Sikarin ystävät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aarne
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, elikäs. Tästä on ollut puhetta, mutta suht vanha tredi on, niin ajattelin hieman uudemman pistää.

Tässä tämä vanha kumminkin:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13448&page=3&pp=10&highlight=sikari

Jos tuo nyt oikein tuli.

Mutta siis, missä on pääkaupunkiseudulla näitä sikarikauppoja?
Onko kukaan tilaillu noista kaupoista mitä tuolla vanhassa tredissä mainittiin?

http://www.humidordiscount.com/
http://www.cigarsclub.com/
http://www.cigarshouse.com/

Ajattelin itte tuolta tilata jotakin. Hintahaarukka joku ~50e, ja useampi kuin pari sikaria olis tarkoitus saada. Vinkkejä? Ja sellanen puolentunnin sikari, ei mitään jota joutuu polttamaan kuudetta tuntia.

Aijai, borsalino, joku viini tahi viski + sikari :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Silloin tällöin tulee nautittua sikareista! Aloittelija olen ja sellaisena pysyn, koska röökin lopettamisen jälkeen en halua uutta addiktiota;)

Kaupoista suosittelen Rautatieaseman Pullmania...

Aarne sanoi:
Mutta siis, missä on pääkaupunkiseudulla näitä sikarikauppoja?...Ja sellanen puolentunnin sikari, ei mitään jota joutuu polttamaan kuudetta tuntia.

Katajannokalla Signorina ja Aleksilla Havanna-Aitta. Sikariksi kävisi vaikka Montecristo N.o 5 tai Finlandia -robusto.

Percele sanoi:
Katajannokalla Signorina ja Aleksilla Havanna-Aitta. Sikariksi kävisi vaikka Montecristo N.o 5 tai Finlandia -robusto.

Pari kertaa olen käynyt Havanna-Aitassa ja siellä on ollut semmonen ihan vaalea tyttö molemmilla kerroilla. Tosi hyvin on auttanut alottelijaa valinnoissa ja lisäksi kun ei vyötteen perusteella yhtä mieleistä (rautatieasemalta aikoinaan ostettua; macanudo maduro tms) löytynyt niin kertoi ystävällisesti mistä oletti niitä Helsingistä saatavan muualtakin ja millä hinnalla ym.

En tiedä voinko puhua harrastuksesta - ei vissiin, kun viina ei ole enää kiellettyä (eikä siis juuri houkuta) niin piti sitten kahden tupakoimattoman aikuisen alkaa palkkapäiväsikarit :D . Erot laaduissa on kyllä niin valtavia, että alottelijakin huomaa, ja alottelijana on tarkoitus tällä saralla pysyä.

Voisi kokeilla tilata ulkomailta joskus. Sitä varten pitäisi ilmeisesti hommata luottokortti jos visa electron ei käy. Yleensä olen itiksessä käydessäni ostanut stokkalta humidoriin pari Montecriston Nº 4 :sta. Ehkä yksi tai kaksi sikaria kuussa tulee poltettua. Lähes poikkeuksetta lauantai-iltana saunan jälkeen kotona ja omassa rauhassa.

Aarne sanoi:
Ajattelin itte tuolta tilata jotakin. Hintahaarukka joku ~50e, ja useampi kuin pari sikaria olis tarkoitus saada. Vinkkejä? Ja sellanen puolentunnin sikari, ei mitään jota joutuu polttamaan kuudetta tuntia.

Onhan sinulla humidori tai jokin muu viritys jolla et kuivata ostoksiasi? Itselläni oli humidori alkuaikoina aivan liian kuiva kosteusmittarin huonion kalibroinnin takia. Seurauksena tuli havaittua käsittämättömän suuri ero kahden muuten samanlaisen sikarin välillä, toinen oli vain säilytetty asianmukaisesti. Kuiva maistui kamalalta, hyvä ettei taju lähtenyt kun väkisin sen poltin loppuun. Pitkän ajan kuluttua poltin sitten toisen vastaavan, ja se olikin jo miellyttävä kokemus.

Ulkomailta en ole tilannut muualta kuin Cigasrsclubista, sieltä useamman kerran ja aina olen ollut tyytyväinen. Heillä toimitus sisältyy hintaan, eli se hinta jonka listalla näet, on se minkä maksat.

Havanna-Aitasta olen silloin tällöin ostanut yksittäisiä sikareita mutta tulee niin paljon kalliimmaksi kuin ostaa laatikollinen Espanjasta kerralla että vähiin on jäänyt.

En haluaisi lähteä neuvomaan ketään sen suhteen mitä pitäisi ostaa, kun kyseessä on kuitenkin makuasiat. Minä olen tykästynyt miedommanpuoleisiin sikareihin, ja Fonsecan Cosacosia aion tilata lisää jossain vaiheessa.

Tuota humidoria ei ainakaan toistaiseksi ole, kuten ei sikareitakaan. Onkohan tuommonen kuinka vaikea rakentaa itte? Mahongista tekis, ja sitten tuo suosittu saarnipuu sisustus, mitä yleensä noissa näyttää olevan. Ja sitten tietty kosteuttaja sinne ja kosteuslukumittari. Ei ainakaan näytä monimutkaselta..

Miten tuolla cigashousessa on noin paljon halvempaa, kun romeo y julietin numero yköne maksaa sielä 37e/10kpl. Ja cigarsclubissa muistaakseni 56e/10kpl?

Appiukolta sain vajaat 30 vuotta vanhoja isoja sikareita lasituubeissa. Ja eikun kostuttamaan...:)

Aarne sanoi:
Tuota humidoria ei ainakaan toistaiseksi ole, kuten ei sikareitakaan. Onkohan tuommonen kuinka vaikea rakentaa itte? Mahongista tekis, ja sitten tuo suosittu saarnipuu sisustus, mitä yleensä noissa näyttää olevan. Ja sitten tietty kosteuttaja sinne ja kosteuslukumittari. Ei ainakaan näytä monimutkaselta..

Humidori vasta onkin vaikea rakentaa itse! Pitää olla muuten aika tiivis että toimii halutulla tavalla. Hyvän ja toimivan humidorin huomaa siitä, kun tiputat kannen omalla painollaan alas niin se humahtaa pehmeästi kiinni eikä todellakaan kolise tai mitään muuta ääntä päästä! Silloin aletaan olemaan tarpeeksi tiiviillä humidorilla liikenteessä.

IMHO Sikareista parhaat tehdään Kuubassa. Cohiba Siglo VI kyllä lyö muut pöydältä ja lujaa!

Sikarinystäville Robaina Cigar Club järjestää Big Smoke -iltoja jossa nautitaan hyvästä ruuasta, juomasta ja sikareista. Lisäksi siellä on esitelmiä/puheita/ohjelmaa ja mahdollisuus ostaa edullisesti alan tarvikkeita sekä viettää iltaa samanhenkisten ihmisten kanssa.

Lisätietoja ja paljon muuta löytyy jscigars.fi sivuilta.

Edit. Ja teille jotka suunnittelevat sikarien tilausta netin kautta niin varautukaa pettymyksiin. Vaikka tuote on teoriassa sama kuin tilasit voi laadussa olla huimia eroja. Valmistus volyymit ovat aivan tajuttomia jolloin tasalaatuisuutta ei pystytä varmistamaan kaikille. Parhaat ja varmasti hyvät erät lähetetään parhaille asiakkaille ja tukkureille. Loput maanantaimallit dumpataan ravintoloille ja halpamyynti kohteisiin. Parhaaseen lopputulokseen pääsee itse kokeilemalla ja tunnustelemalla ne sikarit kaupassa. Ja Suomen hintoja pelkääville tiedoksi: Virosta saa sikarit paljon halvemmalla kuin suomesta. Vanhassakaupungissa on ainakin kaksi huippulaadukasta liikettä.

tossa on hyviä kauppoja: http://bjorn.tornroth.net/?p=cigar

kas-vain: makuasiat on aina makuasioita, mutta en silti ymmärrä miten siglo 6 voi olla jonkun mielestä ylivoimainen rööki ;) ootko koittanut tossa kokoluokassa esim. trinidadin robusto extraa...

hyviä siggejä on vaikka kuinka paljon. itse diggailen vähän vahvemmista (joskin tuo trinidad on mainio poikkeus sääntöön). Partagasilla on esim. paljon vahvoja ja persoonallisia siggejä, esimerkiksi 898 ja tietty mieletön D4.
Anyway, maailma on hyviä siggejä pullollaan ja vaan oma suu sanoo mikä on paras.

kas-vain sanoi:
Lisätietoja ja paljon muuta löytyy jscigars.fi sivuilta.

Ja tuolta: www.sikaritalo.fi, siellä on forumintapainenkin. Voihan noita humeja itsekin rakennella, mutta eipä ne niin paljoa maksa että siinä hirveitä säästäisi...

pevelius sanoi:
hilaa sitte tosi varovasti se kosteus ylös, ettei tule pipi.

Jees, e ainakaan tällä hetkellä ole tota operaatiota tekemässä, mutta kitti vinkistä :thumbs:

Kielioppi kusee pahasti ja editoida en ehtinyt...mutta kiitos kuitenkin.

Kertokaas onko tämmönen Flor de Gurabo-sikari mistään kotosin, vai kannattaako polttaa mielummin esim. takassa? Dominikaanisista tuo on tuotu, sain tuliaisiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom