Siideriä näppiksen

Viikate74

Bukkake Fighter
Ikä
50
Tyhmä kysymys, jos näppäikselle kaatuu ihan vähän 0,5dl max siirediä... voikohan se särkeä muuta konetta? emoa etc...

:rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Äkkiä, mytiytä se siideri lettutaikinaan! Sen jälkeen annat taikinan kovettua ja vedät aamulla sen sellaisena kovana kuorena pois. Siiderit lähtee mukana. Hopi! :whip:

Tomi sanoi:
Äkkiä, mytiytä se siideri lettutaikinaan! Sen jälkeen annat taikinan kovettua ja vedät aamulla sen sellaisena kovana kuorena pois. Siiderit lähtee mukana. Hopi! :whip:

Ei voi toimia?

no mulla on näppikselle kaatunu muutaman kerran mehua, oon vaan ottanu kaikki napit pois, puhistanu märällä rätillä ja laittanu paikalleen :)

Jos siinä juomassa on sokeria ja sitä töhnää on päässyt kunnolla näppiksen sisälle niin hei hei näppis. Pelkän veden kaatuminen näppikselle ei haittaa... senkun laittaa vaan kuivumaan.

Kyllähän tuo näppis saattaa vielä toimia kunnolla.
Itsellä on näppikselle kaatunut muutama tuopillinen vettä, kaljaa tainnut kanssa tuoppi heilahtaa ja oisikohan jotain limuakin näppiksen sisällä mahtanut käydä.
Vielä toimii.

Pitäisiköhän pitää tuo tuoppi hieman kauempana näppiksestä. :rolleyes:

Mutta siis hyvin saattaa toimia kunhan putsaat/kuivaat sen kunnolla.

Mä huuhdoin ihan suihkulla näppiksen (pitäen yösalaisin kokoajan) ja sitten kuivasin huolella.

Kaveri kaatoi kerran samanverran kaljaa näppäimistölle. Näppäimistö hajosi heti, mutta muulle koneelle ei tapahtunut mitään.

Kannattaa muuten antaa kuivaa vaikka pari kuukautta jos ei toimi. Oon ite semmoset kolme näppistä aikoinaan rikkonut erinäisillä nesteillä. :D
No sitten kun tossa muutettiin niin testasinpas huvikseen niitä näppiksiä niin joka ikinen toimi ihan moitteettomasti. Paitsi yhestä tais toinen entteri olla sökönä.
Ja nämä olivat siis ihan täysin tosissaan kaput nesteytyksen jälkeen. :thumbs:

Mun Logitech Cordless Desktop MX -näppäimistö on suojattu niin, että jos näppäimien päälle kaatuu vähän nestettä, niin ne eivät heti valu sisuskaluihin ja riko herkkää elektroniikkaa. Välissä on muovilevy, ja ainoastaan näppäimien kohdalta menee reikä sisälle. Ja näitä reikiä reunustaa noin puolen sentin kynnys, jolloin pieni nestemäärä ei valu sisään.

Lisäksi kaikki näppäimet on irrotettavissa vaikkapa veitsen kärjellä, jolloin tämän näppäinpedin voi "syväpuhdistaa" nesteistä, ja ennen kaikkea:

- hiuksista
- leivän-, keksin-, ja pullanmuruista
- proteiinijauhoista
- kastikkeista
- hilseestä
- hiekasta
- pinttyneestä pölystä
- kuolleista muurahaisista
- nuppineuloista
- klemmareista
- olutlänteistä

ym. ym.

Eli vaikka et olisi kaatanutkaan päälle mitään, niin kannattaa näppäimien aluset puhdistaa silloin tällöin. On se uskomatonta, miten paljon erilaista materiaa näppäimienkin alle kuukausien ja vuosien aikana kertyy (kokemusta on). Allekirjoittanut poisti yksitellen näppäimet siististi näppäimistön kaltaiseen rivistöön ja imuroi irtoroskat ja rätillä loput. Näppäimistö taas kuin uusi.

Joidenkin vanhempien näppäimistöjen näppäimiä ei valitettavasti voi rikkomatta irroittaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom