Jos katsotaan nyt vaikka sitä viimeisintä, eli Ice Cage 6:sta, niin eikö siellä suurin osa otteluista ollut juuri päälajinsa säännöillä? Toki jos haet sitä takaa, että esim. thaikku ja potkismatsit pitäisi otella kehässä häkin sijasta, niin se on toki totta, mutta kyllähän noita tuolla maailmallakin on ihan huipputasoisia pystymatseja oteltu häkissä jo jonkun aikaa.Kuinka moni IFC tai Ice Cage ottelija otteli omassa päälajissaan kyseisen lajin virallisilla säännöillä ja niin että ottelun lopputuloksella oli jotain merkitystä? Tästä nimitys show tai sparri. Pelleilyä ovat sitten nämä Immu vs Aki matsit.
Kuvitellaan että Tapparan edustusjoukkue tulisi Nokia areenalle pelaamaan jääpalloa itse keksityillä säännöillä. Eli ammattiurheilijat pelaisivat paitsi sivulajiaan niin myös noudattamatta lajin virallisia sääntöjä. Millä nimityksellä itse kutsuisit tapahtumaa?
Kuitenkin jos mietitään, että millä säännöillä otteluita käytiin. En jaksa ihan jokaista tähän nyt listata, mutta jos katsotaan illan 8 viimeisintä:
- Abba vs Nam - pro MMA
- Theo vs Lampinen - pro MMA
- Karimus vs Niemi - boxing
- Korventaus vs Holubiev - pro kickboxing
- Sani vs Sofia - pro MMA
- Pirttikanga vs Leinonen - pro thaikku
- Lauronen vs Sharifi - pro kickboxing
- Santalahti vs Rybak - pro MMA
Eikö nää nyt kuitenkin pääosin ihan omissa lajeissaan otelleet, vai missaanko mä jotain? Niemen ja Karimuksen matsi toki oli ihan puhdas show-ottelu.
Holubievilla päälaji ei taida olla potkis, mutta kun siellä on combat sambon em mitalin lisäksi 3x thainyrkkeilyn suomenmestaruus voitettuna, niin ei sekään ihan hirveän kaukana omasta päälajistaan lienee ollut.
Alkukortin otteluita en tähän maininnut, enkä osaa niistä ihan varmaksi sanoa, mutta olen siinä käsityksessä, että kyllä sielläkin suurimmaksi osaksi ihan omassa lajissaan ottelivat.
MODE: IFC-tapahtumaan liittymätöntä keskustelua siirretty tänne promootion ketjusta.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: