Service Pack 2???

Ikä
48
Kaupunki
Finland
Eli,ongelma on seuraavanlainen, vanhemmat ovat vahingossa ladanneet tuon SP2:sen koneelleen ja nyt kone on sekasin, esim.opera ei osaa torrentteja edes aukaista. Jos poistan tuon SP:n niin se herjaa että seuraavat ohjelmat eivät ehkä toimi enää ja listassa tyyliin kaikki ohjelmat mitä koneella on. Voiko tuon packin kuitenkin poistaa ihan normaalisti ja että ohjelmat silti toimisivat?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yks kaveri asensi kans tuon SP2:n ja paskakshan se kone meni. Piti laittaa muistaakseni koko käyttis uudestaan koneelle, että kannatti! En tiedä, onko jotain fiksumpia vinkkejä tuohon, toivottavasti.

Minullakin meni wintowssin uudelleenasennukseksi sp2:sen jälkeen. En sitten tiedä, että kannattaisiko sitä nyt jo latailla, mites on Momentum ja kumppanit?

Kai sitä olisi paras aika asentaa SP2 windowsin asennuksen yhteydessä. Varsinkin pitkään käytössä olleen koneen kanssa eli käytetty paljon eri ohjelmia/pelejä ja asenneltu eri ajureita tahtoo mennä systeemit sekaisin. Fifty-Fifty peliä. En ainakaan ole kuullut että käyttöjärjestelmä olisi mennyt sekaisin tms. kun asennettu SP2 heti XP:n asennuksen jälkeen.

Mulla on tuo SP2 cd:llä mutta enpä oo vaivautunu asentaan just sen takia ku aika monella tuntuu olevan ongelmia sen kanssa. Enkä usko että SP2:sta mulle edes mainittavaa hyötyä olisi.

Eno on puuhastellut koneiden parissa kolmisenkymmentä vuotta, ja oli ehdottomasti sitä mieltä, että SP2 pitää ajaa ensimmäisenä softana sisään. Muuten kone on melko varmasti sekaisin kohtapuoliin...
Hommailee mm.pankkien ja finnairin tietokoneiden parissa, eli ei ole mikään huuhaa kotiräpeltäjä... :offtopic:

Tiedättehän että jos teillä on windows update päällä niin tuo SP2 tulee sieltä huhtikuun 12 päivän jälkeen jos sitä ei ole koneella... Siis jos ette sitä sinne välttämättä halua kannatanee ottaa ne päivitykset manuaalisesti...
Itselläni ei ole olllut ongelmia tuon kanssa.. Kun sen SP2:sen slipstreamaa levylle niin windowsin asentaminenkin on hieman kivuttomampaa..

muscleman sanoi:
Eli,ongelma on seuraavanlainen, vanhemmat ovat vahingossa ladanneet tuon SP2:sen koneelleen ja nyt kone on sekasin, esim.opera ei osaa torrentteja edes aukaista. Jos poistan tuon SP:n niin se herjaa että seuraavat ohjelmat eivät ehkä toimi enää ja listassa tyyliin kaikki ohjelmat mitä koneella on. Voiko tuon packin kuitenkin poistaa ihan normaalisti ja että ohjelmat silti toimisivat?

Jokunen kuukausi sitten mullakin oli toi sp2 päivitys. Mulle tuli myös lista melkein joka ohjelmasta, että ne eivät ehkä enää toimi kun sp2 päivityksen poistaa.
Kyllä mulla ainakin kaikkki ohjelmat toimii, vaikka sp2 päivityksen poistin varoitusilmoituksista huolimatta.

Hiihtolomaviikon uhrasin SP2:n kanssa tappeluun. Kolme kertaa käyttis uusiks ja SP2 ei ole, eikä tule olemaan mun koneella koskaan!

Käyttäkää hyvät ihmiset vaihtoehto käyttöjärjestelmiä jos ei Windows miellytä. Useat linux distrot varmasti tyydyttävät jokaisen tarpeet. Useammat niistä ovat jopa helpompia asentaa kuin XP. Suomenkielen -tuki löytyy myös. Useat pelit toimivat linuxissa kun ostaa cedegan(entinen winex) lisenssin, ja jotkin pelit toimivat netistä löytyvien päivitysten jälkeen.

Ou mai.
Mulla tuo SP2 on alistunut hallintaan todella hyvinkin..
Ihmetyttää jopa vähän lukea näitä juttuja että ollaan asennettu käyttistä uudestaan sun muuta, ei tuo nyt niin vaikea ole käyttää?

Jostan syystä mulla ei SP2 pelannut lainkaan kun palomuurina oli Zone Alarmin Pro ja virustorjuntana Antivir. Mikään ei toiminut kun asensin SP2:sen. Jouduin sitten asentamaan koko Wintoosan uusiksi ja samalla vaihtui palomuuri Kerioon ja virustorjunta AVG:hen. Nyt kaikki toimii paremmin kun ikinä ja SP2 skulaa aivan moitteettomasti:kippis1:

ojuni sanoi:
Ou mai.
Mulla tuo SP2 on alistunut hallintaan todella hyvinkin..
Ihmetyttää jopa vähän lukea näitä juttuja että ollaan asennettu käyttistä uudestaan sun muuta, ei tuo nyt niin vaikea ole käyttää?

Samaa itsekin ihmettelen. Olen jo moneen koneeseen asentanut SP2:n, eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia tähän päivään mennessä.
Olen assentanut paketin aina alussa, eli kun XP on asennettu, niin sitten päivitykset ja sen jälkeen muut softat koneeseen. Hyvin on toiminut.

Itselläni on kans jotain ongelmia SP2:n kanssa. Asensin ensin XP:n, sitten paketissa tulleet ohjelmat ja sitten hain SP2:n, mutta installointivaiheen loppumetreillä veti ihan jankkiin: keskeytti asennuksen eikä voinut tehdä mitään. Lopulta jouduin sammuttamaan koneen kesken kaiken, josta tiesin, ettei hyvää seuraa. Mylly oli kunnolla sekaisin ja sitten päätin uninstalloida SP2:n, jonka jälkeen hain ja asensin sen uudestaan, tällä kertaa onnistuneesti. Mutta jotain tästä jäi kaivelemaan: Järjestelmätiedot kertovat seuraavaa: AMD Athlon (XP) 3000+, 398 Mhz!

Niin, ennen SP2 pelleilyjä näkyi kyllä oikeat tiedot, eli 1600 Mhz... Mitähän tuolle voisi tehdä, että saisi näyttämään oikein ja onko tuosta jotain haittaa, kun prossuteho on väärin?

Itselläni ei ole ollut ongelmia SP2:n kanssa, mutta kannattaa
pistää se asennuksen yhteydessä, ei jälkeenpäin, sen verran herkkä windows tunnetusti on sekoamaan.

Andy sanoi:
AMD Athlon (XP) 3000+, 398 Mhz!

Niin, ennen SP2 pelleilyjä näkyi kyllä oikeat tiedot, eli 1600 Mhz...

Kärsiikö kysyä miksi käytät 3000+:aa 1600mhz:lla? Rikki?

bfr sanoi:
Itselläni ei ole ollut ongelmia SP2:n kanssa, mutta kannattaa
pistää se asennuksen yhteydessä, ei jälkeenpäin, sen verran herkkä windows tunnetusti on sekoamaan.

Kärsiikö kysyä miksi käytät 3000+:aa 1600mhz:lla? Rikki?

Öööö... sori en tajua mitä tarkoitat, oon aika noviisi näissä tietsikkahommissa. Käsittääkseni tää mun koneen prosessori on nopeudeltaan 1,6 Ghz, tuossa linkki http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF25a/22095-315715-1301501-1301501-1301501-9688013.html

Andy sanoi:
Öööö... sori en tajua mitä tarkoitat, oon aika noviisi näissä tietsikkahommissa. Käsittääkseni tää mun koneen prosessori on nopeudeltaan 1,6 Ghz, tuossa linkki http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF25a/22095-315715-1301501-1301501-1301501-9688013.html

Linkin koneessa on XP-M prossu, eli mobile versio.
Prossun nopeus lienee kuitenkin yli 2ghz(olikohan 2.2), mutta kyseisissä prossuissa ei ole kerroinlukkoa, eli tuota nopeutta voi siis säätää,
ja ilmeisesti HP on päätynyt tähän ratkaisuun virransäästön takia?

Toinen, erittäin epätodennäköinen mahdollisuus on niin pieni väylä emolevyllä, ettei prossua saa järkevästi nopeammaksi.

Kolmas mahdollisuus on yksinkertaisesti rahastus(jota prossunvalmistajatkin
harrastavat yleisesti). Eli HP myy kahta identtistä konetta eri hinnoilla,
ja ovat vain väkisin laskeneet toisen kellotaajuutta(kerrointa). Viimeistään
tässä tapauksessa suosittelen kääntämään tuota hieman isommalle, mikäli kone vain antaa niin tehdä.

Mikäli et ymmärrä yhtään mistä puhun, niin selvenetään hiukan,
eli prosessorin nopeus on väylä(FSB) * kertoin, eli pistetään
esim. esim väylän nopeudeksi 200mhz ja kertoimeksi 12 = prossu toimii
2400mhz taajuudella(teoriassa siis, jos laitteisto ei kestä niin kone kaatuu koneessasi lienee tällä hetkellä 200*8 = 1600mhz).
Näiden arvojen muuttelua kutsutaan ylikellottamiseksi.

Pari vuotta sitten AMD kuitenkin kyllästyi kellottamiseen,
sillä kalliit prossut jäivät hyllyille kun satoja euroja halvemmilla pääsi
samaa vauhtia, ja he löivät prossuihin "kerroinlukot" eli kerroin on se
mikä siihen on tehtaalla säädetty, ja sen pituinen se.

Mobile prossut ovat kuitenkin poikkeus, kannettavissa on virransäästö tärkeässä asemassa, ja minimaaliseen virrankulutukseen päästään kun kone
osaa itse tiputtaa kerrointa vauhdissa, silloin kun prosessorin rasitus on vähäisempää. XP-M prossuihin ei siis kerroinlukkoa voitu laittaa, ja tästä
syystä nuo ovatkin yleistyneet myös kellottajien pöytäkoneissa(xp-m prossut ovat muutenkin ylivertaisia kellottumaan, etenkin 2600+, mutta nyt menee
jo offtopiciksi eli ei siitä sen enempää ellei jotain satu erityisesti kiinostamaan).

On siis paljon mahdollista, että tätä ominaisuutta käytetään myös "toiseen suuntaan", eli kerrointa TIPUTETAAN, jotta saataisiin luotua uusia hintaluokkia(merkkikannettavien hinnoissa on niin paljon ilmaa että tähän on mahdollisuus).

edit: johtuukohan tämä käyttämästäni resoluutiosta vai mistä, kun
kaikkien postejeni rivinvaihdot menevät aivan vituiksi postaamisen jälkeen?

Hmmm... erittäin mielenkiintoista. Joo osa meni yli hilseen, mutta siis olisi mahdollista tehdä koneestani entistä tehokkaampi. Tämä kiinnostaisi kyllä... eihän vaan kannettavien kohdalla tule mitään tuuletus / ylikuumenemis /vastaavia -ongelmia, jos tuollaiseen leikkiin ryhtyy?

Entä sitten tuo kun järjestelmätiedot ovat nytkin viturallaan, osaatko bfr (tai joku muu) sanoa jotain tuohon "398Mhz"-ongelmaani?

edit: ihmettelinkin aiemmin, että miten kaverin yli vuoden vanha HP:n kone voi olla 2400+ ja järjestelmätietojen mukaan 1,8Ghz ja mun uusi kone on 3000+ ja 1,6Ghz (tai siis nyt 0,398 Ghz ;) )

Ihan oikein näyttää. Käykää vilkaisemassa: http://fab51.com/cpu/guide/opn-64-e.html

Koneessasi ei ole mitään vikaa. Prosessorin kellot kuuluukin olla 1600GHz.

Ps. AMD:n prosessorien PR arvot ja oikeat kellotaajuudet ei mene käsikädessä, niitä ei voi mitenkään suhteuttaa muihin eri PR arvon omaaviin prossuihin katsellessa kellotaajuuksia. Kellotaajuuden mataluus ei johdu bfr:n mainitsemista tekijöistä vaan käytetystä teknologiasta prosessorissa sekä muista ominaisuuksista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom