Silmät kuivuu päähän

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
Otsikko sanookin jo kaiken, eli armoton silmien kuivuus vaivaa. Syitä tähän on mm. kylmä ilma (ilman kuivuus) ja tällä hetkellä päällä oleva lääkekuurikin kuivattaa jonkin verran. Silmätipoista ei tunnu olevan mitään apua, sain lääkäriltä Lomudal-merkkistä reseptitippaa - ei toimi, apteekista ostin Artelacia jolla ei myöskään mitään vaikutusta :curs:

Oireisiin kuuluu myös silmien punoitusta, roskan tunnetta silmässä ja kutinaa. Välillä oireet tosin helpottavat esim. että ei oo viikkoon yhtään kuivat silmät.
Varmaan täällä löytyy muitakin uhreja, ootteko löytäny jotain supertippoja millä ootte saanu kuivuuden pois tms?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama vaiva, oon laittanut Oftageliä joka vaikuttaa vähän Artelacia kauemmin. Jos on piilarit laittamassa päähän niin sitten Artelacia ennen ja jälkeen ja normaalia suolaliuosta päivä. Kun tähän kierteeseen joutuu niin ulospääsyä ei liene...

Sama homma.

Oculakkiin ressu ja niitä käyttämään (Tulee ressun kanssa helvetin paljon halvemmaksi, jos päivittäin joutuu käyttämään). Kertakäyttöpipettejä siis. Auttaa hetkellisesti ainakin ittellä. Nämä piilolinssit ei asiaa ainakaan yhtään helpota :/

Tosi vittumaista on just kylmä ilma, viima, veto, auton tuuletin säädettynä silmille jne, väsymys jne...

Oon jo tottunut elämään asian kanssa. Ja verenpunaiset silmät on joidenki mielestä ihan cool. Itsellä vaan ärsyttävä olo..

Silmälääkäri antoi jotain salvamaista tököttiä, mitä laitetaan ihan tippa alaluomeen ennen nukkumaanmenoa, niin se yönaikana kosteuttaa silmää -> ei paljon auttanut.

Ei noista tipeteistäkään oikein mikään muu, kuin oculak auta.

Itse sain jotain ihme tulehdusta silmäluomen sisäpuolelle liiallisesta piilolinssien käytöstä. Oireita alkoi olemaan J-A-T-K-U-V-A roskantunne silmässä (ei saakeli pystynyt silmään avaamaan saati sitten räpyttämään...), kuivuus jne.

Sain reseptillä tahnaa, jota tungettiin silmäluomen alle ja lisäksi silmätippoja.

Käytätkö itse piilolinssejä? Meinaan jos käytät ja silmät kuivuu/roskantunnetta lopeta heti käyttö ja pidä taukoa.

Itselläni on ollut kuivat silmät ihan pienestä asti. Ennen vaivasi paljonkin, nyt oon vuosia käyttänyt Oculac-silmätippoja, jotka on mielestäni hyviä. Ennen sai Kela-korvauksen niistä pulloista, nykyään vain niistä kerta-annospakkauksista. Ne geelit on mun mielestä tosi hankalia käyttää, en kyllä muista mitä merkkiä olen kokeillut, mutta toi Oculac on ainakin mulla toiminut.

Sama vika

Oho mulla on kohtalo tovereita....Oon aina kuvitellu , että johtu siitä etten aikasemmin syönyt kovin paljon vihanneksia/hedelmiä. Rupesin niitä sitten vähän enemmän popsimaan muttei se nyt kauheasti ole auttanut.

Oon koittanu myös saada rusketusta ettei se punasuus erottuisi niin hyvin...:david:

Ihan nyt varmistaakseni puhunko samasta asiasta kysyn vielä onko teillä se silmän punaisuus silmäluomissa vai silmän siinä nosmaalisti valkosessa kohassa...Itellä ainakin silmäkuomet punottavat...

Oireet ilmenevät juurikin silloin kun on kova viima , kylmä ilma...Jopa joskus kaupassa viileämmissä osissa.

Pitää vissiin kokeilla noita tippoja.

Aivan *elvetin ärsyttävää:(

Itellä ei näössä ole vikaa, joten ei tartte pelleillä piilareiden kanssa luojan kiitos. Voin kuvitella miten vaikeeks menis jos on kuivat silmät + joutuis vielä piilareiden kanssa säätään. Punaisuus mun silmissä on siis silmän valkuaisessa. Sen olen oppinut että silmiä ei missään nimessä kannata hieroa, koska se saattaa saada aikaan todella paljon punaisuutta. Myöskään ei kannata koskea -likaisilla sormilla- jos kutittaa, tuloksena sama homma.

Viscotears on toiminu mulla paremmin kuin Oculac. Soon geeliä niin vähän jämäkämpää ja kostuttaa vähän pidempään. Geelissä on se huono puoli, että ainakin mulla se sumentaa näön hetkeksi ja käyttö voi tosiaan olla aluksi vaikeampaa, kuin tippojen, mutta kyllä sen nopeasti oppii.

Vaikka ohjeissa on, että käytetään vain X kertaa päivässä tai Y tunnin välein, niin pahimpina aikoina tiputtelen kyllä tippoja silmään vaikka vartin välein jos siltä tuntuu. Pientä helpotusta ainakin...

Ja piilarit jätän pahimpina päivinä kyllä suosiolla käyttämättä, lisäävät vain roskan tunnetta ja kutinaa.

Samaa probleemaa ollut jo jokusen vuoden. Silmätippoja en ole ikinä käyttänyt. Tämä on tullut sen mukana kun näkö alkoi huonontuo räjähdysmäisesti. Mulla on harvemmin punaiset silmät, mutta kun menee pihalle (pakkasella), ajaa fillarilla yms. alamäkeen jne jne.. Alkaa eka kutina ja sekunnin murto-osassa alkaa vetta valumaan ja kutina pahenee, jos oikein kauan on kylmässä/tuulessa:hyper: Se on hubaa kun silmät punoittaa, meet vaikka huoltiksesta pihalle väkijoukko tulee vastaan ja siinä samassa alkaa vettä valumaan silmistä.. AAAHH... Joka kerta iskuvyön alle:rolleyes:

Oireisiin kuuluu myös silmien punoitusta, roskan tunnetta silmässä ja kutinaa. Välillä oireet tosin helpottavat esim. että ei oo viikkoon yhtään kuivat silmät.

Tyttiksellä oli ihan samat oireet niin että välillä punoitus ja kutina yltyi rakkulamaisiksi pisteiksi silmämunassa. Tutkimusten tuloksena oli kissa-allergia. Eli kannattaa tutkia tuokin mahdollisuus.

Sama vaiva, oon laittanut Oftageliä joka vaikuttaa vähän Artelacia kauemmin. Jos on piilarit laittamassa päähän niin sitten Artelacia ennen ja jälkeen ja normaalia suolaliuosta päivä. Kun tähän kierteeseen joutuu niin ulospääsyä ei liene...

Muistanko väärin, vai oliko sinulla Air Optix Night & Day -linssit käytössä? Ootko pystyny niitä esim. flunssan aikana pitämään normaalisti yötäpäivää vai kuivaako silmät liikaa? Itse otin nuo vasta käyttöön ja mitään ongelmaa ei ollut ennen kuin flunssa alkoi. Sen jälkeen ei sitte yli kahta päivää kärsinyt putkeen pitää kun alkoivat jo kuivamaan liikaa...

Sama homma.

Oculakkiin ressu ja niitä käyttämään (Tulee ressun kanssa helvetin paljon halvemmaksi, jos päivittäin joutuu käyttämään). Kertakäyttöpipettejä siis. Auttaa hetkellisesti ainakin ittellä. Nämä piilolinssit ei asiaa ainakaan yhtään helpota :/

Tosi vittumaista on just kylmä ilma, viima, veto, auton tuuletin säädettynä silmille jne, väsymys jne...

Oon jo tottunut elämään asian kanssa. Ja verenpunaiset silmät on joidenki mielestä ihan cool. Itsellä vaan ärsyttävä olo..

Silmälääkäri antoi jotain salvamaista tököttiä, mitä laitetaan ihan tippa alaluomeen ennen nukkumaanmenoa, niin se yönaikana kosteuttaa silmää -> ei paljon auttanut.

Ei noista tipeteistäkään oikein mikään muu, kuin oculak auta.

Mitä ne Oculacit maksaa reseptillä haettuna? Mulla on diagnosoitu joku kuivasilmäisyyshomma vuosia sitten ja välillä (kesäaikaan) en tartte kostutustippoja lainkaan mut nyt talvella menee Oculacpaketti/kk. Ostelen niit kertakäyttöpipettejä ja ne on vitosen pintaan paketti. Istun tietokoneella 8-12 tuntia päivässä (8h töissä ja siihen päälle koulujuttujen kirjottelu koneella ja lukeminen) ja se kyllä tuntuu silmissä niin että olen luopunu piilareista kokonaan. Jos joskus harvoin laitan piilarit niin sitten sellaset kertakäyttöset aina puhtaat. Nimimerkillä silmäleikkausta harkinnut. Mahtaakohan vaan olla laserleikkauskin mahotonta ton kuivuuden takia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom