Tottumuksista tuokin luultavammin johtuu, ihminen ei ole tottunut liikkumaan ja hikeen mutta on tottunut liikkumattomuuteen ja karkkeihin. Tavoitteena paras siis muuttaa noita painotuksia toisinpäin. Tanssikurssi ja -harrastus on erittäin nopea ja helppo tapa muuttaa elämäntapojaan ja pudottaa painoa. Olen nähnyt monta kertaa miten tanssiharrastus on tiputtanut painoa aika nopeasti ihmisillä.
Mun aktiivisimpaan tanssiaikaan kävin 4 kertaa viikossa 2 tunnin harjoituksissa + opettamassa ja kesäisin 3 kertaa viikossa lavatansseissa, jotka kesti aina 4-5 tuntia. Eihän siinä tietysti jatkuvasti menty ns. juoksutahtia mutta on tanssi aerobisesti tehokkaampaa kuin kävely.
Tosin jos siskoasi ei tanssi kiinnosta, niin sitten pitää etsiä häntä kiinnostava laji.
Mun aktiivisimpaan tanssiaikaan kävin 4 kertaa viikossa 2 tunnin harjoituksissa + opettamassa ja kesäisin 3 kertaa viikossa lavatansseissa, jotka kesti aina 4-5 tuntia. Eihän siinä tietysti jatkuvasti menty ns. juoksutahtia mutta on tanssi aerobisesti tehokkaampaa kuin kävely.
Tosin jos siskoasi ei tanssi kiinnosta, niin sitten pitää etsiä häntä kiinnostava laji.