Siteet, remmit ja vyöt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nate
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Metri sanoi:
Maastavedoissa käytän remmejä, jos en käytä ristiotetta. Sjmv:ssä käytän yli 70 kg:n painoissa, koska näpeistä loppuu voima nopeammin kuin jaloista,ja vedän kämmenet yhdensuuntaisina. Jälleen kerran jos nostan isoilla, käytän remmejä ylätaljaleuanvedoissa. Ja jos käsipainokulmasoutu on selkäpäivänä loppupuolella, on pakko kietaista remmit paikoilleen. Vetokoukkuja tarvitsen niin harvoin, että ei kannata mainita.

Piti kaivella tämmönen vanha threadi, kun aloin tässä pari viikkoa sitten tekemään maastavetoa. Tää on varmaan tavallinen ongelma, eli en yksinkertasesti jaksa pitää sitä rautakasaa käsissä, puristusvoima ei riitä! Ilmeisesti noista remmeistä olisi apua - voisiko joku ystävällinen kertoa millaiset ne remmit on / pitäis olla, ja miten niitä käytetään?

Hippu sanoi:
Piti kaivella tämmönen vanha threadi, kun aloin tässä pari viikkoa sitten tekemään maastavetoa. Tää on varmaan tavallinen ongelma, eli en yksinkertasesti jaksa pitää sitä rautakasaa käsissä, puristusvoima ei riitä! Ilmeisesti noista remmeistä olisi apua - voisiko joku ystävällinen kertoa millaiset ne remmit on / pitäis olla, ja miten niitä käytetään?

Niin juu, ja vielä piti kysymäni, että millainen on ristiote, ja voisko siitä olla apua tossa mavessa?

Hippu sanoi:
Niin juu, ja vielä piti kysymäni, että millainen on ristiote, ja voisko siitä olla apua tossa mavessa?

Ristiotteessa toinen käsi on myötä- ja toinen vastaotteessa, eli toinen kämmen itseen ja toinen 'ulospäin'. Välillä on syytä vaihtaa kädet toisinpäin, niin ne rasittuvat tasaisemmin. Itsellä alussa oli ihan samaa ongelmaa, mutta kärsivällisyys, mankku ja ristiote auttoivat. Nyt hyppysissä pysyy reilut sata kiloa, eikä tarvetta remmeille tai vyölle tunnu vieläkään olevan.

Nee sanoi:
Ristiotteessa toinen käsi on myötä- ja toinen vastaotteessa, eli toinen kämmen itseen ja toinen 'ulospäin'. Välillä on syytä vaihtaa kädet toisinpäin, niin ne rasittuvat tasaisemmin. Itsellä alussa oli ihan samaa ongelmaa, mutta kärsivällisyys, mankku ja ristiote auttoivat. Nyt hyppysissä pysyy reilut sata kiloa, eikä tarvetta remmeille tai vyölle tunnu vieläkään olevan.

Kiitos tiedosta! :)
Tota pitää heti kokeilla. Kun nyt pääsin alkuun niin pistetääns itte liuta lisää tyhmiä kysymyksiä... :D Nää varmaan kuuluis paremminkin tonne alottelijat-osastolle...
Ajattelin että jos kuitenkin alkuun kokeilisin remmejäkin, eli osaisko joku neuvoa vielä millaset ne pitäis olla ja mistä niitä saa / miten käytetään? Entäpäs toi mankku, mistä sitä ylipäätään löytää?

Hippu sanoi:
Kiitos tiedosta! :)
Tota pitää heti kokeilla. Kun nyt pääsin alkuun niin pistetääns itte liuta lisää tyhmiä kysymyksiä... :D Nää varmaan kuuluis paremminkin tonne alottelijat-osastolle...
Ajattelin että jos kuitenkin alkuun kokeilisin remmejäkin, eli osaisko joku neuvoa vielä millaset ne pitäis olla ja mistä niitä saa / miten käytetään? Entäpäs toi mankku, mistä sitä ylipäätään löytää?

Noista vetoremmeistä ollaan kai montaa mieltä. Itse olen kuitenkin löytänyt niistä hyvän avun selkäreeneihin. Omani ovat ihan semmoset pelkistetyt nahasta leikatut "lenksut", suutarilta hankittu. Eivät muistaakseni maksaneet paljon. Kauppojen urheiluosastoilta saa varmaan oikein jonkin merkkisiäkin remmejä.

Mul on kans suutarilla teetetyt nahkaremmit. Hyvin ovat pelittäneet! Ne on paljon halvemmat kuin merkkiremmit eivätkä ole niin leveät kuin esim. wrangen remmit, joita meidän salilla on käytössä. Itse ainakin saan ne kietastua paremmin ja tiukemmin oman käden ympärille.

Minä käytän vyötä ihan sen takia, että selkä ei "paukahda" (kuten taannoin kotisalillamme eräälle naispuoliselle treenaajalle kävi, ja pahasti!), riippumatta siitä mitkä painot on. Käsittääkseni vyö olisi suositeltava pienilläkin painoilla, erityisesti mavessa ja kyykyissä.

Wrangen remmeihin oon itse ommellut sen "remmiosan". Remmit on käytössä muutamissa selkä- ja olkapääliikkeissä ja sitten tietty mavessa ja sjmv:ssa.

Rannetuet rankoissa rintaliikkeissä.

Käytän vyötä lähes aina, uskon sen estävän vyötärön jykevöitymistä

Jaa...enpä ole tullut ajatelleeksikaan...ilmankos olenkin niin paksu?

En ole käyttänyt muuta kuin jotain satunnaista idealsidettä ranteessa männävuonna kun meinasin saada tenniskyynärpään tai jotain sellaista. Salilla en todellakaan edes polvitukia käytä (ja minähän en kyyki! :D ).

Olemattomia näppivoimia olen kasvatellut tekemällä pystysoutua levypainolla. Hmm...uskoisin sen tehonneen, ja on se magnesiumkin mainio keksintö. Mutta ehkäpä jonakin päivänä painot todella ovat sellaisia etteivät ne pysy kädessä jos en sido itseäni niihin kiinni?

Remmejä käytän, mutta vyötä en omista vielä. Ostan sellaisen heti kunhan kerkeisi tutkimaan ja kokeilemaan eri vöitä. Tähän kaipaisinkin teiltä hieman vinkkiä, minkälainen vyö kannattaisi ostaa? Minulla on tosi lyhyt selkä ja vyöt mitä olen kokeillut on aina liian leveitä ja tosi kovia. Eli se lonkkaluun ja kylkiluitten välinen tila on minulla pieni ja vyöt painaa tosi ikävästi kylkiluihin. Olisin tosi kiitollinen, jos jollain olisi antaa mulle vinkkiä? Kerkiin tosi huonosti kauppoihin testailemaan vöitä. Kiitos!

Nostan vanhan tredin, kun en kehdannut uuttakaan tehdä. Olisiko mimmeillä siis aavistustakaan mistä voisi löytää naisten lisäpainovyön? Vyötäröni on siis noin 60 cm. Jos kellään on yhtään mitään ideaa niin olisin kiitollinen.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Nostan vanhan tredin, kun en kehdannut uuttakaan tehdä. Olisiko mimmeillä siis aavistustakaan mistä voisi löytää naisten lisäpainovyön? Vyötäröni on siis noin 60 cm. Jos kellään on yhtään mitään ideaa niin olisin kiitollinen.

Lisäpaino- eli dippivöitä saa ainakin Saken kaupasta. http://www.voimaharjoittelu.net/har....html?osCsid=2107301566eb2e4f6a897537d343351e

Yhden koon vöitä ne taitavat aina olla. Teettäminenkään ei järin kallista ole, itse teetin itselleni kunnollisen penkkivyön, kun en löytänyt riittävän pientä ja hinnaksi tuli 50e. Ja on todella paljon parempi ku kauppojen halpisvyöt...

Minä ostin just oman vyön:) Duke fitness merkkisen. (jos tuo fitness noin kirjoitetaan :eek:) se on selästä leveämpi mitä tuo lonkkakylkiluu väli. Hyvin toimii. Minä käytän aina vyötä ihan selkäkivun pelossa. On yhtä sun toista mutkaa selkärangassa...ja issias. Tosin siihen ei taida vyö auttaa...? Remmit on hyvä sjmavessa.

Minäkin ostin, voimanostovyön tosin. Finnmax tai jotain vastaavaa on merkki. Harjoittelen nyt sen käyttöä kyykyssä ja mavessa. Mukavempaa on ilman treenata, mutta maksimiyrityksissä on kuitenkin parempi käyttää, ja sitä varten pitää harjoitella sitäkin. Ekalla kerralla kun mavessa kokeilin niin sotki tekniikan täysin, nyt tuntuu jo ihan kohtalaisen inhimilliseltä.

Itselläni on käytössä vetoremmit, joista on todella paljon apua sjmv:ssa ja kaikissa selkäliikkeissä:) Meidän salilla on yleiskäytössä erikokoisia vöitä ja niitä käytän joskus mm. kyykyssä.

En käytä muuta kuin vyötä. Siteet (ranne- ja polvi) mulla on, mutta en ole ikinä niitä käyttänyt enkä koe tarvetakaan siihen. Tai olen mä kerran kokeillut polvisiteitä, jotka eivät tuntuneet hyviltä.

Mut kukaan ei oo huomannu missään naisten lisäpainovöitä? Onpa kummaa, kaipa nyt naiset niitäkin käyttää... Pakkohan täällä on olla edes joku, joka on jostain hommannut sellasen...? Kohta työnnän 2,5 kg pikkupainoja taskuihin epätoivoissani. Toivottavasti mua ei syytetä näpistämis yrityksestä...

Edit. Myös muita pirkka-niksejä otetaan vastaan.

Mut kukaan ei oo huomannu missään naisten lisäpainovöitä? Onpa kummaa, kaipa nyt naiset niitäkin käyttää...

Eikai niitä erikseen naisille ole, eihäin jollain vyötärö/lantio mitoilla väliä ole kun painot killuu siinä jalkojen välissä eikä vyö mitenkään ympärille siis tule.

Itse ainakin olen dippaillut ihan saman vyön kanssa kun isommatkin äijät salilla.

Sama juttu. Itse mahtuisin melkein kaksinkertaisena vyön sisälle, jos se olisi mahdollista vetää piukalle. Hyvin on silti pysynyt päällä, kun paino killuu kettingin varassa jalkojen välissä :)

Mulla on kaksi vyötä, voimanostovyö kyykkyyn ja maveen sekä painonnostovyö (teetetty) penkkiin. Kyykyssä ja mavessa käytän vyötä jossain 80% kuormilla ja siitä ylöspäin, penkissä enemmän. Rannesiteitä käytän penkissä isommilla kuormilla tai jos ranteet on kipeet. Remmejä käytän sjmv:ssa ja joskus kylkitaivutuksissa kässäreillä.

Remmit lötyy ja käytän niitä kulmasoudussa ja SJMV. IHan vain sen takia kun ei pysy painot käsissä ja jos pysyy niin silloin on itse treenattavalle osiolle hieman liian kevyet painot. Yritän kuitenki kehittää myös puristusvoimaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom