Seuraava matkakohteenne?

Kuullostaa ehkä hauskalta, mutta mun seuraava lomamatka suuntautuu Suomeen jouluksi. Vaihdosta 3,5 kuukautta takana Tanskassa. Tuntuu tosi hienolta päästä käymään KotiSuomessa!! :)

No niin, nyt sitten iski pahanlaatuinen joulupimahdus :hyper: ja varasin itselleni lahjaksi seuraavanlaisen retken(lähtöpäivä 24.06.09):

Helsingistä junalla Moskovaan.
Moskovasta lentäen Kiovaan Ukrainaan. Kiovassa kuvausmatka Prypjat/Tšernobyl alueelle.
Lentäen Kiovasta Dubaihin.
Dubaista Nepaliin Kathmanduun.
Kathmandusta autoillen ja osin vaeltaen Lhasaan/Tibet.
Junalla Lhasasta Pekingiin.
Pekingistä lentäen Shanghaihin.
Shanghaista junalla Hong Kongiin.
Hong Kongista lennähdys Sydneyhin Australiaan.
Sydneystä Aucklandiin Uuteen Seelaantiin. Autoillen liikkeellä Uudessa Seelannissa maisemia ihastellen.
Aucklandista lento Argentiinaan Buenos Airesiin.
Argentiinasta Yhdysvaltoihin Los Angelesiin.
Los Angelesista Chicagoon Cadillacilla (Historical Route 66).
Chicagosta Suomeen.

Matkan lopullinen kesto on vielä suuri arvoitus, mutta kahdeksan viikkoa tuo nyt vähintään vie. Tarkoitus on lähteä matkalle vain reppu selässä ja kamerana Canon EOS 5D Mark II + sopiva määrä putkia.

No niin, nyt sitten iski pahanlaatuinen joulupimahdus :hyper: ja varasin itselleni lahjaksi seuraavanlaisen retken(lähtöpäivä 24.06.09):

Helsingistä junalla Moskovaan.
Moskovasta lentäen Kiovaan Ukrainaan. Kiovassa kuvausmatka Prypjat/Tšernobyl alueelle.
Lentäen Kiovasta Dubaihin.
Dubaista Nepaliin Kathmanduun.
Kathmandusta autoillen ja osin vaeltaen Lhasaan/Tibet.
Junalla Lhasasta Pekingiin.
Pekingistä lentäen Shanghaihin.
Shanghaista junalla Hong Kongiin.
Hong Kongista lennähdys Sydneyhin Australiaan.
Sydneystä Aucklandiin Uuteen Seelaantiin. Autoillen liikkeellä Uudessa Seelannissa maisemia ihastellen.
Aucklandista lento Argentiinaan Buenos Airesiin.
Argentiinasta Yhdysvaltoihin Los Angelesiin.
Los Angelesista Chicagoon Cadillacilla (Historical Route 66).
Chicagosta Suomeen.

Matkan lopullinen kesto on vielä suuri arvoitus, mutta kahdeksan viikkoa tuo nyt vähintään vie. Tarkoitus on lähteä matkalle vain reppu selässä ja kamerana Canon EOS 5D Mark II + sopiva määrä putkia.

Nii, kuis paljon tollanen kustantaa? Ei sitä että kauhistelisin hintaa, vaan oon mahottoman kateellinen.

Mutta seuraavaksi minä lähden rintaa pöyhistellen Kuusamoon ja heti uudenvuoden jälkeen Frankfurt - Praha linjalle.

ens torstaina lento delhiin.reissussa väh 3kk

Nii, kuis paljon tollanen kustantaa? Ei sitä että kauhistelisin hintaa, vaan oon mahottoman kateellinen.

:) Matkoihin meni rahaa vähemmän kuin alunperin arvelin eli pyöreät 3000 euroa. Tuo sisältää lennot, junat ja vuokratun cadillacin jenkeissä. Uuden Seelannin auton vuokraus on vielä auki. Lisäksi rehellisyyden nimissä sanottakoon, että suunnaton määrä vanhenevia lentopisteitä tarjosi kätevästi Chicagon kotimatkan lennon ilmaiseksi.

Asustamisen kustannukset ovatkin sitten hintahaarukassa jossa ääripäinä ovat ilmainen asuminen versus 400 euroa yö pahimmillaan. Osassa kohteissa olen vuokrannut jo valmiiksi asunnon ja osassa joudun tyytymään majapaikan etsimiseen paikanpäällä.

Ilmaista asumista sain järjestymään esimerkiksi Nepalissa, koska olen lupautunut vapaaehtoistyöhön opettamaan nuorille englantia eräässä luostarissa.

Karkeimmankin arvion mukaan voi laskea, että matkan kokonaisbudjetti lopulta on 10 000 euron tuntumassa ~hui~. Toisaalta elämyksiä on kyllä varmuudella luvassa.

Vaikka paljon matkustankin työkseni sekä näin harrastuspohjalta niin kieltämättä tämä matka nostaa hieman matkakuumetta. Uskallan väittää, että hieman jopa jännittää!

:) Matkoihin meni rahaa vähemmän kuin alunperin arvelin eli pyöreät 3000 euroa. Tuo sisältää lennot, junat ja vuokratun cadillacin jenkeissä. Uuden Seelannin auton vuokraus on vielä auki. Lisäksi rehellisyyden nimissä sanottakoon, että suunnaton määrä vanhenevia lentopisteitä tarjosi kätevästi Chicagon kotimatkan lennon ilmaiseksi.

Asustamisen kustannukset ovatkin sitten hintahaarukassa jossa ääripäinä ovat ilmainen asuminen versus 400 euroa yö pahimmillaan. Osassa kohteissa olen vuokrannut jo valmiiksi asunnon ja osassa joudun tyytymään majapaikan etsimiseen paikanpäällä.

Ilmaista asumista sain järjestymään esimerkiksi Nepalissa, koska olen lupautunut vapaaehtoistyöhön opettamaan nuorille englantia eräässä luostarissa.

Karkeimmankin arvion mukaan voi laskea, että matkan kokonaisbudjetti lopulta on 10 000 euron tuntumassa ~hui~. Toisaalta elämyksiä on kyllä varmuudella luvassa.

Vaikka paljon matkustankin työkseni sekä näin harrastuspohjalta niin kieltämättä tämä matka nostaa hieman matkakuumetta. Uskallan väittää, että hieman jopa jännittää!

Teehan sitten reissusta kuvallinen rapsa! ja onnea matkaan. :kade:

Näillä näkymin Italiassa olisi seuraavaksi tarkoitus taas piipahtaa, sen tarkemmin ei olla vielä mietitty, että mihin.

Juu Italia ja Hollanti olis vielä Euroopasta näkemättä.

n575254680_685241_8726.jpg

Tänne vois aina mennä takasin, Fijille siis..

Las Vegas keväällä. Ei pitänyt mihinkään lähteä, vasta kuin syksyllä Japaniin. No käydään katsomassa miltä näyttää. 10 päivän reissu. Pokeria on tarkoitus pelata, mutta ei liikaa, kun vaimon kanssa mennään.

Keväällä jossain välissä Australiaan pikkusiskoa treffaamaan - on siellä aupairina. Samalla reissulla käyn jossain muuallakin, mutta suunnitelmat ihan auki vielä, pitää tsekkailla, mitä lennot eri vaihtoehtoihin kustantaisi.. Vaihtoehtoja ainakin matkanvarrelle joku Aasian kohde (Japani - taas kerran tai Korea, Hong Kong..) ja Oseaniasta joku mesta tai mestoja (Uusi-Seelanti, Fidzi, Tonga..)

Kuluisi jo tää talvi tästä...

Tiistaina Italiaan, oleskelen siellä viikon ja sit maaliskuussa lähen Japaniin kolme viikkoa kestävälle reissulle. Ei ole pahemmin tullut reissuttua aiemmin, mitä nyt porukoitten kanssa vuosia sitten kävi Ruotsissa ja pari Tallinnan reissua tullut heitettyä. Nyt käytännössä ensimmäistä kertaa vähän kauemmas reissuun ja vieläpä yksin, joten mielenkiinnolla odottelen ensi viikkoa. Armeijan jälkeen vaan tekee mieli vähän nähdä maailmaa :)

Jin: jos et oo Roomaan menossa niin kandee muutama sana harjotella Italiaa, varsinkin ruokailuun liittyen. Voi muuten tulla kommunikaatio ongelmia hotellin ulkopuolella :)

Maanantaina Japaniin kolmeks viikoks ja sitte huhtikuussa 2vko Shanghai, Kiina.

Jin: jos et oo Roomaan menossa niin kandee muutama sana harjotella Italiaa, varsinkin ruokailuun liittyen. Voi muuten tulla kommunikaatio ongelmia hotellin ulkopuolella :)

Kyllä minä ainakin pärjäsin hyvin englannilla viime joulukuussa Rooman ravintoloissa.
Tai kiitin kyllä italiaksi, muuten puhuin englantia.
Hyvin ainakin mun kohdalle osuneissa ravintoloissa osattiin lontoota.

Ai niin..
Helmikuun lopulla Prahaan/Libereceen ja elokuussa Davosiin patikoimaan.
Ens talvena sitten Usa:n länsirannikolle.

Kyllä se ongelma niillä Roomalaisilla mulkuilla on. Kerran reissun aikana yksi jätskiä myyvä tyttö hymyili ja annoin välittömästi viiden euron tipin.

Kyllä minä ainakin pärjäsin hyvin englannilla viime joulukuussa Rooman ravintoloissa.
Tai kiitin kyllä italiaksi, muuten puhuin englantia.
Hyvin ainakin mun kohdalle osuneissa ravintoloissa osattiin lontoota.

Niin, ehkä Mupan pointti olikin juuri se että Roomassa pärjää englannilla mutta muualla Italiassa olisi hyvä osata italiaa.

Ettei ihan offtopiciksi mene niin oma seuraava matkakohde on varmaankin joku kreikkalainen saari toukokuussa. Ellen sitten innostu lähtemään keväällä jonnekin kaupunkilomalle.

Back
Ylös Bottom