Kuka on Sherko Eliassi ? Tässä hieman taustoja miehestä.
Teksti on kopitoitu Sherkon blogista, kannattaa laittaa seurantaan. ;)
Saattaapi olla, että Sherko alkaa lähiaikoina tekemään myös videoita.
Eilen Instagramissa tiedusteli minkälaisia videoita ihmiset haluaisivat nähdä. En malta odottaa, että kuulemme kaverista lisää.
On kyllä ihailtavaa, miten kovan työn Sherko on tehnyt unelmiensa eteen. Ei ole helpot lähtökohdat.
"Elikkäs nyt mäkin lähdin mukaan tähän bloggaamiseen ja aloitin oman blogin. Yritän pitää tätä blogitiliäni urheiluun ja ruokavalioon sekä terveellisiin elämäntapoihin suuntautuneena, mutta toki voi olla, että postailen joistain muistakin asioista aina välillä.
Haluaisin aloittaa bloggaamisen sillä tavoin, että tekin pääsisitte hieman tutustumaan minuun ja oppisitte tuntemaan ja tietämään hieman mun taustoja. Suurin osa teistä tietää mut varmaankin vain sinä Sherko-urheilijana eikä tiedä mun taustoista sen enempää, millainen polku minulla on ollut kulkea tähän hetkeen. Tämän postauksen tarkoitus onkin teille avartaa sitä hieman. Tosiaan olen asunut Suomessa pian sen viisi vuotta, mutta palaanpa kuitenkin siihen, että mistä olen lähtöisin.
Vanhempani ovat kurdilaisia ja ennen mun syntymää he pakenivat sotaa Iranista Irakin puolelle. Olin kaksivuotias kun vanhempani päättivät muuttaa takaisin Iranin puolelle sodan loputtua. Vanhempieni palattua takaisin kotimaahan heillä ei ollut mitään: ei kotia, ei mitään tavaroita. Vain me lapset ja he itse. Asuimme n. 6 kk teltassa ennen kuin saimme edes jonkinlaisen asuinpaikan. Muistan 7-vuotiaana, kun rakensimme isäni, isoisäni ja setäni kanssa talon. Talon, jossa asuin n. 4 vuotta. Siinä oli 3 huonetta ja pieni keittiö. Meitä asui talossa 3 eri perhettä: meidän perhe, isoisäni perhe ja setäni perhe kaikkine lapsineen. Asuin isäni, äitini ja kahden siskoni kanssa yhdessä pienessä makuhuoneessa 4 vuoden ajan. Meillä ei ollut varaa asua talossa, jossa kaikilla meillä sisaruksilla olisi ollut oma huone, saatikka meidän perheellämme olisi ollut edes omaa keittiötä. Jaoimme perheeni ja sukulaisteni kanssa yhden ainoan keittiön. Vähitellen kun isäni alkoi saada töitä taksikuljettajana, alkoi taloudellinen tilanteemme menemään parempaan suuntaan. Hieman rahaa säästeltyämme rakensimme uuden talon, missä saimme olla meidän koko perheemme. Mutta silti perheemme asiat olivat taloudellisesti huonosti. Lukion jälkeen pääsin opiskelemaan yliopistoon matemaattisia tiedeaineita ja siellä sitten opiskelin 3 vuotta. Lopetin opiskelut kolmantena vuotena kesken ja aloin käymään töissä, koska isäni ei kyennyt sillä hetkellä töissä käymään. Tein töitä putkiasentajana ja maaseudulla viljelin maata. Paljonkaan siitä en tienannut, mutta sen verran, että pystyimme elämään.
Kiinnostukseni urheiluun heräsi 12-vuotiaana ja silloin rupesin käymään painiharkoissa. Isälläni ei ollut varaa maksaa painimaksujani, jotenka teimme silloisen valmentajani kanssa semmoisen diilin, että käyn 4 kertaa viikossa siivoamassa painisalia niin saan treenata ilmaiseksi. Ja niin teinkin sen 8 vuotta kun painia harrastin. Painisalin vierellä oli myös kuntosali ja muistan, että aina siitä ohi mentäessä mulla palo sisällä halu mennä treenaamaan ja kokeilemaan niitä kaikkia laitteita. Mutta kun sitä rahaa ei ollut niin oli käytettävä mielikuvitusta. Kotona nostelin kaasupulloja vuoronperään, siinä oli mun hauistreeni, joskus myös käsipainoina käytin 10 kg riisisäkkejä ja hyvinhän se meni niinkin! Kaikki kikat oli käytettävä, jos halusi edes vähän lihasta.
Kunnollisen kuntosaliharjoituksen olen aloittanut n.3,5 vuotta sitten. Treenaaminen on aina ja on edelleen lähellä sydäntäni, sillä haluan koko ajan kehittyä ja olla parempi siinä mitä teen. Vuoden 2014 syyskuussa päätin lähteä kokeilemaan men’s physiqueta olin jo vuosi takaperin seurannut kisoja ja lajia. Ajattelin, että kyllä voisin pärjätä lajissa ja siitä se sitten lähti. Tammikuussa ilmoittauduin kisoihin ja huhtikuussa oli jo kisat. Loput tiedättekin jo. Ja tässä sitä nyt ollaan, monta monta tuhatta kokemusta ja tietoa rikkaampana.
Tän postauksen tarkoitus oli avartaa teille sitä mun oikeaa taustaa ja sitä, että kaikki ei aina ole helposti saatavilla ja kaikkea ei synnyttyään tähän maailmaan saa suoraan nenänsä eteen. Jos haluaa menestyä ja pärjätä jossain, niin siihen on uhrattava aikaa, itseään, verta, hikeä ja kyyneliä . Se, että minä, joka olen lähtöisin köyhästä perheestä, jolla ei ollut varaa maksaa kuntosalimaksua, on päässyt tähän asti, saa mut miettimään, että mistä kaikesta mun pitäis olla kiitollinen. Siitä, että olen terve, että nyt mulla on asiat hyvin, nyt on taloudellinen tilanne hyvä ja muutenkin asiat ovat ylipäätänsä hyvin. Kun ihminen käy läpi vaikeita asioita, sitä oppii arvostamaan kaikkea.
Olen todella iloinen, että nyt saan tehdä sitä mitä rakastan. Se, että voin jollain pienellä tavalla auttaa teitäkin blogini avulla, merkitsee mulle jo todella paljon! Tätä kautta voin antaa teille vinkkejä niin urheiluun kuin treenaamiseen ja ruokavalioon liittyen. Jaan teille videoita, missä treenaan ja haluan teidän mielipiteenne myös siihen, että mitä haluatte, että laitan tänne. Kertokaa, mistä haluaisitte tietää ja lukea, koska olen täällä teitä varten!"