Selkäliikkeet kaksijakoisessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xxi
  • Aloitettu Aloitettu

xxi

Olen nyt jonkin aikaa käyttänyt kaksijakoista ohjelmaa hyvin tuloksin, mutta yläselkä ei meinaa vahvistua, alaselkä kylläkin mavella :rolleyes:
Nyt tullut tehtyä maastaveto, kulmasoutu, leuat ja alatalja, jokasta kaksi sarjaa. Riittäisikö vähemmät liikkeet, kun tämän tekee kuitenkin joka neljäs päivä?

Palaudun melko hyvin, mutta ajattelin hieman vähentää selkäliikkeitä ja siirtää mm. pohkeet toiselta päivältä tähän, mielipiteitä? :worship:

EDIT: vai pitäsköhän ottaa joku noista selkäliikkeistä pois, ja tilalle joku latsiliike leukojen kaveriks? :evil:

En nyt viitsi uutta threadia tehdä, niin kysyn tässä samassa:

Kun teen selkäpäivänä rinnan, olkapäät sekä hartiat, niin kannattaako pystypunnerruksen ja takaolkapäille tulevien vipunostojen lisäksi tehdä enää normaaleja vipunostoja?

Voisi olla ihan näpsäkkä vaihtoehto, että vuorottelisit kulmasoutua ja alataljaa. Teet sitten vaikka 3 sarjaa jompaakumpaa.

Kulmasoudun ja leuanvedon pitäisi ottaa juuri parhaiten sinne latseihin. Ainakin minulla alkoi vähän jotain tapahtumaan noiden liikkeiden avulla.

Enkä suosittele kaksijakoisessa tuollaisia ns. hilavitkutusliikkeitä ;)

Itse teen selkäliikkeinä leauat/ylätalja kapea 3sajaa ja kulmasoutua/alataljaa 2 sarjaa. Maastavetoa en voi tehdä selän takia, enkä tekisikään, sillä se ottaa jalkoihin ja alaselkään. Tämä jalkahomma vaikeuttaa alakroppa-treenin kyykkyä ja alaselkä saa minusta tarpeeksi kyykyssä, kulmasoudussa ja voimapyörässä.

Valitse mieluummin aina kaksi selkäliikettä yhdeksi kerraksi ja molemmille kolme sarjaa. Liikaa ei kannata tehdä, ettei palautuminen kärsi liikaa. Eli vastaus on kyllä, todellakin riittää vähempi kun huolella teet.

EDIT: ohjeet pätee siis "vaan" kaksijakoiseen.

Ite olen 2-jakoisessa tehnyt selän leveystreeninä leuanveto myötäotteella ja toisena päivänä ylätalja eteen, sekä selän paksuutta on haettu kulmasoudulla tangolla molemmilla päivinä.

Mulla on toisena päivään selkä, takareidet, pohkeet ja hauikset.

Selälle seuraavat setit:

treeni 1: ylätalja lapiokahva 3 sarjaa ja alatalja 3 sarjaa
treeni 2: kulmasoutu tangolla 3 sarjaa ja ylätalja v-kahva 3 sarjaa

Näitä siis vuorottelen eri treeneissään. Takareisille teen yleensä SJMV:n ja koukistukset, joten tavallista mavea en tee ollenkaan. Mulla tuntuisi tämä systeemi toimivan erittäin hyvin.

Mun selkätreeni 2-jakoisessa:

Leuat myötä: 2 sarjaa
Kulmasoutu: 3 sarjaa
Soutukone 1 käsi kerrallaan: 1,5 sarjaa
Ylätalja v-kahva: 3 sarjaa

Ihan hyvä systeemi vaikka vuorotella kulmasoutua alataljan kanssa, sekä leuanvetoa ylätaljan kanssa. Viikossa toinen treeneistä tehdään aina raskaammalla liikkeellä, ja toinen kevyemmällä vaihtoehdolla. Eli esim. 1.vko: kulmasoutu+ylätalja 2.vko: alatalja+leuanveto

Back
Ylös Bottom