Selkä/olkapää ongelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heitetääs tänne tämä, kun tuolla vip puolella kukaan ei vastannut mitään.

Elikkä rinta/olkapää treenin jälkeisenä päivänä vetää aina sillon tällön vasemman olkapään kipeäksi. Treenin aikana lämmittelen olkapäät todella hyvin eikä työsarjoissakaan mulju tai pauku olkapäät. Kun kipua esiintyy tuntuu että olkapään sisällä muljuu nivelet ja kahisee Todella epämukavan tuntuista. Myös se missä asennoissa kipu tuntuu on täysin random. Välillä juustoa leikatessa sattuu ja sitten taas välillä paitaa päälle pistäessä.

Olen miettinyt itse että kipuilu johtuu varmaan selän puolelta olevasta jumista tms? Esimerkiksi selkätreenissä huomaan että vasemman lavan liikerata on hieman huonompi kuin oikean puolen. Selkätreenikin tuntuu menevän paremmin oikealle puolelle. Selän puolella pientä kipuilua tuossa kainalon kohdalla. Eli latsien ja takaolkapäiden lähimaastossa. Eilen kokeilin golfpalloa tuonne ja hieman se ehkä auttoikin, paha sanoa.

Mitäs sitten? Pitääkö sitä työterveyslääkärille mennä ihmettelemään vai kotikonstein lukon/jumit auki?

e. Kovin kipuilu katoaa yleensä päivässä tai parissa. Silti viikonkin levon jälkeen saattaa yhtäkkiä muljahtaa vaikka ovea avatessa tms.

Mulla liippaa aika läheltä tätä sun vaivaasi. Itellä tosin toinen olkapää "roikkuu" edempänä toiseen verrattuna. Kipua ei ole olkapäässä, sen sijaan tämän samaisen puolen hartija menee aivan tilttiin niin rinta-, selkä-, kuin olkapäätreenistäkin. Oon kans aivoillut, että vois olla selästä asti lähtösin toi jumi hartiassa. Hartioita jännittäessä tuntuu latsien korkeudella asti kireyttä tällä jumipuolella. Tulee myös jännittäessä tälle puolelle jännittäessä huomattavasti suurempi sikaniska :rock: Aivan järjettömän typerältä muuten näyttää.
Sanoit että nivelet muljuu ja kahisee, näin ne minullakin tekee. Hartioita pyöritellessä jumimpi puoli elää ihan omaa elämäänsä - äänet on verrattavissa ryhävalaiden kutukarkeloihin. Samoiten lipunostot sivulle pitää varsin erikoista ääntä jumipuolella. Peilistä kattoessa hartioiden ryhti ei oo symmetrinen, joutuu vetämään tämän jumipuolel hartiaa taaksepäin, jotta näyttää normaalilta. Jumipuoli tuntuu olevan vielä aavistuksen korkeammalla.
Kävin tätä työfysiolla näyttämässä pari kuukautta sitten, eikä se reissu nyt ihan putkeen mennyt. Kerroin että mulla on hartioissa jotain häikkää, niin se totesi että mulla on jäykkä alaselkä, käski venyttelemään ja lopettamaan maven. No ensimmäisen toteutin.
Pari kuukautta sitte Thaimaan reissulla sitten näin upean sauman hoidattaa vaivan kuntoon halvalla. Otin kuukauden päivät 3 kertaa viikossa hierontaa eräältä varsin kovakouraiselta hierojalta. Ekoina kertoina hän kehotti vetämään samantien hieronnan jälkeen särkylääkettä että selviin elossa seuraavaan aamuun. Vaiva helpotti aavistuksen reissun aikana, mutta palautui oikeestaan pahempana kun sai taas treenirytmistä otteen Suomessa.
Oon varmaan sinuun verrattuna onnekas, ettei oo kipuja. Silti ärsyttää tällanen jatkuva jumi hartiassa, joka sitten sabotoi mun treenejä.

No pistetääs vähän väliaika tietoa! No annoin 4päivää kropalle totaalilepoa ja mobilattia meni niin että lätisi! Totaalilepopäivien jälkeen otin selän, jonka kyllä runttasin kohtalaisen rajusti läpi. Seuraavassa reenissä otin olkapäät ja ojentajat. Olkapäät treenasin raskailla pystäreillä ja pystysoudulla. Vähän tuntui treenin jälkeen, mutta seuraavana päivänä ei tuntunut enään missään. Huomenna olisi tarkoitus treenata penkki josta luulen, että se alunperinkin kipeytyi :(

Voipi olla että rasitusvammakin siellä oli. Saattaa tulla vähän liikaa rasitusta olkapäille nykyisellä ohjelmalla/treenillä. Treenaan 3-jakosalle 4-5x viikossa. Esimerkki tissi/olka/ojentaja treenistä:
Penkki tanko: 3x5-15
Vinopenkki kp: 2x5-15
Ristikkäistalja: 2x
Pystypunnerrus kp: 3x 6-12
Viparit sivulle ja taakse 2x
Kapeepena 2x
Niskantakaapunnerrus 2x
Pushdown 2x

Taitaa rasitusta tulla vähän turhan paljon viikkotasolla, kun aina välillä tulee uituakin.

e. Tai lihasepätasapaino että vasen olkapää on helisemässä oikean kanssa. Ota nyt näistä selvää :(

Back
Ylös Bottom