Jos olet joko kovassa aerobisessa kunnossa tai muuten vain kevytrakenteinen, niin pärjäät varmasti mainiosti. Isoilla kavereilla tuo treenaaminen on huomattavasti raskaampaa, ja kun Oulussa vetäjäkin on vähän reilu 60-kiloinen kaveri, niin treenitkin on vähän sopivampia samanmoisella rakenteella varustetuille.
Itse kävin Oulussa 4kk ajan shoottia ensimmäisenä oikeana kamppailulajinani, ja jäi vähän huono maku hommasta. Tuossa ajassa venäytin polvesta jonkun siteen ja sain selkärankaan vyörytyksessä aika tällin kaverin kallosta, oli muutaman kuukauden vähän kipiä se kohta. Sali on ahdas, ja kun treenaajia on paljon, meno on välillä kaikkea muuta kuin kontrolloitua. Itse menin lonkka edellä betonikulmaan kerran kun kaveri päätti koittaa alasvientiä väärässä paikassa, ja lisäksi näin yhden ikkunan läpi menemisen, kerran toinen kaveri selälleen harjoitusalueen reunalla olleen puulaatikon päälle ja muuta pikku rytinää.
Treenaaminen oli kyllä todella mielekästä ja treenit ja vetäjä/vetäjät hyviä. Joskin vanhempien ryhmässä peruskurssin jälkeen treenit olivat jo niin kovia, etten itse enää mukana noin 15kg ylipainoisena kestänyt, vaan kunto loppui pahasti 40 minuutin painisessioihin. Kyllä siellä onneksi vähemmänkin ylipainoiset horjuivat.
Vatsalihaksia kannattaa tosiaan treenata kunnolla ennen tuonne menemistä, peruskurssin ekoissa treeneissä vetästiin "lämmittelyksi" joku 120 vatsalihasliikettä. Vatsat oli aivan tuskaisen kipeät reilu viikon. :evil: