Sitruuna? Aliarvostettu, mutta huipputerveellinen?

Ite puristan yhden sitruunan mehut tuoppiin. Siihen päälle lisään vähän jäitä ja puoli litraa pepsi maxia. Sitruunan avulla voin selittää itselleni tämän aspartaamiherkun nauttimisen :kippis1:

Ai vittu kun rupes tekeen mieli. Vois huomenna käydä ostaan pullon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vaan taida tehdä järin hyvää hampaille noi sitruksien hapot?

Minä en käytä sitruunaa vaan käytän suomialaisia hedelmiä mustikkaan, puolukkaa, vattua, karviaista, mansikoita, karpaloita, omenoita jne. Mitä järkeä alkaa maailman toiselta puolelta ruokia ostamaan? Ei tuo suomalaista ja saastuttaa ja eiköhän suomalaisrodulle sovi ne mitä ennenkin syöty eli suomalaista ruokaa.

Minä en käytä sitruunaa vaan käytän suomialaisia hedelmiä mustikkaan, puolukkaa, vattua, karviaista, mansikoita, karpaloita, omenoita jne. Mitä järkeä alkaa maailman toiselta puolelta ruokia ostamaan? Ei tuo suomalaista ja saastuttaa ja eiköhän suomalaisrodulle sovi ne mitä ennenkin syöty eli suomalaista ruokaa.

Optimitilanteessa näin. Koska nyt offille lähdit, niin maidon tuottaminen on muuten erittäin suomalaista, mutta pahimman luokan kidutusta lehmille ja helvetinmoinen ympäristösaaste koko toimintakulkuineen. Kotimaisten kananmunien tuottamisesta en edes mainitse.

Mulla ei henkilökohtaisesti ole varaa syödä laillasi, eikä omaa kasvimaatakaan. Joten joudun sitruunaa käyttämään okkaasionaalisti.
Olenhan myös eri innokas tekemään muffineita.

ahaa, tai sitten menin iigeriin troolariin:
En tiedä mutta hyvä ja ravitseva.

Ensin syön 2 munakasta johon lisään parmankinkkua 200g ja 180g pekonia ja paistan voissa sekä lisään chiliä ja mustapippuria sekä juustoa.
Sitten syön appelsiinin, päärynän ja omenan.
Sitten syön suklaamurot sokerilla ja täysmaidolla sekä lopuksi pannaria reilulla vaahterasiirapilla.

Varsinainen ituhippi. Ja toihan on toki Suomesta.

Jos vaan sattuu tykkäämään sitruunasta? Mulle aivan sama vaikka se ois tuotu avaruudesta. Kerranki löyty sellanen hedelmä josta oikeasti tykkää ja vielä terveellinenki kaiken lisäks.

Mitä järkeä on lähteä etsimään vaimoa thaimaasta? Oot vissiin MikaT2, Jontte? Ainakin kirjoitusasusta päätellen. Varmasti pärjäät ilman sitruunaakin, mutta miksi jokainen ei saisi syödä niinkuin itse parhaaksi näkee? Ite oon käyttänyt sitruunaa nyt noin pari kk ja ainakin tuntuu, että iho olisi parempi ja vatsa toimii säännöllisemmin.

Sitruuna ja lime on herkkua ja niillä saa kivasti särmää ruokiin ja juomiin, mikään tehokäyttäjä en ole, mutta silloin tällöin tulee herkuteltua ja kokeiltua kaikkeen mahdolliseen.
(offtopic, pesen sitruunamehulla saunan lasioven, lähtee tahrat aika hemmetin paljon vähemmällä hankaamisella kuin pesuaineilla!)

Viime aikoina limestä on tullut uusi suosikki. Puolikkaan mehut 1,5 litraan vettä päivässä on tämänhetkinen kulutus :) paljon mielummin juo vettä, koska ei tuo vesijohtoveden maku kaivoveteen tottuneelle ole kovin herkkua :D

Ihana ketju, kuulun sitruunan vakiokäyttäjiin (n. kilo viikossa).
Jos on aknea niin koittakaa ihmeess sitruunaa. Illalla naama pesuun niin kuumalla vedellä kuin pystyy, sitruunamehua vanutuppoon ja aknekohtiin hieroo reilusti ja antaa olla yön yli, toimii!

Tässäpä vielä tiivistelmä eurooppalaisen lääkeyhtiön monivuotisesta sitrushedelmien tutkimuksesta syöpää vastaan:

"Sitruuna voi parantaa syövän. Sitä on testattu kaikkiin eri syöpiin ja jos vielä lisäät ruokasoodaa, on tulos vielä parempi. Tämä siksi, että ruokasooda tasoittaa kehon omaa pH-tasapainoa. Kun kehon pH-tasapaino on kunnossa, ei syöpä pysty leviämään yhtä helposti.

Tutkimus osoitti, että käyttämällä 4 tai useampaa 150 gramman annosta sitruunaa viikossa vähensi kurkkusyövän riskiä 58%:lla, suu/nielusyövän riskiä 53%:lla, vatsasyövän riskiä 31%:lla ja peräsuolen syövän riskiä 18%:lla. Tämä tutkimus ei löytänyt suojaavaa vaikutusta rintasyöpää vastaan. Naisilla, jotka käyttivät 75 grammaa greippiä (mehuna tai hedelmänä) päivässä vähentyi rintasyövän riski 22%:lla, jos he eivät koskaan olleet käyttäneet hormonikorvaushoitoa. On myös huomionarvoista, että sitrushedelmien käytön suojaava taso oli melkein identtinen näissä molemmissa tutkimuksissa (525-600 grammaa viikossa) ja se voidaan tulkita minimiannokseksi syövän ennaltaehkäisyssä."

Eli lähteenä siis Sitruuna ja ruokasooda ? ihmeellinen yhdistelmä: 10000 kertaa vahvempi vaikutus kuin kemoterapialla | Elä täysillä

Bitch, please. Tuossa jutussa mainitaan "viimeaikainen tutkimus Euroopasta" ja "eräs lääkefirma" näistä mitään sen tarkempaa kertomatta. Nämä eivät ole lähteitä, ne ovat mukalähteitä. Jutun perässä olevat linkit eivät kerro jutun asioista.

Uskotko sinä juttua, jonka otsikossa väitetään sitruunan olevan 10 000 (kyllä kybätonnin) kertaa tehokkaampi kuin lääkkeet. Minä ainakin uskon.

Ite tulee semmonen puolikas sitruuna syötyä joka päivä. Tiedä sitten, että onko mitään hyötyä noin pienestä määrästä. Vähän miettinnyt, et jättäis ton sitruunan pois ja korvais senki vaa kasviksil, mutta tällä hetkellä mennää näin.

Pitää varmaan testata tätä etelänherelmää. Onko se ja sama ottaako sitruunan tiivisteenä vaiko ihan hedelmänä. En jaksais pyöritellä niitä eläviä sitruunoita pitkin kämpää... :)

Suositut

Back
Ylös Bottom