Singapore

Elikkäs olisi kesällä tarkoitus lähteä kahdeksikuukaudeksi suorittamaan opintoja kyseiseen paikkaa. Siellä kun tuntuu olevan noita lakeja ja kieltoja ihan uskomaton määrä niin olisi mukava kuulla paikanpäällä käyneiden vinkkejä miten tälläinen juntti suomesta pärjää siellä.
En ole siis elämässäni käynyt missään pohjoismaiden ulkopuolella joten ne reissareiden itsestäänselvyydetkin voi kertoa :)

Tietääkö joku vielä miten tuo singaporen tulli suhtautuu nuuskaan kun voi tulla Ettan purkkia ikävä jos linja on yhtä tiukka kuin tupakan kanssa.

Kiitokset kaikille vastanneille

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei siellä singaporessa niitä lakeja huomaa kuin kylteissä. Rapsut onkin sitten eri luokkaa kuin muualla.
Muistaa vain tumpata röökinsä tuhkakuppeihin, niitä on joka kadunkulmassa (polttamista ei todellakaan ole kielletty ja paikalliset käryttää minkä ehtivät), elä heitä tuhkiksen ohi! voi tulla isot rapsut, sama syljeskelystä, eli nuuska suoraan roskikseen.
Eri asia on sitten singaporen tiukat huumesäännöt ( kuolemantuomio, myös turisteille) , ota selvää hyväksyvätkö nuuskan tuskin, koska tupakkaa sinne ei todellakaan saa viedä eikä tuoda pois!
Muuten hieno ja siisti kaupunki! hyvät salimahdollisuudet ja hieno ilma paitsi monsuunin aikaan.
Olin maassa kuukauden verran ja voisin vaikka muuttaa sinne asumaan!
En nähnyt kadulla roskia, kerjäläisiä, enkä kertaakaan yhtään humalaista, paitsi kerran yhden turistin!

Jännää, minä olen ollut siellä 4 vuorokautta ja nähnyt kyllä paljonkin roskia, puistoissa kaduilla ja muuallakin :) Mutta onhan tuo toki siisti paikka.

Eläintarhassa kannattaa sitten vierailla, ehdottomasti upein missä olen ikinä käynyt.

S'pore

Talla kertaa kolmas keikka tanne Singaporeen. Kohta olen majaillut taalla 4 vkoa, viela melkein 5 kk jaljella. Kyllahan tama varsin siisti kaupunki on jos vertaa Euroopan ja Amerikan suunnilleen saman kokoisiin kaupunkeihin (4.7 milj asukasta). Siis tarkoitan spurgujen ja paskan maaraa kaduilla. Lahioissa ja jonkun verran City Centerin alueella kanssa liikkuu spurguja mutta varsin vahan. Eika spuget oo mtn narkkeja kuten Euroopassa ja varsinkin USAssa, vaan varsin harmittomia kerjalaisia. Tietty jos asuu Meritus Mandarinissa, shoppailee Ngee Ann Cityssa ja Paragonissa + kay turisti bussilla elaintarhassa tai Night Safarilla niin ei varmasti onnistu yhtaan spugea nakemaan, eika varmasti roskiakaan.

Itse majailen noin 10 min kavelymatkan paassa Tiong Bahrun mrt-asemalta. Rakennus on noin 45 vuotta vanha 12 kerroksinen murju. Ikina ei oo varmasti rempattu, ja taynna pelkkia vuokrayksioita :hyper: Voitte vaan kuvitella mika paikka: hississa haisee kusi ja kaikenlaista paskaa joka paikassa, porukka dumppaa kaytaville ylimaaraiset roinat kampistaan etc. Oikeesti en ois uskonu et tallaisia paikkoja loytyy tasta kaupunkista, varsinkin kun taa pitais viela jollain tapaa olla City Centerin alueella. Toisaalta eipa taalla kampilla tuu tehtya muuta kun kaytya nukkumassa niin oikeastaan aivan sama minkalainen murju, hinta on ainakin naurettavan halpa...

Tosiaankin kieltokyltteja joka paikassa ihan H E L E V E T I S T I ! Ja kaikissa kylteissa on aina mainittu paljon tulee penaltia jos kyseista kieltoa rikkaa. Hinnat taitaa lahtea 500sgd:sta eli karvan auki 250e:sta. Sita en sitten tieda onko kukaan koskaan saanu noita sakkoja, mutta kohtalaisen hyvin nakyy uhkakin tehoavan. Ja pakko naita apinoita onkin uhkailla. Varsinkin intialaiset duunarit, joita taalla on ihan vitusti, on taysia sikoja. Ja jotenkin muutenkin tuntuu, etta porukka on todella ajattelematonta taalla. Tieda sitten...

Nuuskasta. En lahtisi edes koittamaan meneeko tullista lapi. Esim purkan tuonti maahan on kiellettya, taitaa tulla penaltia pari tonnia, jos jaa tullissa kiinni. Niin ja tosiaankin tupakan tuominen maahan on kanssa kiellettya yksityishenkiloilta, suunnilleen sama penalti kuin purkasta. Tuosta voi vahan arvioida, miten taalla suhtaudutaan nuuskaan. Jos joku luuli, etta Suomi on sakottamisen luvattu maa niin ei ole kaynyt taalla :hyvä:

Missas muuten Nike_air meinasit suoritella opintoja? Itse vaikutan NUS:lla elokuun loppupuolelle saakka. Niin ja kannattaa sitten majoitus hommata kampukselta. Ainakin NUS:lta loytyy kaikki tarvittavat paivittaisfasiliteetit. Parit punttikset, olympiamittainen uima-allas, ties kuinka monta jumppasalia etc.

Syominen tassa kaupungissa on aivan tajuttoman halpaa. Tietty Ochardin ravintoloissa paasee maksamaan Suomen hintoja. Tosin kukapa niissa viitsii kayda maksamassa itsensa kipeaksi, kun jokaisesta shopping centerista loytyy ainakin yksi food court. Aterian hinnaksi tulee yleensa noin 4-6sdg eli alle 3e. Ja kaytonnossa jokaisen asuintalon alakerrasta loytyy kanssa jonkinlainen food court, joissa ruoka erittain halpaa. Ja yliopiston kampuksella sapuska vielakin halvempaa. Aina selviaa alle 4sgd:lla. Toisaalta taas kaupoissa sapuska ei olekaan enaa niin halpaa. Varsinkin maitotuotteet on aivan ryostohintaisia: kilo jogurttia alkaen 7sgd. Kaytannossa ainoa valipalavaihtoehto on tuna, joka muuten maistuu aivan vitullisen pahalle. Sen takia tuleekin syotya ulkona min 3x / pva.

Etta tallaista talla kertaa. Eikohan tuossa tullut hieman tietoa pohjatietoa Nike_airille S'poresta.

Lisää kertomuksia vaan kehiin! Itse lähdössä NUSiin tammikuussa 09. :rock:

Lisää kertomuksia vaan kehiin! Itse lähdössä NUSiin tammikuussa 09. :rock:

Oujee! Mites pitkaan meinasit NUSitella? Toivottavasti riittavan pitkaan! Itsella noin 5,5 kk reissu. On taa S'pore vaan ihan himo siisti mesta. Mita todennakoisimmin muutto tanne edessa kun vaan saan ensin opinnot Suomessa paatokseen (paikallinen vaimoke vaikuttaa hitusen asiaan).

Niin ja otapa sit kamppa kampukselta. Meinaan et alkaa hyvin akkia vituttamaan lahes tunnin mittainen tyomatka apinoita taynna olevassa bussissa.

Kaipailisin jotain halpaa hotellia/hostellia Singaporesta, sillä matkustan yksin eikä kukaan ole jakamassa hotellikustannuksia. Osaako kukaan suositella mitään hyvää paikkaa? En yhtään osaa hahmottaa, mikä on halpa hinta majoituksesta Singaporessa? Mulle riittää, että huoneessa on ilmastointi ja että pääsen suihkuun. Haluaisin oman huoneen. Ja että hotlan sijainti on hyvä. Hostellikin käy. Hätätilassa olen valmis yöpymään yhteismajoituksessa.

Saako Singaporesta varattua helposti huonetta paikanpäältä vai kannattaako varata jo etukäteen netistä? Matkustan huhtikuun puolessavälissä (saapuminen Singaporeen 16.4). Sain muuten Finskin suorat lennot aika edullisesti. Ovh taisi olla noin 660 euroa, mutta Finskin pisteillä hinta aleni 580 euroon.

Tarkoitus olisi jatkaa Singaporesta Malesiaan ja ilmeisesti menen Langawille, koska olen ymmärtänyt sen olevan vähän vilkkaampi paikka kuin Tioman. Lisäksi Kuala Lumpurissa olisi tarkoitus pistäytyä. Matkustan Kuala Lumpuriin bussilla tai lentokoneella.

En oikein osaa hahmottaa sitä, kuinka nopeasti tuo Singapore ja Kuala Lumpur on "käyty läpi". Eli kuinka paljon näihin kaupunkeihin kannattaa varata aikaa?

Pyydän anteeksi, että mulla menee nyt tässä ketjussa monta kohdetta päällekäin.

Mun mielestä 3 päivää singaporessa riittää rennosti kaiken tärkeimmän näkemiseen, 2 päivässä näkee samat hätäisesti. Hoponhopoff oli näppärä tuolla, todella toimiva. Kuala Lumpur sama juttu. Langkawi on melko vilkas paikka. Tiomanista en osaa sanoa. Singaporessa tuntuu satavan aika usein ja tiuhaan, sateenvarjo siis messiin vaikka miltä näyttäisi aamulla herätessä. 4+4 päivää olen singaporessa ollut, kualassa riitti 3 päivää.

Singapore on aivan loistava kaupunki, parhaimpia missä olen ollut. Hotellit missä yövyin oli vähän ahdistavia, toisessa tultiin juosten nostelemaan jos ruokaliina tippu lattialle ja aina kun haki safkaa buffetista oli ruokaliina taiteltu uudestaan.. Mutta muuten ihmiset vaikutti oikein rennoilta ja tavallisilta statuksesta huolimata eikä likimain kelleen tulisi mieleen kusettaminen tai muu vastaava. Aidot Louis vuittonit vilkkuu katukuvassa ja autot on pärisyttävän kalliita. Jos pitäisi valita paikka mihin muuttaisin töihin tai asumaan niin Singapore ihan kevyesti, ihmiset on vain niin hiton helppoja ja mukavia siellä (aksentin kanssa oli vähän kuulon takia ongelmia joidenki kohdalla). Kuumuus on ankea, mutta ilmastointi auttaa ja sitä riittää liki joka paikassa. En tiedä miksi nostan sen jalustalle, NY, Bangkok, lontoo, barcelona, hongkong yms on hienoja kaupunkia mutta ne jotenkin vaan kalpenee olemattomiksi singaporen rinnalla. Ainut miinus minkä keksin singaporesta on rannan puute, sentosa on olemassa mutta se vesi on niin roskan ja saastuneen näköstä ettei terve uisi siellä, itse kyllä kävin uimassa.. Ihmekös..

Kuala Lumpurissa taksikuskit on aika epäluotettavia, saattavat sopia hinnan mutta sitten sovittu hinta olikin muuta. Ei tietysti voi yleistää, mulla vaan kävi huono säkä kahdesti. Ihmisetkin on mitä on. Nähtävyydet on ihan siistejä Petronas ainakin.

Halvat lennot löysit kyllä!

Jiihaa, meikä lähtee 10kk ajaks Singaporeen vaihto-opiskelemaan! :) Oon niin innoissani! Vuoden vaihteen jälkeen oon kiusannu yhtä tutun tuttua, joka sieltä tuli just kuun vaihteessa pois, että millanen paikka mulla on vastassa. :)

Jiihaa, meikä lähtee 10kk ajaks Singaporeen vaihto-opiskelemaan! :) Oon niin innoissani! Vuoden vaihteen jälkeen oon kiusannu yhtä tutun tuttua, joka sieltä tuli just kuun vaihteessa pois, että millanen paikka mulla on vastassa. :)

Aivan riittävän hyvä mesta :) Onnea!

Mihin kouluun oot menossa?

Kaipailisin jotain halpaa hotellia/hostellia Singaporesta, sillä matkustan yksin eikä kukaan ole jakamassa hotellikustannuksia. Osaako kukaan suositella mitään hyvää paikkaa? En yhtään osaa hahmottaa, mikä on halpa hinta majoituksesta Singaporessa? Mulle riittää, että huoneessa on ilmastointi ja että pääsen suihkuun. Haluaisin oman huoneen. Ja että hotlan sijainti on hyvä. Hostellikin käy. Hätätilassa olen valmis yöpymään yhteismajoituksessa.

Saako Singaporesta varattua helposti huonetta paikanpäältä vai kannattaako varata jo etukäteen netistä? Matkustan huhtikuun puolessavälissä (saapuminen Singaporeen 16.4). Sain muuten Finskin suorat lennot aika edullisesti. Ovh taisi olla noin 660 euroa, mutta Finskin pisteillä hinta aleni 580 euroon.

Tarkoitus olisi jatkaa Singaporesta Malesiaan ja ilmeisesti menen Langawille, koska olen ymmärtänyt sen olevan vähän vilkkaampi paikka kuin Tioman. Lisäksi Kuala Lumpurissa olisi tarkoitus pistäytyä. Matkustan Kuala Lumpuriin bussilla tai lentokoneella.

En oikein osaa hahmottaa sitä, kuinka nopeasti tuo Singapore ja Kuala Lumpur on "käyty läpi". Eli kuinka paljon näihin kaupunkeihin kannattaa varata aikaa?

Pyydän anteeksi, että mulla menee nyt tässä ketjussa monta kohdetta päällekäin.

Moi, onko tää vielä akuutti? Olin Singiksessä kavereiden luona niin ei kokemusta hotellista, mut voin todella helposti kysyä facessa jos vielä tarvii? Olin 2 vkoa ja oli aivan liian pitkä aika, sen todellakin näkee kolmessa päivässä. Järkkykuumaa ja tosiaan se rannan puute vähän ahisti. Kandee syödä food courteissa vai mitenhän se kirjoitettiin, mut ota oma lautasliinat. En suosittele myöskään Sentosaa, melko ankeaa. KL myös ihan sairaan siisti paikka!!! Vaikka Bankkari säilyykin mun rakkautena idässä.

Oon vielä infoa vailla. Tässä mun suunnitelmat ja otan mielelläni kaikenlaista infoa vastaan liittyvät ne sitten Singaporeen tai Malesiaan.

Saavun Singaporeen 16.04 ja olen siellä yhden yön. Seuraavana päivänä (17.4) bussilla Kuala Lumpuriin, jossa olen yhden yön. Sieltä lento 18.4. Langkawille, jossa olen kuusi yötä (saatan käydä välissä Thaimaan puolella tai jossain muualla lähistöllä).

Sen jälkeen 24.4 lento takaisin Kuala Lumpuriin, jossa olen kolme yötä. Sit 27.4 jollain keinoin takaisin Singaporeen, jossa olen vielä pari yötä. Lähtö 29.4 Singaporesta takaisin Suomeen.

Singaporessa ja Kuala Lumpurissa olisi tietty kivaa yöpyä edullisessa ja perussiistissä hotellissa/hostelissa omassa huoneessa hyvällä sijainnilla. Kriteerinä on ilmastointi, suihku ja uima-allaskin vois olla kiva. Langkawilla mulla on jo varattu majoitus.

Ja jos joku on noissa paikoissa samaan aikaan, niin treffaan ihan mielelläni, sillä oon yksin reissussa.

Laitoin sille mun kaverille viestiä. Muuten olisin voinut kysyä voitko mennä sen luo kun oli iso kämppä ja uima-allas, mutta kun se muutti jo Australiaan. Muuten, onko sulla kaikki lennot jo buukattu? Singiksestähän saa aika superhalpoja lentoja.

Muuten, onko sulla kaikki lennot jo buukattu? Singiksestähän saa aika superhalpoja lentoja.

Varasin netin kautta Air Asialta lennot KL-Langkawi-KL.

Bussimatkaa Singapore-KL en ole vielä varannut, sillä ymmärsin että ne voi varata netin kautta vasta paria viikkoa ennen reissua. Haluan tehdä ainakin ton yhden suunnan matkan bussilla, jotta näkee maisemia. Katsotaan sitten, millä tulen takaisin.

Varasin netin kautta Air Asialta lennot KL-Langkawi-KL.

Bussimatkaa Singapore-KL en ole vielä varannut, sillä ymmärsin että ne voi varata netin kautta vasta paria viikkoa ennen reissua. Haluan tehdä ainakin ton yhden suunnan matkan bussilla, jotta näkee maisemia. Katsotaan sitten, millä tulen takaisin.

Laitoin privaan sulle, itseasiassa, mun toinenhan kaveri on tän viikon täällä, asuu myös Sporessa, menen sen kanssa huomenna Helssinkiin syömään niin kysyn siltäkin tipsejä. (Ja taaaaaaas jää reenit)

Huoh... Toi raportin tekeminen on aika aikaavievää hommaa, mutta jos en sellaista tee, niin laita mulle privaa tai kysy täällä uudestaan matkasta reissun jälkeen. Palaan Suomeen takaisin 30.4.2012.

Mihin kouluun oot menossa?

Mun vastaus tulee aikamoisella viiveellä, mut vastaan silti. :) Nanyang Polytechnicissä oon opiskellu nyt kuukauden päivät.

Kyllä elämä on täällä ihanaa! Johtuneeko auringosta vai ihmisistä vai mistä. Ihanku ois kokoajan nousuhumalassa, semmonen onnellisuuden tunne on aina läsnä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom