Jos välttämättä haluaa hankkia lasit, eikä esim. piilareita niin tälläset:
http://www.glasogondirekt.com/images/herrfest.gif sopii imo kaikille.
En koskisi noihin glasögondirektin laseihin enää pitkällä tikullakaan. Tilasin yhdet kehyksettömät lasit tummuvilla linsseillä.
1. Niitä vahvuksia ei saa kunnolla kohileen, siis tarkoitan sitä, että pitää itse merkitä siihen linssiin se piste tussilla missä kohdin silmän linssi on. Ei tule hyvää, siis kyllähän niillä näkee mut erilaisia maiseman vääntymisiä näkyy samalla.
2. Laatu on aivan paskaa, tai no ainakin noissa minun tilaamissani. Itse asiassa tilasin kahdet. Ensimmäiset kun tulivat ja sovitin päähän sillai, onpa vähän vinossa ja pikkasin korjasin lasien asentoa "vääntämällä" (vääntäminen ei ole oikea sana, koska en vääntänyt niin paljoa. Tuo "vääntäminen" kuulostaa liian rajulta) ja "naps" linssin kulmasta pala pois, siis siitä kohdasta joka on kiinni sangassa. Nooh, lähetin takaisin ja uudet samallaiset tulivat postissa. Ja taas sama homma, "naps" ja linssi paskana. Ja nyt joku alkaa itkemään, että mitäs vääntelet. Omaan oikeat lasit ja niitä kyllä kestää väännellä aika rankallakin kädellä.
3. Kun tilaat mallikappaleet, näet sen laadun niistä. En ole mikään optikko tms. mutta kyllä sen laadun tuntee ja näkee.
4. Mutta hyvää tuolla on tosiaan, että kun tilaat mallikappaleet niin näet mitä olet ostamassa. Eli ne on niitä samoja laseja, ei ne siitä parane kun tilaat oikeat lasit (näin itse kuvittelin, ajattelin etteivät ne oikeat voi näin huonoja olla mutta kyllä ne voikin).
Summa summarun:
En ostaisi mutta jos et usko, niin et kyllä paljoa menettä (halpoja kun ovat).