Shakki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr.Pink
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin tässä kysyä, että löytyykö täältä pakkikselta shakin ystäviä? Itse tykkäsin pelailla shakkia maikkarin sivuilla, kunnes se lopetettiin ja siirrettiin aapeliin. Siihen loppui samalla omakin shakkimaniani vähäksi aikaa. Aapelissa en pelaa koska en pidä aapelin grafiikasta. Nyt kuitenkin tekisi jälleen mieli pelata shakkia, joten jos joku tietää jotain hyviä sivuja,jossa shakkia voisi harrastaa, niin olisi mukavaa jos kertoisitte.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on oikein kiva, analoginen shakkilauta puisella käyttöliittymällä. :)

Harvemmin tulee pelattua näin keskittymishäiriöisten aikakaudella. Siinä menee saman tasoisen (heikko) vastustajan kanssa aina vähintään puoli tuntia per peli ja suurin osa ajasta pää käteen nojalla, shakkilautaa tuijottaen. Hilpeää illanistujaistoimintaa.

www.gameknot.com nimisellä shakkiin keskittyneellä pelisivustolla tulee pelailtua nimimerkillä williewilperi (willie aikaisemmin, mutta unohdin salasanani), sekä parin kaverin kanssa tulee tuupattua puuta ajoittain. Nyt on ollut hieman taukoa, eli hyvä kun muistutit taas pelien kuninkaasta. :) Tasoltani olen hieman keskiverto kerhopelaajan alapuolella.

Klikkaa kuvaa

Pöh noille nettishakeille. Jos joudun joskus vankilaan niin teen itte nappulat :shawshank:

Pelaako joku noita muita ikiwanhoja lautapelejä, kuten tammea? Tai mitä niitä muita onkaan?

Pelaako joku noita muita ikiwanhoja lautapelejä, kuten tammea? Tai mitä niitä muita onkaan?

Mä pelailen ikivanhaa, varmuudella yli 3000 vuotta vanhaa peliä nimeltä go. Erittäin yksinkertainen peli, mutta strateginen ja taktinen monimutkaisuus on silti aivan eri luokkaa kuin esimerkiksi tuossa shakissa. Shakkia ja muitakin tulee kyllä joskus pelattua mutta niihin kyllästyy nopeasti.

Mulla on kans analooginen malli metallisilla nappuloilla. Ostin pari vuotta sitten Turkista jollain 300€:lla. Monet pelit on sillä jauhettu ja toimii vieläkin :) :offT: o_O

Pystyykö go:ta pelaamaan samoin netitse, kuin shakkia? Ei tahdo löytyä pelikavereita kovin helpolla ja olen kumminkin totaalin00bi ko pelissä, niin ehkä joku nettipeli voisi olla pätevä ratkaisu.

Normishakkia pelailin pikkupoikana kovasti, isä opetti sen jo ollessani 5-v. Sitten vähemmälti siinä teininä, kunnes lukion ekalla ihan hulluna. Sitten voitin isän (tavoite oli voittaa kerran lukion aikana) kolmesti ekan vuoden lukiolaisena, saavutin pitkäaikaisen tavoitteen, joten ei oikein enää motivoinut. :D Opiskeluaikoina pelailtiin joskus roolipeliporukan tyyppien kanssa myös, mutta eipä ole sen jälkeen tullut pelattua. Pitäis emäntä saada pelaamaan shakkia ja go:ta ehdottomasti.

Ikinä en ole mitenkään kilpaa enkä seurassa shakkia pelannut, ihan vaan huvikseen kavereiden kanssa. Lukiossa huomasi, miten valtava ero oli tämmösillä sunnuntaipelailijoilla kisapelaajiin, ei ollut toivoakaan, että olisi ees varttia pärjännyt :nolo:

Mä pelailen ikivanhaa, varmuudella yli 3000 vuotta vanhaa peliä nimeltä go. Erittäin yksinkertainen peli, mutta strateginen ja taktinen monimutkaisuus on silti aivan eri luokkaa kuin esimerkiksi tuossa shakissa. Shakkia ja muitakin tulee kyllä joskus pelattua mutta niihin kyllästyy nopeasti.

Shakki on paljon mielenkiintosempaan kun joku go :jahas:. Ite tuli palailtua keväällä aika pitkäänkin koulussa, mutta nyt on jääny.

pikku_ronnie, seivaa tuolta peli ja ohjeet: http://www.smart-games.com/igowin.html

Ja eikun tutustumaan! :) Go:n sanotaan olevan alueellisempi ja hyökkäävämpi, kuin tää meidän tuntema shakki. Japanissa, Kiinassa ja Koreassa sitä pelataan paljon, ammattilaisturnauksiakin järkätään koko ajan.

Yläasteella olin aika haka pelaamaan. voitin ylivoimasesti näitä turnauksia koulussa.. kolme kultaa tosta löytyy.. nyt se on jäänyt..
hyvä peli!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom