Ihan oli sellainen perusdieetti, jonka trainerilta sain. Myöhemmin katsastelin, että samankaltainen kuin Jutta-dieetti, mutta muutamin pienin muutoksin. Googlaamallakin sen saat netistä ja täältä palstoiltakin se löytyy. Mulla oli kalorit koko ajan siinä 1400 kcal/pv, treenipäivänä vain palkkari ja joku hedelmä oli sinä päivänä sitten lisärinä.
Lihaskasvun lienee mahdollistanut muutamakin asia (asiantuntijat täällä, korjatkaa, jos ei mene oikein!). Ensinnäkin se proteiinin saanti oli määrällisesti entiseen elämääni verrattuna ihan selkeä ja koostui hyvistä protskuista (kana, kala, nauta jne.) + sitä syötiin joka ikisellä aterialla jossain muodossa. Syöminen oli aina poikkeuksetta 2,5-3,5 h välein, tietyt ruoka-aineet tiettyyn aikaan. Täällä pakkiksella sanotaan, että aloittelija myös onnistuu usein (?) helpommin juuri alkuvaiheessa sitä lihastakin kasvattamaan jopa dieetillä, ja siihen kun lisätään se kova treeni niin siinä sitä tulosta varmaan sitten syntyi. Ja korostan, että olen syvästi kiitollinen sille trainerilleni, joka ei antanut mun lusmuilla ja valita ns. mukavia painoja, vaan sitä painoa ihan tosissaan ladottiin aivan sitä alkuvaihetta lukuunottamatta ihan kunnolla. En olisi itse ikinä ymmärtänyt sitä painoa niin paljon pistää, oisin tyytynyt vähempään Nyt osaa itsekin jo vaatia itseltään enemmän, mutta vielä on paaaaljon tätä mielenkiintoista matkaa jäljellä ja hyvä niin.
Kiitos tiedoista! Itsekin pitää nyt alun totuttelun jälkeen alkaa vetää vähän rankemmin, kuitenkin kuntoa koko ajan kuulostellen oloa ja palautumista (ylikuntoon taipumusta). Itse en voisi suoraan Jutan diettiä vetää, kun olen yliherkkä maitotuotteille (ja kaikelle purkitetulle kuten tonnikala ym.).