Sisäreisien hankaaminen lenkkeillessä

Eli,
Lenkkeillessä on jo jonkin aikaa tullut sisäreidet hankautuneeksi ikävästi vastakkain ja tuloksena "hankauspalaneet" kohdat molemmilla sisäreisillä sekä juoksutehoon vaikuttava kipu hangatessa.
Kesän ja syksyn jälkeen oletin pitkienkalsarien korjaavan ongelman kun on kangasta välissä mutta erehdyin.

Onhan nuo reidet ihan mukavan kookkaat mutta eikai reenatut jalat näin paljoa voi lenkkeilyä rajoittaa? Asian korjausehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sellaiset boxer briefs -tyyliset alushousut (muistuttaa hieman pyöräilyhousuja) tai sitten oikea pyöräilyhousut helpottaa. Tavalliset pitkät kalsarit yleensä lerpattaa etumuksestaan liian alhaalla, jolloin sisäreidet hankaavat edelleenkin yhteen. Tiukemmat ihonmyötäiset alushousut saa aseteltua siten, että kangas ylttää sisäreisien peitteeksi.

Asicsilla on ainakin ihan juoksemiseen tarkoitettuja trikooshortseja, eli muuten kuin pyöräilyshortseja, mutta ei pehmustetta jalkovälissä. Pidän aina lenkillä ja kävelyllä housujen alla. Ja noitahan myyvät urheilukaupat ja isompien tavaratalojen urheiluosastot.

Juoksutrikoot tosiaan alkkarien päälle ja viritän tuota ohjetta vielä siten, että tämän systeemin päälle on hyvä laittaa jotkin lyhyet alkkarit, jotta saa hyvin munat pakettiin. Mikään ei ole inhottavampaa kuin se, että ketekset vaihtaa lahjetta kilometrin välein ja oikein huonosti jos käy niin kalsarit valuu silleen, jotta terska hankaa halkioon. Sitten se vasta pahalta tuntuu!

:hyper:

davidspeed sanoi:
Juoksutrikoot tosiaan alkkarien päälle ja viritän tuota ohjetta vielä siten, että tämän systeemin päälle on hyvä laittaa jotkin lyhyet alkkarit, jotta saa hyvin munat pakettiin. Mikään ei ole inhottavampaa kuin se, että ketekset vaihtaa lahjetta kilometrin välein ja oikein huonosti jos käy niin kalsarit valuu silleen, jotta terska hankaa halkioon. Sitten se vasta pahalta tuntuu!

Oon ainakin ite juossut onnistuneesti ilman reisien sisäosan hankausta hommattuani keijon väriset pyöräilyshortsit. Tosin nyt noin kymmenen käyttökerran jälkeen ne on hankautunut melkein puhki :) . Mutta boksereita ei tosiaan kärsi alimmaisena pitää, hankautuu muuten sisäreiskat verille jo yhden treenikerran jälkeen.

Uber-Gott sanoi:
Eli,
Lenkkeillessä on jo jonkin aikaa tullut sisäreidet hankautuneeksi ikävästi vastakkain ja tuloksena "hankauspalaneet" kohdat molemmilla sisäreisillä sekä juoksutehoon vaikuttava kipu hangatessa.
Kesän ja syksyn jälkeen oletin pitkienkalsarien korjaavan ongelman kun on kangasta välissä mutta erehdyin.

Onhan nuo reidet ihan mukavan kookkaat mutta eikai reenatut jalat näin paljoa voi lenkkeilyä rajoittaa? Asian korjausehdotuksia?

Juu jengi on jo maininnut ton parhaan ensiavun eli tiukat "alusasut"
Armeija-aikana eräs juoksua harrastava Skappari neuvoi laittamaan perunajauhoa
reisien sisäpintoihin,jotta hankaus vähenee..kyllä se silloin toimi :hyper:

Boxerit mallia SA-int rokkaa!

Mulla oli kans ennen juuri se ongelma, että sisäreidet hinkkautu huonoon kuntoon. Armeijassa ihmettelin, että reidet hyvässä kunnossa, vaikka käveltiin niin pirusti.

Sosialisoin sieltä muutamat boxerit, ja nykyään käytän niitä aina lenkkeillessä. Ja ovat muuten pirun kestävät vielä. Mulla on kolmet sellaiset, ja olen pärjännyt niillä nyt 5 vuotta, vaikka lenkkeilen suhteellisen paljon.

Näitä saanee samasta paikasta, mikä myy muutakin SA-int tavaraa. Eli olikos se nyt valtion pukutehdas tms. Toisaalta ei mulla ole kokemusta tällaisista "juoksualushousuista", ne voi olla vielä paljon paremmat.

sama ongelma, mutta ainoastaan pitemmillä (>1h) lenkeillä. ittelläni hiertymiä tulee lähinnä nivusiin, eikä erinäiset bokserikokeilut hirveenä auttanu. ainoastaan valkovaseliini auttoi, mutta perse rasvassa juokseminen on taas omalla tavallaan...kummallista..

lisäksi tyttökaveri kerran pääsi pahasti yllättämään kesällä, kun kaverin kanssa treenailin Helsinki City Marathonia varten. Poijjat olkkarissa, housut kintuissa ja avonainen vaseliinipurkki pöydällä, siinä piti hieman jo selittää ja siltä taisi tyttis jäädä hieman epäileväksi.

omalla kohdalla ainoastaan juoksemisen korvaaminen salitreenillä vähensi hiertymiä hankaloissa paikoissa 100%

raskausarpi sanoi:
Ja ensiapuun vaseliini. Se toimii kaikkialla ja jokaisessa paikasssa
Kyllä. Kannattaa laittaa myös pakaroiden väliin jos on ongelmia. Vähän liukas olohan siitä tulee, mutta eipähän hierrä.
Myös jo aiemmin mainittu bokserit+normaalit kalsarit toimii hyvin.

talkki toimii hyvin. baby powderia vaan raavaanki miehen nivusiin, niin ei hankaile.

:)

Jepulis, talkkia vaan niin että jauhoa pölisee sepaluksesta. Sellainen hiertymä on aika ikävä. Kovat jätkät voi käyttää mankkua.

joo. mankulla saa tuplahäjyt hiertymät. niitä sit on hienoo näytellä kovien jätkien saunailloissa :)

jugga sanoi:
lisäksi tyttökaveri kerran pääsi pahasti yllättämään kesällä, kun kaverin kanssa treenailin Helsinki City Marathonia varten. Poijjat olkkarissa, housut kintuissa ja avonainen vaseliinipurkki pöydällä, siinä piti hieman jo selittää ja siltä taisi tyttis jäädä hieman epäileväksi.

jto sanoi:
joo. mankulla saa tuplahäjyt hiertymät. niitä sit on hienoo näytellä kovien jätkien saunailloissa :)

Joo, voi kerskua, että:

"Tämä hiertymä tuli silloin raatteen tien hölkkälenkillä, kun vihainen mäyräkoira juoksi 5 km perässä, ja tämä tuli, kun juoksin vihollisen bussin perässä, kun meinasivat jättää metsään kuolemaan"

hanki normi boxerit ja laita talkkia reisille. sinne boxereiden sisään :D
toimii mulla hyvin.

Uuh, eka viesti tänne. :david:

Mulla oli intissä toi ongelma myös. Leirillä oli kesäkuumalla mukava marssia, kun reidet hankasivat toisensa rikki ja hygieniasta ei ollut tietoakaan. Onneksi oli osaava kokelaslääkäri, joka ymmärsi antaa luvan käydä kassulla vaihtamassa oikeanlaiset alkkarit jalkaan.

Siitä viisastuneena olen käyttänyt viime aikoina ja siitä lähtien kunnon tiukkoja, pidempilahkeisia boksereita urheillessa. Uusin - ja hyvä - valinta on Adidaksen urheilualushousut.

Kyllä sutii.

Nelinkertaisena maratoonarina voi sanoa että kaikki on hyviä neuvoja.Reisien rasvaus,lyhyet juoksutrikoot ja talkki kaikki toimi.Kun on hetken käytelly näitä apukeinoja niin reidet tottuu ja voi juosta ihan normivarustuksellakin.
Alkukeväästä itselläkin aina samaa ongelmaa mutta kun tulee kesäkelit niin pystyy jo vetämään lenkki tavallisilla shortseilla.
Ei muuta kun pitkää lenkkiä..

Kaivellaan vanhoja..

Mulla on kanssa tämä sama vaiva. Tai ei se oikeastaan mikään vaiva ole urkkaillessa, mutta normaalia elämää tämä kalvaa huomattavasti enemmän. Ei paljoa viitti ostaa enää mitään hienoja housuja, kun ne kuluu parissa kuukaudessa puhki sisäreisien kohdalta.

Joten oisko tähän mitään vinkkiä, jolla tästä pääsisi eroon ? Reidet on kyllä kasvaneet pyöräilyn myötä huomattavasti ja hankaaminen lisääntynyt samassa suhteessa, mutta voisko joku täsmäkiinteytystreeni auttaa siihen, ettei ne hankais niin paljoa ?
Hyviä liike/treenivinkkejä otetaan vastaan !!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom