Skoda Yeti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Avataan nyt tällekin autolle oma threadinsä. Kokemuksia? Toki tuo pitäisi ottaa korotetulla maavaralla ja 4x4 2.0tdi -myllyllä, mutta tällöin hinta pompsahtaa jo 40ke paremmalle puolelle.
Mitenkäs näistä nämä perusversiot? Vaikkapa nyt 1.2tsi DSG etuvetoisena? Onko aivan väärin ottaa sellainen? Autoahan on sinänsä kovasti kehuttu ja tällaiselle vähän lyhyemmälle nämä "tila"autot olisivat oiva valinta, näkee hieman eteensäkin eikä vain ratin takana olevaa mittaristoa. Lapsetkin kai näkevät kivasti ulos?

Nelonen on poistanut Startin videoesittelyn tuosta autosta, mutta joku kulutustesti löytyy:
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/etusivu/node/129398

Tässä yhteenveto eri testimenestyksistä:
http://new.skoda-auto.com/fin/about/testivoitot/pages/yeti_testivoitot.aspx


Skoda-Yeti-27821_verkorkste_autonamen_kw34_2010_14.webp
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Aika hurjaa on tuo kehuminen...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1257

Lie koeajon arvoinen ainakin noiden juttujen perusteella.
EDIT: Ja kun kokemuksia kertyy enemmän, loppua kohti viatkin lisääntyvät :D

10.000 euroa nelarista on musta vähän liikaa. Toki kylkeen saa paljon muutakin tehokkaamman koneen lisäksi, mutta silti.

Muutama poiminta yleisimmistä ongelmista:

- ratti on hieman vinossa
- tyhjäkäynti ilmastointi päällä on ajottain todella hyppiväistä
- tihkukytkin on aika käyttökelvoton, koska vain epäherkin asento toimii jotenkuten, muissa asennoissa pyykijät veivaavat suurnopeudella vaikka lasi olisi ruutikuiva
- ABS-ohjausyksikkö on tietokoneineen venttiileineen on menossa vaihtoon, koska kaikki jarrujärjestelmään liittyvät varoitusvalot helähtävät palamaan 30 - 1 minuutin välein ajon aikana (lienee muuten monen tonnin remontti?). Vikakoodi kertoo, että ohjausyksikkö ei aina saa haluamiaan signaaleja (juotosvika?)
- ja sokerina pohjalla ! ovenkahvat höyläävät oven maalia pois !

Nonniin, 13 tkm takana ja hyvin narisee.

Hiljainen auto on muttunut ajettaessa narisijaksi ja kitisijäksi:

- Tuulilasi (talvella varmaan normaalia, teki tosin syksylläkin)
- Takaluukku
- Keskikonsoli
- Kojelauta
- Moottoritilasta, oikealta, tyhjäkäynnillä kuuluu räminää.

Muuta:

- Käsijarrun vapautuspainike on sangen syvällä = hankala vapauttaa käsijarru välillä.
- Vedet valuvat roiskuen sisälle kun avaa etuovet (tiiviste ohjaa niagaran astinlaudalle ja siitä jalkatilaan), ei niin suuri ongelma tosin.
- Takalasin pyyhkijä pyyhkäisee välillä ikkunan startattaessa, vaikka kuinka valikosta säätää.
- Kylmästartissa kuuluu välillä sangen ovela ääni, ihan kuin moottori pyörisi väärinpäin XD (no oikein se tietysti pyörii, ottaa vaan varmasti hirmeet kierrokset).
- Jos vilkku jää päälle kun auton sammuttaa, jäävät valot päälle (ominaisuus varmaan)
- Kesällä pieni ja talvella kylmä auto
- Konehuoneessa ei ole työvaloa

Etuvilkun vaihtaminen on kai aika hankala homma ja ainoa(?) tapa tehdä se on porata porakoneella reikä valoumpioon ja pistää siihen uusi vilkku ja jättää entinen sisälle... Tai sitten ymmärsin tuolta jotain aivan väärin. Ja minä kun luulin että tuo on Bemarissa vaikeaa! :lol2:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom