PC SimCity 5 - koukuttavaa kaupunkirakentelua (2013)

6edcnc.jpg

Release date Windows: March 7, 2013
Official site: http://www.simcity.com/en_US
Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/SimCity_(2013_video_game)
Early review: http://discovero-blog-for-geeks.blogspot.fi/2013/01/simcity5-online-city-builder-game.html
Official gameplay: http://youtu.be/oy637m8Cskw

Pelannut hetken suljettua betaa ja hauskalta peliltä tuntuu. Yhden tunnin rajatussa pelissä ei paljon ehdi näkemään kaupungin kehittymistä, mutta perusasiat ehtii kahlata läpi. Rakentaminen on paljon hauskempaa kuin aikaisemmissa versioissa. Mm. tiestön vetäminen on PALJON mukavampaa ja vapaampaa. Erilaisilla perusasetuksilla tiestä saa hetkessä kaarevan, suoran, neliön tai täydellisen ympyrän. Näin kaupungeista tulee ehkä vähän realistisemman näköisiä.

Talot asetetaan suoraan tien viereen, eikä zonea vedetä enää massiiviksi alueiksi. En tiedä tarkalleen miten talot sitten kasvavat "syvyyttä", mutta tekevät sen ilmeisesti itsestään, kunhan tilaa löytyy talon "takaa". Sähköä ja vettä ei tarvitse enää vetää erikseen, vaan putkisto ja linjasto tulee automaattisesti sinne missä on tietä.

Rakennuksia voi upgreidata, joten tila ei ihan heti lopu kesken, kun mm. tuulivoimaa voi ostaa propellin lisää samaan "plottiin".

Kuvasin vähän nopeasti kyhättyä kaupunkiani täysillä graffa-asetuksilla ja ihan nättiä jälkeä pelissä! Varsinkin erilaiset fokusefektit tuovat kivaa syvyyttä kaupungin kokoon, kun zoomaa ihan lähelle maata.

Tätä peliä odotellessa!!

Kun prosessointi on valmis, niin muistakaa vaihtaa laaduksi "original quality", niin näette 2560 resolla peliä, joka on upea!
[video=youtube_share;KUTShbAcpEc]http://youtu.be/KUTShbAcpEc[/video]

Betan perusteella:
Gameplay: 7/10 (vielä)
Grafiikka: 8/10
Käyttöliittymä 9/10
Äänet: 10/10
Musiikki: 7/10

Tää on kyl pakkohankinta heti kun saavat pelin myyntiin. Sarjan aikaisempiin versioihin tullut uhrattua monia tunteja.

Tuo on kyllä hyvä uudistus ettei tarvitse itse alkaa rakentelemaan vesi- ja sähköverkostoa.

Joo sain myös betan, pitää vielä kokeilla viimeistään huomenna!

Tätä todellakin on odotettu ja fiilistelty siitä lähtien kun tieto pelin tulosta kantautui korviini!

5.3 odotellessa :P

Perkele, kun menivät laittamaan siihen tuon maailman homoimman DRM systeemin (jatkuva online vaatimus myös yksinpelissä).

Mulla paloi C&C 4:n kanssa hermo todella monta kertaa, kun yksinpeliä pelatessa heitti connection errorin (samalla loppuu välittömästi mahdollisuus tallentaa eteneminen) ja joutui restarttaamaan. Joka kerta oma yhteys oli ihan kunnossa, eli ongelmat olivat serveripuolella.

Tässä näyttää olevan ainakin tällä hetkellä vielä pahempi tilanne, eli kaikki eivät pääse edes pelaamaan ilman jonottamista. Miten vitussa voi joutua jonottamaan, että pääsee pelaamaan yksinpeliä?

Ei helvetti näin. Ostamatta jää, jos eivät poista tuota jatkuvaa online vaatimusta TAI hoida riittävää ja luotettavaa serverikapasiteettiä (ei tule tapahtumaan).

Ostin jo. :fuckyeah:

Tosin varmaan tulee pelattua vasta huhtikuun alussa.

Mieli olisi tehnyt täälläkin, mutta sen C&C4 kokemuksen jälkeen päätin, että en tue enää yhtäkään peliä, jossa moinen suojaus on.

Ehkä ihan passeli että pääsee pelailee vasta huhtikuussa. :)

Saavat serverinsä parempaan kuosiin.

Toivottavasti saavat...
Mä pelailin sitä C&C 4:sta vasta paljon julkaisun jälkeen ja silti tuli välillä aivan jatkuvalla syötöllä connection erroria. Parhaimmillaan taas meni koko pelisession ilman ongelmia. Eli oli ilmeisesti suoraan verrannollinen linjoilla olevien pelaajien määrään.

Mun ajatusmaailmaan ei vaan mahdu se, että mun yksinpeli katkeaa siksi, että jonkun lafkan serverit on tukossa.

Toivottavasti saavat...
Mä pelailin sitä C&C 4:sta vasta paljon julkaisun jälkeen ja silti tuli välillä aivan jatkuvalla syötöllä connection erroria. Parhaimmillaan taas meni koko pelisession ilman ongelmia. Eli oli ilmeisesti suoraan verrannollinen linjoilla olevien pelaajien määrään.

Mun ajatusmaailmaan ei vaan mahdu se, että mun yksinpeli katkeaa siksi, että jonkun lafkan serverit on tukossa.

Eikun netistä hakemaan cräkkihäkki. Varmaan sim cityllekin on jo ollut 2 vuotta kräkki tehtynä, vaikkei peliä vielä edes ole. Nuo kopiosuojauksethan käytännössä on tehty hankaloittamaan vain laillisia omistajia.

Eikun netistä hakemaan cräkkihäkki. Varmaan sim cityllekin on jo ollut 2 vuotta kräkki tehtynä, vaikkei peliä vielä edes ole. Nuo kopiosuojauksethan käytännössä on tehty hankaloittamaan vain laillisia omistajia.

Ei taida tuolle toimivaa kräkkiä olla vielä olemassa.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että noista suojauksista ei ole haittaa kuin laillisen version pelaajille.
Itse kuitenkin mielelläni tuen pelintekijöitä ja ostan pelit joita pelaan. Jos kuitenkin pelinautinto pilataan tuollaisilla idioottimaisilla suojausratkaisuilla (miksi ei riitä tarkistus pelisessiota aloittaessa?) niin sitten protestoidaan ja jätetään ostamatta.

Jooh eipä näköjään tarvitse tätäkään peliä sitten hankkia. Toivottavasti moni muu tekee saman päätöksen eikä tue tällaista typeryyttä omilla rahoillaan.

EA:lla ei ole tarpeeksi kaistaa, mutta rahat kelpasi kyllä.
Ei pääse pelaamaan. Jos ostat tuotteen, niin luulisi sen toimivan heti, eikä viikon päästä.

Heh, muistin vasta nyt ladata pelin. Mutta enpähän pääse edes pelaamaan. Sen kerran kun on laillisesti jotain, niin vittu ei voi pelata.

Kannattaa varautua henkisesti siihen, että noita serveriongelmia on vielä pitkään.
EA ei näitä ratkaisuja ole aiemminkaan saanut toimimaan, niin tuskin tämä mikään poikkeus on.
Jopa Ubisoft ymmärsi jo hyllyttää tälläisen DRM systeemin, mutta EA ei näköjään ole oppinut mitään esim. Sporesta, josta tuli surkean online DRM systeemin takia historian eniten piratoitu peli.

edit:
Niin ja sellainenkin hauskuus tuossa näyttää olevan, että peli "tallentaa" servereille, mutta monelle on käynyt niin, että kun on yhteys tipahtanut ja myöhemmin tullut takaisin niin eipä näy aloitettua kaupunkia missään.

Mitä enemmän tästä lukee, sitä enemmän jää fiilis että koko peli on tunaroitu kokonaan.:( Jäänee hankkimatta, ellei kesään mennessä tapahdu ihmeitä.

Itse pelihän on lukeman mukaan hyvä. Harmi että mitä todennäköisimmin pelintekijöiden ulkopuolisista syistä itse peli saa paskaa niskaan.

Ai ai,vaikuttaa kyllä siltä, että ovat pilanneet tuon pelin siinä määrin, että ei tarvitse hankkia vaikka alkaisi joskus toimimaankin.

Näyttää nimittäin siltä, että silloinkin kun tuo toimii, niin ei sitä yksin pysty pelaamaan. Siinä on väkisin riippuvainen naapurikaupungeista (resurssit jne), joita pyörittämään tarvitaan muita pelaajia. Ilmeisesti se ei toimi, että itse tekisi useamman kaupungin, koska ne muut kaupungit eivät tee mitään sillä aikaa, kun rakentelet yhtä.

Eli tuosta puuttuu kokonaan se, mikä ainakin omalla kohdalla kiinnostaa näissä peleissä, eli kaikessa rauhassa oman megacityn rakentelu. Ei kyllä nappaa tämä nykysuuntaus, että kaikkiin peleihin pitää väkisin tunkea moninpeli ja "sosiaalisia komponentteja".

Siis mikä tässä pelissä on ideana? Rakentaa vaan ei mitään muuta? Kai tässä joku juoni on?

Back
Ylös Bottom