siroja jalkoja etsimässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janika
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
auttakaapas te viisaammat mimmit!

tilanne on sellainen että harrastin taitoluistelua monta vuotta, ja siitä sitten sain isot ja melko vahvat reisi- ja pohjelihakset. lopetettuani luistelun aloitin salitreenauksen. painan paljon enemmän kuin miltä näytän. jalkojen isot lihakset painavat varmasti paljon, joten onko mahdollista ja millaisella treenillä jotenkin pienentää massiivisia lihaksia, eli siis saada siroja kinttuja? eihän se paino sinänsä merkkaa, mutta onhan se vähän masentavaa katsoa kuvia jossa kaikin puolin saman kokoinen painaa monta kiloa vähemmän.. :rolleyes:

tällä hetkellä minulla on kolmijakoinen ohjelma, jossa jalkareeni sisältää kyykkyä, askelkyykkyä, maastavetoa tangolla, pohkeet istuen tai seisten ja takareisiliikkeitä jumppapallolla (polviongelmien takia..). teen 3x10-12 sarjoja.

kuten itse sanoitkin, niin mitä ihmettä se paino merkitsee? jalkasi ovat luultavasti kadehdittavan kauniit. älä polta pois lihaksiasi, vaan nauti upeista reisistäsi. jos arveluttaa, niin laita kuvat tuonne punttimimmien osastolle ja nauti kehuista.

ja jos yhtään hurhadat puntteihin, niin parin vuoden päästä olet ylpeä jaloistasi ja hakkaisit varmasti päääsi seinään jos ne "hävität". enkä kyllä itse usko, että lihaksen hävittäminen edes oikeasti onnistuisi muuta kuin järjettömällä nälkäkuurilla.

Janika,
Jos todella haluut päästä lihasmassastas eroon niin siihen tehoo ainakin punttailun lopettaminen ja juoksu, mutta mieti vielä:)
Mulla oli ihan sama fiilis, kun lopetin yleisurheilun 2v. sitten. Lopetin samalla jalkojen reenaamisen kokonaan, kävin spinningissä, hölkkäsin ja kävelin. Ja niinhän siinä kävi, että reidet ja takapuoli pienenty ja samalla ikävä kyllä "löysty". Nyt kun oon uudestaan innostunu punttailusta niin kyllä kaduttaa...
Nimim. Saispa ne lihakset takas:rolleyes:

Kasvatat vaan yläosan jalkoihin sopivaksi? :D Anteeks, mutta jos minä 62-kiloisena näyttäisin vaikka kaikin puolin samalta kokoni puolesta kuin joku saman mittainen 58-kiloinen niin olisin ylpeä vaan sen sijaan että löysyttäisin itseni tarkoituksella.

Kyllähän ne lihakset treenin lopettamalla ja ruokavalion vääntämällä vituilleen katoaa, mutta terveellisyydestä tai esteettisyydestä en tiedä.

Kylläpä muuten "järkytyin" kun katsoin jotain missi/malli/whatever kuvia. Yksi tyttö oli n. 170 cm, strategiset mitat 95-77-95 ja painoa 54 kiloa! Mitähän koostumusta tuossa on? Itse olen 10 senttiä lyhempi, hieman painavempi ja strategisetkin huomattavasi pienemmät, etenkin tuosta mahan kohdalta. Hävetti lähinnä sen tytön puolesta.

Kerro mullekin jos keksit miten saa sirot jalat. Itselläni on tällaiset elefantin tukkijalat, jotka ovat jokseenkin hyvödyttömät koska niissä ei ole edes voimaa :(

Vihje toiselta luistelijalta: Älä tee sitä! Siis luovu isoista reisistäsi. Niitä tulevat kadehtimaan monet, ja rakastat niitä viimeistään parin vuoden päästä, kun huomaat, kuinka ihanat ne ovatkaan oikeasti! :haart: ;);)

voi kiitos teille :) enköhän minä sitten vaan pidä isot reidet, kyllähän se niin on että ei lihakset ikinä huonoo tee.. :rolleyes: meenkin tästä nyt samantien salille hankkimaan vähän olkapäitä vastapainoks ;)
enkä kyllä puntista luopuis enään kun kerran alotin niin eiköhän jatketa ihan samaan malliin! eikä sitten pääse peppukaan lössähtämään.. :rolleyes:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
HYVÄ JANIKA! katsohan jostain galleriasta vilma-liinan kuvia. siinä on esimerkki maailman kauneimmista reisistä ja pohkeista. omasikin tulevat olemaan vielä kateutta ja ihailua aiheuttavat, kun kasvat isoksi tytöksi :)

tsemppiä! äläkä silti unohda treenata niitä jalkoja, vaikka hakisitkin tasapainoa lisäämällä massaa yläkroppaan.

Mulla on vähän samaa ongelmaa...Tuntuu et kroppa on epäsopusuhtainen kun jalkojen lihakset ovat isot, kiitos yli 10 v:n intensiivisen tanssitreenauksen (baletti, moderni, jazz, flamenco jne...). ja ylävartalo, varsinkin kädet on tosi heikot ja ohuet...niitä pitäis vahvistaa ja saada ne jotenkin kasvamaan et olisin sopusuhtaisen näköinen... Mitat ovat nyt 162cm ja 47 kg... ( olen toipumassa anoreksiasta ja yritän nyt nostaa painoa, mikä onkin noussut 10kg viime kesästä...). Nykyään treenaan salilla 4-jakoisella ohjelmalla 4x/vko. Ja käsi-, olkapää-, ja selkäpäivinä teen mahd. paljon eri liikkeitä ko. lihasryhmille ja painot on maksimissa ja teen 3X8-10 sarjoja useimmissa liikkeissä. Silti tuntuu et kädet ei meinaa kasvaa millään (tai sit ne kasvaa niin hitaasti, etteen huomaa muutosta...), en tiedä teenkö jotain väärin???:(

Mulla on vähän samaa ongelmaa...Tuntuu et kroppa on epäsopusuhtainen kun jalkojen lihakset ovat isot, kiitos yli 10 v:n intensiivisen tanssitreenauksen (baletti, moderni, jazz, flamenco jne...). ja ylävartalo, varsinkin kädet on tosi heikot ja ohuet...niitä pitäis vahvistaa ja saada ne jotenkin kasvamaan et olisin sopusuhtaisen näköinen... Mitat ovat nyt 162cm ja 47 kg... ( olen toipumassa anoreksiasta ja yritän nyt nostaa painoa, mikä onkin noussut 10kg viime kesästä...). Nykyään treenaan salilla 4-jakoisella ohjelmalla 4x/vko. Ja käsi-, olkapää-, ja selkäpäivinä teen mahd. paljon eri liikkeitä ko. lihasryhmille ja painot on maksimissa ja teen 3X8-10 sarjoja useimmissa liikkeissä. Silti tuntuu et kädet ei meinaa kasvaa millään (tai sit ne kasvaa niin hitaasti, etteen huomaa muutosta...), en tiedä teenkö jotain väärin???:(

Lihas ei kasva jos ei saa ruokaa enemmän kuin kuluttaa.

teen mahd. paljon eri liikkeitä ko. lihasryhmille

Tee pari liikettä intensiivisesti ja kunnolla (ja kasvata vaikka sarjamäärää 4:ään), ja (itsellesi) tuntuvilla painoilla, älä käytä voimiasi ylimäääräisiin liikkeisiin, vaan käytä sekin energia niihin pariin kovaan sarjaan.

Muista myös tehdä vapaapainoliikkeitä jotka kasvattaa lihasmassaa hyvin, esim. selälle kulmasoutu tangolla tai käsipainolla, ja olkapäille pystypunnerrus. Lisää painoja liikkeissä tasaisin väleissä, älä aliarvioi voimiasi.

en tiedä teenkö jotain väärin???:(

Syötkö tarpeeksi yli kulutuksesi?? Kasvua on turha miinuskaloreilla odotella vaikka treenaisit kuinka kovaa...

Jaaha Miia-Maria ehtikin sanoa jo samasta asiasta ;).

Mulla oli tai on edelleenkin sama "ongelma". Lopettelin vuosi sitten yleisurheilun harrastamisen ja muistoksi jäi lihaksikkaat reidet. Salireenin aloitan syksyllä aktiivisemmin uudestaan, nyt kesällä olen halunnut urheiluun löytyvän ajan viettää ulkona. Noiden reisilihasten katoamista lenkkeilyn lomassa olen hiljaa toivonut, mutta eipä ne siitä ole mihinkään lähtenyt.:(
Pohkeisiin ja yläkroppaan (joka sekin keräsi kiitettävästi lihasta aktiiviuran aikana:D) vaan lisää lihasta niin näyttää sopusuhtaisemmalta. Masennus iskee aina kun housuja lähtee ostamaan, mutta onneksi juuri lindexiltä löydetyt kivat farkut antoivat toivoa ja hameitakin olen tykästynyt käyttämään.:hyper:

sellasta se on meillä isoreisillä :D
mutta kyllä määkin kovasti tykkään lyhyitäkin hameita käyttää, kun ei se itteensä haittaa niin eipä luulis muitakaan haittaavan :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom