Sisko pläjäytti ohjelman!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pforce
  • Aloitettu Aloitettu
Joululomalla kävin kuukauden siskon kanssa salilla joka on pitempään sielä ravannut ja muutenkin urheiluhullu. No nyt se lähti sitte ouluun takas opiskeleen ja teki äkkiseltään mulle tämmösen ohjelman. Meiti tykkää tästä kyllä tosi paljon liikkeet on mukavia ja aina oon kaikki jaksanu tehä kunnolla jne.
Elkää sitte vielä välittäkö että ei oo jalkoja messissä. Kohta tulee varmaa nekin lisäksi koripallon ohelle.. 3 reenit viikoissa. Ja ihan kunnon juoksuahan se on, mutta ei se tietenkään punttireeniä jaloille korvaa.
Lisäks vedän proteiinia reenipäivinä 2x. 181cm 65kg tällä hetkellä ja siksi näin laiha koska olen pelannut eka luokalta asti koripalloa eli 12vuotta. Penkki ja käsipainot ollu kotona pitempään mutta nyt tosissaan salille ja tämmäsel lähetään liikkeelle.

Reeni 1

RINTA:
penkki 3x (12,10,8)
vinopenkki kp 3x (12,10,8)
ristitalja 3x (12,10,8)

OJENTAJAT:
ojentajat taljassa 4x (12,10,8,6)
ranskalainen punn. 3x (12,10,8)
dippipunnerrus 3x (12,10,8)
kick back 3x (12,10,8)

-------------------------------------------------------
Reeni 2

OLKAPÄÄT:
pystypunn. kp 3x (12,10,8)
pystysoutu taljassa 3x (12,10,8)
vipunosto sivulle 3x (12,10,8)
Olankohautus 4x (12,10,8,6)

HAUIS:
hauiskääntö kp 3x (12,10,8)
Scott-penkki 3x (12,10,8)
taljassa kämmen alas 3x (12,10,8)

Reeni 3

SELKÄ:
alataljasoutu 3x (12,10,8)
ylätalja leveällä otteel. 3x (12,10,8)
ylätalja kapeal. eteen 3x (12,10,8)
alasoutu kp 3x (12,10,8)
selän ojennus 4x (10)

VATSAT:
vatsarutistus taljassa 3x (12)
vatsapenkki (pystyssä) 4x (20)

Salilla käyn neljä kertaa viikossa ja kaikki urheilut menee näin:
MA (sali), KE (koripallo ja sali), TO (koripallo),
PE (sali), LA (koripallo ja sali) SU (sali)

Salilla seuraavasti:

ma reeni I
ke reeni II
pe reeni III
su reeni I
===========
ma reeni II
ke reeni III
pe reeni I
su reeni II
===========
ma reeni III
ke reeni I
pe reeni II
su reeni III
===========

No mitäs mieltä ammattilaiset täälä on? Varmaan teen ens kuukausikortille jalkareenin sit yhteen päivään mutta sit ehkä käyn 5 kertaa viikossa, pitää kattoo..
:thumbs:

Hmn. Aika tuhti toi sun viikon ohjelmas. Jaksatko varmasti koripalloa ja salia samana päivänä? Vielä kun sulla on aika monta sarjaa per liike. Mun mielestä ei varmaan kantsis ainakaan neljää sarjaa tehä. Väsähdät liikaa. Ainakin alussa kannattais ottaa silleen kokeillen ja nostella sit sarjamääriä ja semmosia tuntuman mukaan. Sanoit kyllä, että oot jaksanu tehdä kunnolla, mutta ylikuntoa kannattaa varoa!

Tossa tulee nyt kyllä aika paljon viikon aikana harrastettua. Voisi olla mun mielestä hyvä idea kokeilla vaikka jakoa:

Treeni I rinta, olkapäät, ojentajat
Treeni II selkä, hauikset, epäkkäät

Ja jos haluat jalkoja treenata niin tee ne pohkeiden kanssa treenissä III. Vatsoja teet silloin kun tuntuu siltä, ei niitä kannata kauhean usein hinkata. Äläkä treenaa salilla kuin kolmena päivänä viikossa, koska sulla on muuta aktiviteettia niin paljon. Niin ja vähennä sarjojen määrää, niitä oli mun mielestä turhan paljon. Joku 3-5 sarjaa per lihasryhmä pitäisi olla ihan riittävä määrä.

hmm, no eiks monet vedä mitä mä oon katellu ni kaks kertaa koko kropan läpi? Niillä on sitte vissiin siinä jalat messissä mutta silti?
Voikai noi sarjat olla sitt liikaa emt.. Välipäivät on ainaki pakollisia vaikka sillonki tekis mieli lähtä salille, mutta en tiiä kestäsinkö vaan kahtena päivänä käydä. Ja kyllä sitä jaksaa juosta korisreeneissä ihan hyvin vielä ja ku käy salilla pari tuntia ennemmin ni menee heitotki paremmin sisään :) vaikka kädet paskana onki..

Niin. Voihan olla, että sun kunto kestäis ton ohjelman mikä tossa nyt on, mutta kannattaa muistaa, että lihas kasvaa levossa. Eli sulla on tavallaan yksi päivä viikossa ilman mitään erikoisempaa ja musta se on liian vähän. Vasta-alkajasta usein tuntuu siltä, että jaksais vaikka joka päivä käydä salilla, mutta sitten yks kaks, joku päivä ei jaksakkaan enää mitään. Eli ylikunto pamahtaa päälle niin, että oksat pois. Ite oon ton kokenu ja suosittelen kaikille aloittelijoille ottamaan rauhallisesti alussa ja kiinnittämään huomiota enemmän treenien tehokkuuteen kuin määrään. Eli treenaat vähemmän, mutta kovemmin ja niin että seuraavana päivänä lihaksissa tuntuu. Tää ei tietenkään tarkota, että pitäis helvetin isoilla romuilla koittaa repiä vaan että kattoo että liikkeet menee oikein ja oikea lihas tekee työn. Tää nyt meni vähän offtopic mut samase.

vinkkinä kun et kovin tukevassa kunnossa näyttäisi olevan. jätä suosiolla treenikertoja vähemmäksi ja kiinnitä huomiota enemmän ruokailuihin. massaa kun todennäköisesti haluat noilla sarjoilla.

itse olen havainnut hyväksi seuraavan. perusliikettä 3 tiukkaa sarjaa ja päälle kaksi sarjaa keskitetympää liikettä. esim.
ojentaja/rintatreeni:
penkki 3x12
ranskalainenp. 2x12
pecdeck 2x12

Juu, massaahan tässä haetaan. Ja sitä olen saanutkin jo 2-3kg kuukaudessa. Joten olen siinä mielessä ihan tyytyväinen ohjelmaan. Ennen reeniä painoin siinä 62-63kg nyt 64-66kg välillä, riippuu aina päivästä.
Ja tosta levosta. Onko se sitten niin että vaikka mulla on välipäiviä aina joka toinen päivä eli 3 päivää viikossa. Niin niitä päiviä ei lasketa millon käyn juoksemassa 1,5h ja en tee juuri mitään käsillä. Kyllähän siinä heitellään koreja käsillä mutta se ei mun mielestä niiltä sen kokonaisen päivän palautusta vie vai viekö? Vai meinaako toi palautuminen ihan kokonaisvaltaista palautumista. Että ei sais mitenkää rasittaa itteensä? En kuitenkaa niinä päivinä käy vetämässä sitä tunteroisen reeniä (paitsi keskiviikkona päällekkäin)
Noh, ei vaan mene kaaliin että pitäs pudottaa reenipäiviä. Kun juuri päässyt alkuun ja painotkin nousseet..
:thumbs:

Aika rankalta näyttää ohjelma. Jos jaksat ja palaudut niin hyvän niin. Kannattaa kuitenkin miettiä myös liikkeiden vähentämistä (ainakin ojentajille tulee liikaa liikkeitä kun ovat penkin kanssa samassa päivässä) ja levon lisäämistä, sinä olet kuitenkin ainoa joka voi tietää miltä tuntuu. Muutoin ihan kelvollinen ja kattava ohjelma yläkropalle, lisää uusi ohjelma tänne kunhan jalat tulevat mukaan, mahdollisiman pian siis toivottavasti.

Kolme viikkoa vedän tätä samaa vielä. Sitten viikko paussia ja HST 6vk kierto alkakoot :)
Ootan innolla ku ihmiset saanu paljo tuloksii tolla. Kauhee valmisteleminen vaan tossa ku pitää kattoo maximit 15 toistolle ainaki kymmeen liikkeeseen tai enemmän pitää katella montako niitä tulee..
Willie siihen tulee sitten jalatkin mukaan, mutta ei ehkä niin rankasti kuin yläkroppa :thumbs:

Back
Ylös Bottom