Selkä krampissa, kroonisesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fixet
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve!

Eli tuollaisen diagnoosin olen lääkäriltä saanut. Selkä vaivaa yleensä aamuisin, ylösnoustua helpottaa, mutta enemmän tai vähemmän myös päiväsaikaan olo tuntuu epämukavalta. Alkuillasta jotenkin mystisesti selkä tuntuu aina paremmalta. Kysymykseni kuitenkin kuuluu, onko kenelläkään muulla selkä kunnon kestokrampissa, mitä sille voisi tehdä jne? Vai onko ainut keino vain jumppaa, jumppaa ja jumppaa? Hieronnasta ei tunnu olevan apua. Vasen puoli selästä siis näyttäytyy kohommalla, kun venytän sormet lattiaan suorin jaloin. Myös magneettikuvissa näkyy lihaskireyttä. Vaiva on kuulemma välilevyperäinen, ja siis tullut rasituksen seurauksena.

Terve!

Eli tuollaisen diagnoosin olen lääkäriltä saanut. Selkä vaivaa yleensä aamuisin, ylösnoustua helpottaa, mutta enemmän tai vähemmän myös päiväsaikaan olo tuntuu epämukavalta. Alkuillasta jotenkin mystisesti selkä tuntuu aina paremmalta. Kysymykseni kuitenkin kuuluu, onko kenelläkään muulla selkä kunnon kestokrampissa, mitä sille voisi tehdä jne? Vai onko ainut keino vain jumppaa, jumppaa ja jumppaa? Hieronnasta ei tunnu olevan apua. Vasen puoli selästä siis näyttäytyy kohommalla, kun venytän sormet lattiaan suorin jaloin. Myös magneettikuvissa näkyy lihaskireyttä. Vaiva on kuulemma välilevyperäinen, ja siis tullut rasituksen seurauksena.

Vaikea noilla infoilla kenenkään veistellä "totuuksia", siitä mikä sun selkää loppujen lopuksi vaivaisi.
"Seppiä" on vähän joka lähtöön, kukin etsii itselleen sopivan, fysioterapeutin/jäsenkorjaajan.

Vaikea noilla infoilla kenenkään veistellä "totuuksia", siitä mikä sun selkää loppujen lopuksi vaivaisi.
"Seppiä" on vähän joka lähtöön, kukin etsii itselleen sopivan, fysioterapeutin/jäsenkorjaajan.

Juu myönnettäköön kyllä, että totuuksia on mahdoton sanoa näillä tiedoilla. Sen verran lisäisin tuohon edelliseen viestiini, että olen mm. kiropraktikolla käynyt, mutta se tuntui olevan rahan ja ajan haaskausta tapauksessani. Moni kyllä tuntuu tiedostavan, että selkälihakseni ovat kramppitilassa, joku sanonut että olisi voimakkaampi tuo vasen puoli, mutta ongelmien syntytavasta ja vaivoista pohjaten kyllä uskallan sanoa että kyseessä on nimenomaan kramppi. Olen vain jo pienen ikuisuuden koittanut etsiä hoitoa tälle vaivalle, mutta en ole onnistunut. Jäsenkorjaajalla en ole käynyt, joten en siitä sitten tiedä mitä saisi aikaan, tuntuu siltä että kaikilla muilla sitä on jo tullut reissattua.

Juu myönnettäköön kyllä, että totuuksia on mahdoton sanoa näillä tiedoilla. Sen verran lisäisin tuohon edelliseen viestiini, että olen mm. kiropraktikolla käynyt, mutta se tuntui olevan rahan ja ajan haaskausta tapauksessani. Moni kyllä tuntuu tiedostavan, että selkälihakseni ovat kramppitilassa, joku sanonut että olisi voimakkaampi tuo vasen puoli, mutta ongelmien syntytavasta ja vaivoista pohjaten kyllä uskallan sanoa että kyseessä on nimenomaan kramppi. Olen vain jo pienen ikuisuuden koittanut etsiä hoitoa tälle vaivalle, mutta en ole onnistunut. Jäsenkorjaajalla en ole käynyt, joten en siitä sitten tiedä mitä saisi aikaan, tuntuu siltä että kaikilla muilla sitä on jo tullut reissattua.

Jeps, etköhän sä jonkun hyvän vaihtoehdon löydä!

Saattapa kuulostaa tyhmältä, mutta perusasia eli venyttely kuntoon!
Itsellä juuri kuvailemaasi ongelmaan, eli sormet maahan taittaessa toinen puoli selästä koholla ja siihen liittyviin kiputiloihin apua toi juuri toi huolellinen venyttely.
Kaikkihan sitä venyttelyn tärkeyttä korostaa , mutta enhän mä "kovana" jätkänä semmosia uskonut, jumi on voimaa fuckyeah ja niin poispäin..
Mielestäni reisien, varsinkin takareisien, pakaroiden, lonkankoukistajien ja selän venyttely olisi se ensiarvoisen tärkeä juttu, näin siis kerrottiin ja näin se taitaa olla.
Tosin jos sulla on tämä asia jo hoidossa, niin ei muuta kun thread goes on! :)

Venyttelyä ja keskivartalon lihakset kuntoon. Kuulostaa helpolta, mutta käytännössä vaatii pitkäjännitteisyyttä ja paljon työtä. Puhun kokemuksesta, mutta tietenkään ei voi olettaa että selkävaivat olisivat aina samanlaisia ja hoituisivat aina samoilla "lääkkeillä".

Itse olen tehnyt kolmisen kuukautta seuraavaa ohjelmaa kerran viikossa ja lisäksi joka ilta venyttelyä (etenkin takareisiä kannattaa venytellä)
http://www.youtube.com/watch?v=_tG1y0gYRcw

Venyttely ja lihastasapainon hankkiminen kireyksien ja voimien osalta on just hyvä keino päästä alkuun selkäsi "hoidossa". Mites se selän käyttö muuten onnistuu salilla ym, pysyykö hallinta hyvänä ja keskivartalo tiukkana! Entäs ryhtiasiat, onko skolioosia selässä niin kuin vaikuttaisi, onko jaloissa pituuseroa, se kannattaa korjauttaa. Paljon on olemassa asioita, jotka liittyy selän kuntoon ja toimintaan. Nyt kun löytäisit jonkun pätevän terapeutin, joka osaisi anttaa sulle ohjeita ja ohjaa eteenpäin selkäsi hoitamisessa, koita etsiä sellainen käsiisi! Ja sellainen, joka tekee muutakin kuin pelkästään naksauttelee, se ei pelkästään pidemmän päälle auta sinua oikealla tavalla.

Kiitoksia vastauksista!

Venytellä olen yrittänyt joka päivä, toisaalta sekin voisi olla piirun verran tunnollisempaa, etenkin reisiä on tullut venyteltyä. Keskivartalon lihaskuntoon olen tullut tutustuneeksi netistä löytämäni ohjelman puitteissa, sisältää aika monta erilaista liikettä. Helposti vain jää niiden tekeminen tekemättä...niskasta täytyy ottaa vain itseäni kiinni. Fysioterapeutilla olen myös aikanaan käynyt, näin jälkikäteen ajatellen perusliikkeitä tuntui määräävän, toisaalta itseopiskelun kautta olen oppinut ymmärtämään mikä liike vaikuttaa missäkin lihaksessa. Syvien lihasten merkitys, etenkin tuon vatsan "imemisessä" sisään liikkeitä tehdessä, on myös iskostunut päähäni, tätähän voi treenata myös esim. ihan istuessa, kävellessä jne.

Kuten näkyy, tiedän omasta tilanteestani sinänsä aika paljon, mutta halusin myös kuulla myös muiden mielipiteitä. Nämäkin saamani vastauksen valasivat taas uskoa hieman lisää. Kaikki on tietenkin kiinni siitä tunnollisuudesta kuinka säännöllisesti liikkeitä tekee, tämän olen kyllä oppinut.

edi1halenille tiedoksi, skolioosia on, jaloissa ei pituuseroa. Fysiatrille näytin lannerangan magneettia, ja hän sanoi että multifidus lihaksissa näkyy rasvaa, joten hän suositteli lannerangan syvien lihasten stabilisaatio harjoitteita. Näitä olen netistä kattellut, miksei sitä voisi hyvälle fysioterapeutille mennä juttelemaan kun ammattilaisiakin on olemassa. Lihaskireyttä on reisissä, ja tämä on selästä peräisin oleva juttu, siis tuosta krampista johtuva.

Tuo youtube linkki oli erittäin hyvä, kiitokset siitä! Tällä selällä pystyn kyllä tekemään oikeastaan mitä tahansa liikkeitä, joten selkä ei siltä kantilta ajateltuna ole esteenä treenaamiselle, edes salilla.

En ole minkäänlainen asiantuntija, mutta kuvauksesta tulee mieleen, voisiko SI-nivel olla toiselta puolelta viturallaan...

En ole minkäänlainen asiantuntija, mutta kuvauksesta tulee mieleen, voisiko SI-nivel olla toiselta puolelta viturallaan...

Tuosta SI-nivelestä olen myös muistaakseni tiedustellut, kun se tuntuu niin yleinen juttu olevan. Lantio on minulla ainakin kipannut eteenpäin (ilmeisesti suhteellisen yleinen vaiva), ja muistaakseni toinen puoli jotenkin eteenpäin kääntyneenä, eräs osteopaatti minulle sanoi että yleensä jos lantiossa on jotain vikaa niin SI-niveliinkin se toki vaikuttaa. Tiedä sitten tulisiko tässä vaiheessa se jäsenkorjaaja ajankohtaiseksi asiaksi. Sen verran monella eri alan henkilöllä jo tullut vierailtua, että jotenkin maku jo mennyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom