SM-Leuanveto 2004.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja formula7
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eilen tuli urheiluruudusta Leuanvedon SM-kisoista väläys.
En löytänyt mistään virallisia tuloksia, mutta jos oikein ymmärsin niin Mr.Dippi
Jari Lampi veti toistokisassa(ilman lisäpainoja) 44toistoa...
sitten tuli 59 vuotias Ari Uotila ja repi samanverran, mutta voitti kisan
punnituksen jälkeen. En tunne kyseistä voittajaa mutta eiköhän ole joku
vanha legenda, vuosijen takaa?
Lisäpainokisan voittajan kyllä tunnistin. Kilpaillut kehonrakennuksessa
70-luvun lopulla... niin miehen nimi oli Pauli Palinperä.
Voittoveto oli 85kg. Jouni Virtamo tuntee ehkä paremminkin kyseisen herran.
Jos jollakin on virralliset tulokset, niin laittaa tänne.

Onnittelut veteraaneille voitoista :kippis1:

Kiitos tuloksista...siellähän oli muitakin "tuttuja"...Onnittelut Peter hienosta suorituksesta. :thumbs:

Perskule, oha kovia vetelemää... :worship:
mulle 100 kiloa lisäpainoa leuanvetoon ni kyllä itku pääsee ennenku ees liiikahtaa :hyper:

Painija Kim-Jussi Nurmelan tulos on kanssa kova. 57 leukaa 80 kiloiselta kaverilta on loistosuoritus, vaikka niistä 20 hylättiinkin.

Mä kattelin iha samaa... mitenköhä ne oli hylätty? ei ollu tarpeeks suorat kädet ala-asennossa tjsp ?
mahtoi miestä jurppia :wall:

http://www.sppojat.com/lv_ennatys.html

Selventäkää joku mulle mitä tarkoitaa Pertti Ukkolan 60 toistoa ennätyksen "Puristusote"?

Kiskoin muuten leukoja liikuntamyllyssä viime viikolla ja rekille tuli 78-vuotias ukkeli joka veti 7 toistoa puhtaasti ja jätti kesken vaikka olisi varmaan mennyt vielä ainakin kolme. Sanoi kisanneensa 45 vuotta sitten ja silloin saaneensa 32 toistoa. Onkohan yhden käden leuoista skabailtu joskus? Samainen ukkeli kertoi telsussa nähneensä Ukkolan kiskovan niitä 10 ensin toisella handulla ja sitten vielä toiset 10 toisella.

kiipeli sanoi:
http://www.sppojat.com/lv_ennatys.html

Selventäkää joku mulle mitä tarkoitaa Pertti Ukkolan 60 toistoa ennätyksen "Puristusote"?

Kiskoin muuten leukoja liikuntamyllyssä viime viikolla ja rekille tuli 78-vuotias ukkeli joka veti 7 toistoa puhtaasti ja jätti kesken vaikka olisi varmaan mennyt vielä ainakin kolme. Sanoi kisanneensa 45 vuotta sitten ja silloin saaneensa 32 toistoa. Onkohan yhden käden leuoista skabailtu joskus? Samainen ukkeli kertoi telsussa nähneensä Ukkolan kiskovan niitä 10 ensin toisella handulla ja sitten vielä toiset 10 toisella.

Tuossa puristusotteessa toinen käsi on myötaotteessa ja toinen vasta. Vähän niinkuin maastavedossa. Noi toistot on vedetty jollain riuhtomistyylillä mitä ei voi mitenkään verrata järkevästi toiseen suoritukseen tai arvoida suorituksen puhtautta. Nykyisissä kisoissa sääntöjä on tarkennettu siten, että toistojen tulee olla jokseenkin puhtaita ja siten tulokset ovat kisojen välillä ja vähintäänkin kisan sisällä vertailukelpoisia.

Leuanvetohan on sellainen laji, että vaaditusta puhtaudesta ja tyylistä rippuen saman kaverin tulos voi olla vaikkapa välillä 20-60. Myöta- vai vastaotteella, remmeillä vai ilman, saako heilua ja miten paljon, miten suoraksi kädet pitää mennä alhaalla, miten ylös pitää mennä ylhäällä, miten pitkään saa huilata ala-asennossa, pitääkö liikkeen pysähtyä alhaalla tai ylhäällä, miten toistojen hyväksyminen/hylkääminen tuomitaan, mitä varusteita saa/pitää käyttää, yms, yms. Eli kuten missä tahansa muussakin lajissa tuloksia on turha verrata keskenään jos suoritusta ei ole määritelty tarpeeksi hyvin.

Edit: Niin siis mun käsittääkseni tuo Ukkolan tulos ei ole samalla tavalla virallinen SE kuin nuo myöta- ja vastaote tulokset. Enemmän esillä show mielessä tms. Ei kisoissa saa edes vetää tuolla otteella.

Edit2: Leuanvedon SM 2005 1.10. Lahdessa (www.sppojat.com)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom