PC SimCity 5 - koukuttavaa kaupunkirakentelua (2013)

Parempi odottaa että on stabiili torrent-versio, mistä on karsittu aktivoinnit ja muut nettipaska. Voi keskittyä pelaamiseen.
 
Tuota on spekuloitu jonkin verran miten se saadaan toimimaan, ainakin mä luin että joitain pelin toimintoja ihan käsitellään palvelimen puolella? Eli osa pelin toiminnallisuuksista ei edes kuulu lokaaliin dataan? Huikeata jos näin, mutta tuommosta luin.

Tästä syystähän esimerkiksi todella nopeaa kelausta ei edes ole, kun palvelimet tykkäis kyttyrää. Ei ihan sama asia, mutta kuitenkin tuosta jatkuvasta serveriyhteydestä:
http://www.rockpapershotgun.com/2013/03/08/initial-impressions-simcity/

"While you’re choosing the layout, the services and higher functions are unlocked over time, which makes for a lot of dead air. This isn’t helped by the (temporary?) removal of the speediest setting, another wound inflicted by the always-online requirement. Too many cities running at high speed would apparently cause the servers to burn up faster than a cramped, rubbish-strewn shanty town."

Heh, asiasta toiseen, huikeen hauska video Robbazilta:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Parempi odottaa että on stabiili torrent-versio, mistä on karsittu aktivoinnit ja muut nettipaska. Voi keskittyä pelaamiseen.

Voipi olla että sitä venaillee yhtä kauan kuin internetitöntä diablo 3:stakin. Eli: semmoista ei tule kun pelilogiikka on palvelimella kotikoneen sijaan. Kotikoneella on vain clientti etäpeluuseen ja grafiikat.
 
Joo, tuossa ilmeisesti ainakin se kaupunkien välinen yhteistyö, kauppa yms. simuloidaan palvelimilla.
Eli varmaan joutuu skippaamaan tämän pelin kokonaan, mulla on luottamus EA:n suhteen aika matalalla jo ennestään ja tämän pelin julkaisu / online toteutus ei ole kyllä pisteitä nostanut.
 
Joo, tuossa ilmeisesti ainakin se kaupunkien välinen yhteistyö, kauppa yms. simuloidaan palvelimilla.
Eli varmaan joutuu skippaamaan tämän pelin kokonaan, mulla on luottamus EA:n suhteen aika matalalla jo ennestään ja tämän pelin julkaisu / online toteutus ei ole kyllä pisteitä nostanut.

Hyvin toi on viime päivinä toiminut. Sellainen porukka lyttää tämän, joka ei ole peliä edes hankkinut. Minusta online- toiminnallisuus on hyvä uudistus.pakkohan tätä pelisarjaa on tuohon suuntaan viedä..
 
Hyvin toi on viime päivinä toiminut. Sellainen porukka lyttää tämän, joka ei ole peliä edes hankkinut. Minusta online- toiminnallisuus on hyvä uudistus.pakkohan tätä pelisarjaa on tuohon suuntaan viedä..

Eiköhän toi tuu hankittua kunhan hinta vähän tippuu, hirvittää vain noi arvostelut mitä porukka on laittanut esim amazoniin: 3204 arvostelua ja niistä 2900 on antanu yhden tähden viidestä. :( :(

Tässä sen huomaa että kun julkaisuhetkellä palvelimet piiputtaa niin ei niitä käyttäjäkokemuksia enää saa millään positiivisiksi, ne kun on suutuspäissään samantien antamassa yhtä tähteä. Eikä varmana mene korjaamaan sitä arvostelua sen jälkeen kun palvelimet skulaa. Aivan sama juttu kuin diablo3:n kanssa.
 
Minusta online- toiminnallisuus on hyvä uudistus.pakkohan tätä pelisarjaa on tuohon suuntaan viedä..
Toki, onhan se kiva feature ehdottomasti. Tuossahan se pointtikin tosin tuli, eli feature. Kyllä olisi etenkin SimCityn kaltaisessa pelissä olla mahdollista pelata aivan yksin ja offline. Tämähän on käytännössä täydellinen peli lentokoneeseen/junaan/yms.

Uutta artikkelia aiheesta: http://www.rockpapershotgun.com/2013/03/11/simcity-is-inherently-broken-lets-not-let-this-go/

"SimCity could be a very splendid single-player game, and one that could then be taken online for other funs. It’s perfect laptop-on-the-train gaming (especially with such stupidly tiny cities), that’s rendered impossible to play on a laptop on the train. It’s ideal flight fodder, that no one can play on flights. It’s a game that of course should be able to fill an evening when the internet’s gone down, that shall fill no such evenings.

Always-on DRM is a disease that we cannot allow ourselves to be so willingly infected by. It’s a curse on gaming. It’s diminishing our experiences, reducing the possibilities for our play, and creating a space where faulty games are accepted as complete. Always-on DRM is a broken game. They need to be fixed."

Olen samaa mieltä, mutta ostin pelin anyway koska tiedän että saan siitä varmasti monen kymmenen tunnin edestä huvia. Varmaan väärin ostaa ja tukea tätä EA:n toimintaa, mutta minkäs teet kun ei ole se kaikista yleisin genre. Anno 2070 tietääkseni ainoa varteenotettava vaihtoehto, mutta toisaalta SimCity on aina SimCity. Cities XL on mun korviin kulkeutunut ainoa tuon Anno lisäksi (pl. kevyemmät Tropico tyyppiset), mutta Cities XL:stä on lukenut kans niin surkeita juttuja.
 
Hyvin toi on viime päivinä toiminut. Sellainen porukka lyttää tämän, joka ei ole peliä edes hankkinut. Minusta online- toiminnallisuus on hyvä uudistus.pakkohan tätä pelisarjaa on tuohon suuntaan viedä..

Mulla on riittävästi kokemusta EA:n online sekoiluista, joten ihan periaattesta en enää tue niitä.

Kuten tuossa jo ylempänä todettiin, tämän genren peleissä pitää olla myös offline vaihtoehto.

Edit : mulla on Steamissa Anno 2070, cities xl deluxe, sim city 4 yms, joten rakenneltavaa riittää ilman tätäkin ;)
 
Cities XL on mun korviin kulkeutunut ainoa tuon Anno lisäksi (pl. kevyemmät Tropico tyyppiset), mutta Cities XL:stä on lukenut kans niin surkeita juttuja.

Tropico oli ihan hyvä yhden pitkän pelisession ajan, loppupuolella vaan alkoi jo toistamaan loputtomasti itseään. Sen kummemmin en ole peliin koskenut. Jos joku haluaa Tropico 3:n postikuluja vastaan niin ilmoita tässä.

Mitä Simcity 5:een tulee, niin koskaan en tule ostamaan vain pilvessä pelattavaa peliä. Joku roti.
 
Kunnon movement tulossa tästä hommasta! Nyt kun yksi pelintekijä sanoi ettei servereita tarvita, ja muutos offline modeen on minimaalinen, niin alkaa olee painetta julkasta moinen patch. :) Kun siis nyt EA on väittänyt ettei se ole ilman suurta koodausta mahdollista.

http://www.rockpapershotgun.com/2013/03/12/simcity-server-not-necessary/

Our source, who we have verified worked directly on the project but obviously wishes to remain anonymous, has first-hand knowledge of how the game works. He has made it absolutely clear to us that this repeated claim of server-side calculations is at odds with the reality of the project he worked on. Our source explains:

“The servers are not handling any of the computation done to simulate the city you are playing. They are still acting as servers, doing some amount of computation to route messages of various types between both players and cities. As well, they’re doing cloud storage of save games, interfacing with Origin, and all of that. But for the game itself? No, they’re not doing anything. I have no idea why they’re claiming otherwise. It’s possible that Bradshaw misunderstood or was misinformed, but otherwise I’m clueless.”

According to our source:

“It wouldn’t take very much engineering to give you a limited single-player game without all the nifty region stuff.”
 
Ei kovin yllättävää, että EA on puhunut "hieman totuuden vierestä" :D
 
Damn. Näin pelistä mainoksen ja aloin jo fiilistemään, miten tästä tulee mun paras ajantappopeli, mutta sitten lueskelin vähän aiheesta tarkemmin. Toisaalta vähän jo alitajuntaisesti uumoilin, että näinkö se EA muka voisi onnistua, kun NHL13 verkkopelikään ei kavereiden kesken toimi. Saaneet ujutettua siihen jonkun featuren, että on selkeästi operaattoririippuvaista ja ylläripylläri ei tunnu ratkaisua löytyvän mitenkään. Lisäksi on noita muita verkkojuttuja, mitkä siellä tunnutaan järjestään mokaavan.

Jännä muuten, että vaikka peliteollisuus sinällään on aika modernia, niin palvelualttius on luokatonta ja jotenkin kivikautista. Kokeilkaapa vaikka joskus EA:n virallista facebookkia ja katsokaa reagoiko ne yhteenkään käyttäjäpalautteeseen seinällään. Tai kokeilkaa, saatteko niiltä vastausta kysymyksiin ylipäätään mitään kanavaa pitkin. Itse en ole saanut. Se on jotenkin käsittämätöntä ja kyllä EA on mennyt aikalailla itsellä boikottiin, ennen kuin hommat toimii. EA:n Suomen maajohtajan näin vilaukselta Slush Helsingissä, mutta en saanut tilaisuutta mennä tenttaamaan asiasta, kun katosi niin vikkelään. Höpötteli vielä haastattelussaan jostain palvelubisneksestä pelien osalta.
 
No niin, pääsinpäs laittamaan videomatskua Tubeen. Oli aikamoinen operaatio taas uppia n. 8 gigan tiedosto 400 kilotavua sekunnissa. Tarkin mahdollinen video pelistä, kun täppäätte Youtubessa "orignal quality" -kohdan päälle, niin peli pyörii ruudulla tarkkuudella 1440p :P

[video=youtube_share;MH77q44Y4Dg]http://youtu.be/MH77q44Y4Dg[/video]
 
Onko Termis tai muut ollu mukava peli? Simcity 4 tuli aikoinaan paljon pelailtua. Nyt kelasin huomenna käydä ostamassa, mutta toki eka pitää kysya luotettavat mielipiteet, että onko opiskelijan 50 euron väärti.
 
On tää saakelin koukuttava. Simppeli ulkokuori, mut yllättävän vaativa jotta saa koko ajan stadin kasvamaan. Toki tätä voi pelata myös ihan chillisti, mutta koko ajan se kaupunki pyrkii menemään kaaokseen, ja aina vaan pitää mikromanageroida sitä paremmaksi.
 
Huippu peli :hyvä: Hieman erilainen kuin edeltäjä, mutta sanoisin muutosten menneen suht hyvään suuntaan. Serverit toimi jo ongelmitta, löyty jopa suomen kieli pelistä. Millon pistetään pakkotoiston kaupunki pystyyn?
 
Noniin, tuli tämäkin napattua alennuksesta. No joko pakkiksessa on oma jengi kasassa, nii sais aloteltua PakkoCityn? Nickinä sama kuin tässäkin, nii lisäilkää originissä kaveriks, jos ei bf3 rintamalta vielä ole ;)

Alotin yksityisen kartan äsken, niin aletaanko siihen tekemään kaapunkia pystyyn? Huudelkaa originissa, niin lisäillään..
 
Back
Ylös Bottom