Siiderin ostorajoitukset ruotsinlaivalla

Olen lähdössä ensi viikoloppuna risteilemään Ruotsin suuntaan ja mieltäni vaivaa siiderin ostorajoitukset tax free -myymälästä. Ainakin ennen sidukkaa ei ole edes saanut ostaa enempää kuin 2 l (miedot viinit) ja aina ovat tarkkaan merkinneet siihen lappuseen ostamieni juomien määrän.

Nyt olen kuitenkin hieman hämmentynyt, sillä ainakin Siljan nettisivujen mukaan siellä myydään myös 12 ja 24 päkin siiderisatseja. Kysyisinkin nyt, että onko nuo rajoiteukset kenties muuttuneet jotenkin vai vaatiiko esim. tuollaisen 12 tölkin siiderisatsin ostaminen kahden ihmisen maihinnousukoritit? Kellään tietoa?

Tuossa vielä linkki Siljan tax free -myymälän valikoimiin:

http://taxfree.silja.fi/hinnasto/?gid=3&lang=fi&line=hki&Submit.x=5&Submit.y=5

edit: Vai onkohan mahdollisesti niin, että noita isompia satseja myydään vain sellaisilla Siljoilla, jotka eivät mene Ruotsiin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
K. Jung sanoi:
edit: Vai onkohan mahdollisesti niin, että noita isompia satseja myydään vain sellaisilla Siljoilla, jotka eivät mene Ruotsiin?

Jep. Ruotsiin mennessä on ihan omat sääntönsä, koska Affenanmaasta on keinotekoisesti tehty tax-freealue EU:n sisällä. Näillä risteilyillä on erilaiset säännöt kuin Viron risteilyillä.

japa sanoi:
Siis ruotsinlaivalla? Ja muualla esim virossa olueen?

Ei kai sitä Virossa erityisemmin tarvitse olueen rinnastaa, kun tuontirajoituksena alkoholilla on "omaan käyttöön". Eli myös siideriä/viiniä/viinaa saa tuoda paaaaljon.

Edit: Hidas

2 viikkoa siten olin viikkarilla turku-tukholma miniristeilyllä. Viinaa ostin 4 vaiko 5 eri ostokertaa matkana aikana eli kumpaankin suuntaan pari kertaa. Joka kerralla oli eri kassa eikä yksikään merkannut siihen lipukkeeseen mitään, eli tuli sitten ostettua kavereillekin aika reilusti yli sallitun määrän :)

Joo eihän ne aina niitä lippuja kysy. Jos sitä viinaa haluaa raijata isolla kädellä niin kannattaa aina sanoa kassalla, että lippu unohtui hyttiin. Kokemuksen mukaan kassa sanoo, että antaa mennä tämän kerran. Toinen toimiva kikka on lampsia neuvontaan alkuillasta ja sanoa, että lippu hävisi. Mainitset vielä, ettet kerkinyt ostamaan vanhalla lipulla mitään niin saa sellaisen lapun mukaan millä voi hakea täyden lastin. Ei niitä kiinnosta...

Kiitoksia vastauksista...Näköjään joutuu sitten pikkusen kikkailemaan. Ja mun kokemuksen mukaan Siljalla ovat vähän tarkempia sen juomien markkaamisen kanssa kuin Viikkarilla. No, saas nähä. :)

Palaan vielä aiheeseen, kun ei vaan mene jakeluun...

Tarkistin asian vielä tuolta Siljan sivuilta ja kyllähän niitä lavallisia siideriä myydän juurikin tuolla Helsinki-Tukholma reitillä. Jotenkin tuntuu typerältä, että ne myisi lavallisia ja sitten siihen tarvitsee monen ihmisen maihinnousukortit...menee turhaksi säätämiseksi. Pitänee kai soittaa sinne ja kysyä...

Myynnissä esim:

Fizz Original Dry Cider 12-pack 4,7 %, 12 x 33 cl, 7,90 €
Kopparberg Hjortron / Lakka Light Cider 4,5 %, 24 x 50 cl, 29,00 €

Tässähän tuntee ittensä melkein tyhmäksi. :rolleyes:

Mää oon menossa kanssa 9/12 Hki-Tukholma risteilylle.Ilmoitahan jos selviää mikä tuo käytäntö sitten oikein on...Ja paljonko sieltä saa muuten tuoda vaikkapa ihan kirkasta ja tupakkaa?Litra ja kartonkiko?

mölliskö sanoi:
Mää oon menossa kanssa 9/12 Hki-Tukholma risteilylle.Ilmoitahan jos selviää mikä tuo käytäntö sitten oikein on...Ja paljonko sieltä saa muuten tuoda vaikkapa ihan kirkasta ja tupakkaa?Litra ja kartonkiko?

Kyllä aika varma oon asiasta että litra ja kartonki se raja on..

mölliskö sanoi:

Tuolta löytyy suht. selkeät säännökset noille sinun tuliaisille:

http://www.silja.com/fi/usefulInformation/ImportRegulations.htm

Siideriasiaa selvittelen vielä ennen omaa lähtöä...

Sidukka taitaa mennä niin,että jos ostaa sen 4 litran pakkauksen,niin kassa merkkaa molemmat suunnat käytetyiksi maihinnousukorttiin.Ja on muuten siljalla tarkkoja,maihinnnousukortti pitää olla joka kerta,kun ostaa tupakkaa tai alkoholia:curs: (joku kerta jätetty maihari hyttiin...).Ainakin pari vuotta sitten oli Tukholman välillä,viime vuodet on tullu matkustettua Tallinnan suuntaan.

Integrandi sanoi:
Joo eihän ne aina niitä lippuja kysy. Jos sitä viinaa haluaa raijata isolla kädellä niin kannattaa aina sanoa kassalla, että lippu unohtui hyttiin. Kokemuksen mukaan kassa sanoo, että antaa mennä tämän kerran. Toinen toimiva kikka on lampsia neuvontaan alkuillasta ja sanoa, että lippu hävisi. Mainitset vielä, ettet kerkinyt ostamaan vanhalla lipulla mitään niin saa sellaisen lapun mukaan millä voi hakea täyden lastin. Ei niitä kiinnosta...

Kyllä muuten niitä kiinnostaa ! Tää sun tapaus on ollu kyl joku itsemurhaa suunnitteleva 87 vuotias seniili.. joka ikinen kerta kun sinivalkoisilla olen tukholmassa käynyt on omaan käyttöönkin sitä laivailtaa varten ostettu pieni :nolo: alkoholimäärä jäänyt tax freehen odottamaan kunnes kiltisti noudan sen lippusen hytistä!

Että enpä suosittele kikkailemaan tällä konstilla kovinkaan paljoa.

E : nii ja varsinkaan jos siinä kärryssä on viinaa .. eriasia jos sä sen yhden nalle-tölkin sieltä haet ni saattaa ehkä antaa ilman lippua..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom