ottelut/_kausi9899/kauden9899_nolla_freimi.html

1673963-tamifanit.jpg

HAHAHHAAH, minä pitäisin ässä fanin vaan ne keskisormet siellä omassa taskussa. Joukkue on niin surkea tällä kaudella että pitää karsia siitä saako enään pelata sm-liigassa... en kyllä kehtais tuossa vaiheessa nostella keskisormia :hyper:

HAHAHHAAH, minä pitäisin ässä fanin vaan ne keskisormet siellä omassa taskussa. Joukkue on niin surkea tällä kaudella että pitää karsia siitä saako enään pelata sm-liigassa... en kyllä kehtais tuossa vaiheessa nostella keskisormia :hyper:
Hehe joo. "oltiin sm-liigan paskimpia mutta voitettiin kuitenkin 7. ottelussa mestiksen paras" eli kunnon maailman kuninkaita :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tamminen on kyllä mies paikallaan.
Laittaa kaikki peliin, rahat mukaan lukien.
Suomessa ei ole turhan paljon väriläiskiä joilla on sana hallussa joten Aurinkokuningas on piristävä poikkeus.

Tammisen seuraavaa siirtoa odottaen.

Tamminen on kyllä mies paikallaan.
Laittaa kaikki peliin, rahat mukaan lukien.
Suomessa ei ole turhan paljon väriläiskiä joilla on sana hallussa joten Aurinkokuningas on piristävä poikkeus.

Tammisen seuraavaa siirtoa odottaen.

Samaa mieltä, Suomi-kiekko tarttee enempi tällaisia persoonia.

http://www.yle.fi/urheilu/lajit/jaakiekko/sm-liiga/2009/04/tami_kyseenalaistettiin_tulistui_lehdistotilaisuudessa_-_katso_143068.html

Tammisen haastattelu vitutaa nyt niin paljon. Tuota haastattelija ämmää saisi tintata kyllä oikeen kunnolla tuon jälkeen. Pelin jälkeen varmasti ottaa aivoon ja tarvitsee tuollaista paskaa kuunnella. Tamminen nyt on ihan sekopää itsekin mutta asettukaa itse kuuntelemaan tuota suoranaista vittuilua voi helvetti.

Urheilutoimittaja vaihteeksi aivan pihalla, ei tolla ämmällä mitään tilannetajua.

1673963-tamifanit.jpg

Vielä viimeisilä kierroksilla kaikkien aikojen paskimmaksi joukkueeksi rankattu jengi taisteli säälipoffi paikasta, että kaikkinensa Ässät pelas kyllä aika lailla yläkanttiin runkkarin. Playoutit onkin sitten toinen tarina.

Vielä viimeisilä kierroksilla kaikkien aikojen paskimmaksi joukkueeksi rankattu jengi taisteli säälipoffi paikasta, että kaikkinensa Ässät pelas kyllä aika lailla yläkanttiin runkkarin. Playoutit onkin sitten toinen tarina.

Jep, tuo tuntuu unohtuvan aika monelta. Pitkä runkosarja on kuitenkin pätevämpi mittari joukkueen tason näyttämiseksi kuin lyhyt playout-sarja.

Se oli ilmeisesti Rasmussen joka huusi "You're a fucking joke!" Tamille UK:n haastattelun aikana. Usean NHL ottelun kokemuksella voisi ehkä olettaa hieman fiksumpaa käytöstä. Tosin, onhan Tamminen provosoinut lausunnoillaan Ässien pelaajia, valmennusta ja kannattajia koko ottelusarjan.

Tamminen ja Sport teki tärkeää työtä seuraavien vuosien karsintoja ajatellen. Liiga ei enää pysty hoitamaan sarjaa "suljetuin ovin" vaan luulen, että ensi vuonna ottelusarjasta näytetään jokainen ottelu ja mediassakin pelisarjaa käsitellään varmasti suurin otsikoin. Liigajoukkueet joutuvat myös jatkossa ottamaan ottelut tosissaan eikä ottelusarja ole taputeltu ennen kuin viimeinen matsi on pelattu.

Monta vuotta tässä tulee menemään ennen kuin Mestis saa 90-luvun hohtoaan takaisin. Kummola ja kumppanit tappoivat sarjan aika perustellisesti, mutta oikeaan suuntaan tässä ollaan taas menossa.

Itekkin oon sitä mieltä, että kyllä siellä karsimassa pitäs olla se runkkarin huonoin joukkue. Pitkä runkosarja kyllä kertoo jo hyvin joukkueen tason, eikä mitään playout pelejä todellakaan tarvittas.

Mutta joka tapauksessahan siellä karsimassa oli playouttejen paskin joukkue, eli Ässät. :D

Itekkin oon sitä mieltä, että kyllä siellä karsimassa pitäs olla se runkkarin huonoin joukkue. Pitkä runkosarja kyllä kertoo jo hyvin joukkueen tason, eikä mitään playout pelejä todellakaan tarvittas.

Mutta joka tapauksessahan siellä karsimassa oli playouttejen paskin joukkue, eli Ässät. :D

Jep, mutta sitten taas liigajoukkue saisi liian suuren hyödyn, koska Mestiksen joukkue on joutunut pelaaman pitkä playoff-sarjan ennen ratkaisevia pelejä. Joten kyllä tuo playout on ihan fiksu päätös, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että se ei kerro joukkueen tasosta kaikkea.

Kolmanteen finaalipeliin aikaa vielä 1h 45 min. Tässähän alkaa jo jännittää. Saa nähdä miten Kärpät lähtee nyt tohon pelin alkuun ja onnistuuko maalinteko tänään. Tuokkola jatkaa tänään maalilla ja toivottavasti torjuu tänään yhtä hyvin kuin perjantaina. Kärpät on laukonu 55 laukausta JYPin maalii kohti ja 1 on vasta menny maaliin. Viimeistely on ollut huonoa vaikka on ollu hyviäki paikkoja ja onhan JYPillä todella hyvät moketkin.

Nyt on tässä sarjassa samanlainen tilanne kun oli JYP-Kalpat sarjassa. Eli tänään on Kyrpillä pakkovoitto, koska 3-0 ois muuten jo ratkaseva tilanne.

JYP voittaa samanlaisella pelillä mitä oli ekassa matsissa, mutta häviää semmosella pelillä mitä pelas Oulussa... Toivottavasti Juoppola jatkaa maagisia otteita!

Jypin puolella olen 100-0, mutta olin huomaavinani virheen ohjelmatiedoissa perjantaina, kun matsiksi oli merkitty oli Kärpät-Jyp, Kärpät-Tuokkola sijaan.

Noh, itse asiaan. 3-0 ottelusarjatilanne olisi kyllä liki pomminvarma mestaruus Jypille, mutta jos ottelusarja menee 2-1 tilanteeseen, niin Kärpät vaan vahvistuu. Ovat olleet vastaavassa tilanteessa ennenkin ja kyseessä on verrattain kokeneempi joukkue. Jos Jypin miehet onnistuvat pelaamaan kotijäällä oman tasonsa ylärajoilla ja Tuokkolalle sattuu vastaavanlainen "pöljän päivä" kuin perjantaina, niin 3-0 on tosiasia. Jypin tulee saada Kärppien osalta esim. Aaltosen kaltaiset profiilipelaajat aseettomiksi, jotta Kärpille ei vahingossakaan iske tulosta tuottava flow-tila päälle yksittäisten pelaajien onnistumisten myötä.

RD sano jotain, että "seuraava voittomme on yhtä todennäköinen kun Suomen ensimmäinen astronautti".

Mutta kohtahan se nähään, GO JYP!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom