Skinny fat eli laiha lihava & dieetti

Ihan oli sellainen perusdieetti, jonka trainerilta sain. Myöhemmin katsastelin, että samankaltainen kuin Jutta-dieetti, mutta muutamin pienin muutoksin. Googlaamallakin sen saat netistä ja täältä palstoiltakin se löytyy. Mulla oli kalorit koko ajan siinä 1400 kcal/pv, treenipäivänä vain palkkari ja joku hedelmä oli sinä päivänä sitten lisärinä.

Lihaskasvun lienee mahdollistanut muutamakin asia (asiantuntijat täällä, korjatkaa, jos ei mene oikein!). Ensinnäkin se proteiinin saanti oli määrällisesti entiseen elämääni verrattuna ihan selkeä ja koostui hyvistä protskuista (kana, kala, nauta jne.) + sitä syötiin joka ikisellä aterialla jossain muodossa. Syöminen oli aina poikkeuksetta 2,5-3,5 h välein, tietyt ruoka-aineet tiettyyn aikaan. Täällä pakkiksella sanotaan, että aloittelija myös onnistuu usein (?) helpommin juuri alkuvaiheessa sitä lihastakin kasvattamaan jopa dieetillä, ja siihen kun lisätään se kova treeni niin siinä sitä tulosta varmaan sitten syntyi. Ja korostan, että olen syvästi kiitollinen sille trainerilleni, joka ei antanut mun lusmuilla ja valita ns. mukavia painoja, vaan sitä painoa ihan tosissaan ladottiin aivan sitä alkuvaihetta lukuunottamatta ihan kunnolla. En olisi itse ikinä ymmärtänyt sitä painoa niin paljon pistää, oisin tyytynyt vähempään :) Nyt osaa itsekin jo vaatia itseltään enemmän, mutta vielä on paaaaljon tätä mielenkiintoista matkaa jäljellä ja hyvä niin.

Kiitos tiedoista! Itsekin pitää nyt alun totuttelun jälkeen alkaa vetää vähän rankemmin, kuitenkin kuntoa koko ajan kuulostellen oloa ja palautumista (ylikuntoon taipumusta). Itse en voisi suoraan Jutan diettiä vetää, kun olen yliherkkä maitotuotteille (ja kaikelle purkitetulle kuten tonnikala ym.).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ahaa, okei, ymmärrän. En ole itse juurikaan törmännyt termiin, joten en ajatellut tuota puolta. Samaa mieltä, mikään ei riitä, eikä tavallinen ole enää "normaalia" eikä riittävästi, vaan pitäisi olla joku naistenlehtien utopistinen malli/näyttelijä, vaikka eivät ne oikeasti ole sitä, vaan usein rankasti photoshopattuja ja muotoiltuja. Ja vaikka jotkut olisivatkin, olemme ihan hyviä sellaisena kuin olemme. Taidan sittenkin miettiä myös, miten kutsun itseäni, edes leikilläni... Nimittäin ei mua kyllä voi ehkä oikeasti (enää) kutsua laihaksi läskiksi... Ihan hyvät pointit sulla, ja paasaus tekee aina välillä hyvää! Osaan sen taidon oikein hyvin itsekin... :D

Aikanaan verrattiin kaverin ja mun kroppia siinä tarkkuudessa, joka oli käytössä. Toinen painaa 555-60kg, mä 117kg eli aika eri jässikät.Kaveri ei liikuntaa juuri harrasta ja mulla on jkv salitaustaa jo tuloksellisestikin. Lähtönä mä siis painoin pari kertaa enemmän. Kun alettiin vertaamaan oli rasvaprosenttimme yllättävän lähellä, mulla nosti vajaa 6kk treenaus eli hävettävät 47-48% puhdasta rasvaa( voi v mikä järkytys), kaverilla kuitenkin rasva% oli jotain 35 tasoa, mikä katson laihaksi läskiksi, koska lihasta on erittäin vähän. Kaveri on laiha, mä paksu huomattavan ylipainoinen. Kuitenki prosentuaalisesti meidän kropat muistuttaa toisiaan. Ja salilla mulla on huima etumatka. Kaveri on urheilua välttelevä joten läski läski vei voiton, merkittävästi vahvempi, kehojen koostumus yllättävän lähelle toisiaan. Läski läskillä kilomääräisesti pudotettavaa runsaasti enemmän rasvaa, mutta myös keinoja siihen.

Ektosmurffi ja vielä laihaläski -SYNDROOMAKIN :D joo eikai siinä mitään jos haluaa kaikille mutu -kokemuksilleen jonkun oman keittiö-lääketieteellisen kerhon johon kuulua, mutta teet sillä kyllä varmaan itelles enemmän hallaa kun hyvää että suhtaudut noin. Määrittelet itsesi joihinkin lokeroihin (jotka ovat - anteeks vaan - erittäin epämääräisiä) ja annat sen määritellä itses ja omat mahdollisuutes. Olet ikäänkuin tietävinäs jo valmiiks kohtalos.
Rasva on rasvaa, miinuksilla se lähtee. Tämä on semmosta tiedettä jota vastaan ei todista yhtään mikään. Joitain asioita on hyvä analysoida mutta tätä asiaa et analysoi kumoon millään.

Ihan perus dieettisettiä vaan, tylsä ja kitkerä lääke vaivoihisi. Makrot kohilleen ja piilokalorit pois, eli jos analysoida tykkäät ni tarkat tiedot syömisestä ylös, kahvimaitoja myöten niin kyllä viimestään viikkojen kuluessa näät mikä on syömisessä korjattava (tai uudelleenkorjattava) JOS tosiaan ei paino ala tippua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom