Sisäsoututuloksenne

Elikkäs minkäslaisia tuloksia olette vedelleet Concept 2 ergometrillä. Lähetelkää mahdollisia 500, 1000 ja 2000 metrin tuloksianne, jotta saadaan yleiskäsitys siitä minkälaisia tuloksia foorumilaiset ovat vetäneet. Omat tulokseni noihin kaikkiin matkoihin ovat 1.33,5(500m), 3.19,7(1000m) ja 7.05,2(2000m).:rock: Iältäni olen 18 wee ja painoltani n.70 kiloinen, yksi suomen kevyen luokan soudun parhaimmista(SM-mitaleja):worship: .

Voin myös antaa joitain vinkkejä niille, jotka haluavat parannella tuloksiaan:whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilmeisesti tämä Conceptin kakkosversio on viritetty jotenkin eri tavalla kuin se ykkönen, koska sillä ekalla Conceptilla sain aikoinaan hinkattua 500m aikaan 1,24.5 mutta tällä uudella ei päästä edes lähelle.

Ja vinkkejä toki otetaan aina vastaan. :)

Frendi veti sillä uudella just tonnin 3,03 solttujen ässämmissä, ikää se 19 wee :D, ite päässy ton viissatasen 1,28 enempää ei sitt jaksakkaa

Tässä olisi pari hyvää vinkkiä dinkille ja miks ei muillekkin: Tärkeintä vedossa on jalkatyöskentely. Käsillä periaatteessa vain roikutaan selän varassa.
Eli veto lähtee liikkeelle vahvalla potkulla, selän tulee olla jäykkänä kuten maastavedossa:wanha: , jotta jalkojen voima saadan välittymään käsien kautta. Sitten loppuvedossa käsillä rykäistään veto loppuun, sellällä hieman avittaen ja lähdetään hakemaan uutta vetoa.
Toi koko juttu tiivistettynä ois, että älkää vetäkö perse eellä:thumbs: . Keskittykää suoraviivaiseen vetoon ja palautukseen(uuden vedon haku).

Muistelen, että aiheesta on thread jossain. No, anyways 500m 1,27 min. Kisoissa tehty tulos viime kevättalvella. Pitempään en viitti enkä jaksa soutaa. Haluan pudottaa tuon tuloksen äkkiä lähelle 1,20 jotta kehtaa mennä kilpailemaan myös tänä vuonna. Jotenkin tuo soutu tuntuu sopivan entiselle uimarille.

N.D. saat mahdollisesti tuloksesi 1.20 pintaan seuraavalla harjoitteella. Vedät ergometrin raskaimmalla vastuksella 15X10 kilpailuvauhtista vetoa. Saat tällä tavoin nopeusvoimaa ja räjähtävyyttä vetoosi. Jos tuntuu raskaalta:eek: (mitä epäilen) ota pykälää pienempi vastus.
Sitten ennen(1vko) mahdollisia kisoja vedät samalla tavalla normi vastuksella niin kovaa kun lähtee. Kyllä pitäs tuloksen parantua, on kokemusta:thumbs: .

Mulla menikin viimeksi alle 1,20 min. vauhtia melkein loppuun asti, mutta sitten simahdin ihan totaalisesti. Paikat oli ihan hapoilla ja viime metrit meni kuin hidastetusta filmistä. Räjähtävyys ja nopeus ei ole varmastikaan suurin haaste, vaan vauhtikestävyys, että jaksaa vetää loppuun asti. Saimme itse valita vastuksen, ja se taisi olla seiska. Olen miettinyt sitäkin, että millä tasolla sitä kannattaa pitää. Kokeilemalla kai sekin selviäisi.

Voisin ottaa salilla pari testiä ja laittaa tänne, miten aika kehittyy. :)

Pidempiä matkoja mut kumminkin

60min 15000m /88min 21097/125min 30000m,
En oo "uskaltanu"500metriä kokeella,ku oon kumminki liika hiras.

vauhtikestävyyttä voi hankkia vetämällä pari sataa metriä kilpailumatkaa pisemmän pätkän(esim.500+200m) suunnilleen 80-90% maksimista olevalla sykkeellä:whip: . Ite vedän vauhtikestävyystreenit 170-190 sykkeellä.

vauhtikestävyyttä voi hankkia vetämällä pari sataa metriä kilpailumatkaa pisemmän pätkän(esim.500+200m) suunnilleen 80-90% maksimista olevalla sykkeellä:whip: . Ite vedän vauhtikestävyystreenit 170-190 sykkeellä.
Olisiko soutajalla heittää reenivinkkejä lisää? Jo antamasi vinkit menevät takuulla käyttöön. Itse soudan yleensä intervallipainotteisesti siten että minuutti jokaista kevyt-keskivauhti-kova-lähes täysiä ja noita 4 minuutin pätkiä sitten yhteensä 20-30min plus tietenkin lämmittelyt ja loppuverryttely.

En panosta mihinkään matkaan erityisesti, ainakaan vielä kun ei ole kaverin kanssa päätetty mistä matkasta lyödään vetoa... :)
Todennäköisesti vetokohteeksi tulee 1000m tai 5/10min soutua. Minkähänlaisella reenillä tuota kannattaisi lähteä soutelemaan?

Ala siekin Fat Rat veteleen tuota 500m aikaa, niin voidaan yhdessä tsemppailla. :kippis1: Ookkonää muuten vielä käyny uiskentelemassa?

Millaselta sen voimakäyrän pitäisi näyttää? Siis se jossa kilogrammat vertikaaliakselilla ja horisontaalisella ilmeisesti vedon matka tai aika. Mulla nousee ensin aika jyrkästi ja kaartuu suurella säteellä, jonka jälkeen se laskee loivasti suoraan ja lopuksi tippuu aika jyrkästi. Eli vähän ku kananmunan sivuprofiilin puolikas paitsi kulmikkaampi. Joskus ennen loppupudotusta tulee pieni piikki käsillä vedetystä osuudesta mutta se ei liene tarkoitus? Toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti selitetty :)

Consept kakkosella 1.27 ja parempi tulos kiinnostais. En ole vaan soudellut kuin kymmenkunta kertaa joten ihan lisäämällä määrää sais varmaan tulosta aikaan. On muuten aika kova setti ku vetää yhtäkkiä täysillä tuon 500m. Kohtalaisen erikoinen on olo vähän aikaa sen jälkeen..

On muuten aika kova setti ku vetää yhtäkkiä täysillä tuon 500m. Kohtalaisen erikoinen on olo vähän aikaa sen jälkeen..

Samaa mieltä tuosta. Joskus vuosia sitten silloinen kuntosalini järjesti 500metrin soutukisan kävijöilleen. Sai osallistua vapaasti: miehet yli 80kg ja alle 80 omassa sarjassaan ja naiset omassaan... Palkintona oli jotain tuotteita salin respasta.

Tottakai treenikaverini kanssa sitä piti kokeilla. Vaikka olimme pitkään alkulämmöt hankkineet soutulaitteella ja aina olleet suht hyvässä kunnossa (cooper reilu kolmetuhatta) niin emme olleet kokeillut tuollaista täysillä 500m soutua kertaakaan. Salitreenin päätteeksi ensimmäiset ajat molemmílla 1.30 pintaan, mutta se olo. Ei kiva maata syvässä laktaattiasidoosissa happea haukkoen ja maailma silmissä pyörien salin lattialla soutulaitteesta irti päästyä... Ja sitä oloa jatkui muistaakseni puolisen tuntia. Edes yleisurheilussa tappomatkan eli 400metrin juoksusta en ollut saanut vastaavaa.

Kaikesta huolimatta otimme aikojen parannuksen treenin alle ja salin kilpailun loppumisen jälkeenkin aika ajoin koettelimme ennätyksiä: minun paras aikani oli muistaakseni 1.22...

Nykyinen alkulämppä salilla ennen joka treeniä on soutaa 2000m alle 8 min. Riittävän leppoisaa tahtia tuo noin 2min / 500m ja hyvin aukeaa paikat treeniä varten.

Ala siekin Fat Rat veteleen tuota 500m aikaa, niin voidaan yhdessä tsemppailla. :kippis1: Ookkonää muuten vielä käyny uiskentelemassa?

Silloin tällöinhän tuota tulee käytyä. On vaan ollu noita ongelmia näitten rimpulakäsien kanssa niin ei ole kovin paljon tullu uitua. Kyllä se vinsta kuiten 25 ja alaosia menee...:evil: Mites itelläs uinti, salilla käynnin ainakin huomaa:worship:

Enhän mä sulle pärjää viissatasella, jos sä vedät 1:20 vauhtia melkein koko matkan. Meikäläinen pääsee hädin tuskin vaivoin alle 1:30... Mutta pitääkin testata noita muita vastuksia kuin tuota 10:ä, millä olen aina ruukannut soutaa, josko se vaikuttaisi aikaan.

Pidettiin kavereiden kanssa keskinäiset soutukilpailut 2000 metrin matkalla Consept 2 :lla . Yksi tuttu on vähän enemmän soutanut ja antoi hiukan ohjeita. Vastus oli meikäläisellä nelonen ja vetonopeus 30-32. Aikaa tuhraantui kakkosella 7.14 . " Tasotustaulukon mukaan sain aikaani muutaman lisäsekunnin painoni johdosta (78). 75 kiloisen tulos oli muistaakseni nettotulos ja kevyemmät saivat sitten hyvitystä aikaansa. Kyllä täytyy myöntää, että on tarkkaa ainakin näin ensikertalaisella tuon tehon säätely, hiukankin liian kova teho sai hel*****nen hapotuksen aikaan, mutta tietyllä vauhdilla (1,45-1,48 500m vauhti) tuntui kohtuulliselta. Tietysti viimeisen minuutin aivan räkäposkella veto nosti sykkeet lähes tappiin (170). Kova laji sanon minä. Mukana soutamassa oli kaveri, joka pisteli tunnin treenin sisällä tuon kaksi kilometriä aikaan 6,16 !!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom