Selkä jumissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SRock
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nukun aivan samoin kuin sinä.. mahallaan pää käännettynä jommalle kummalle puolellle ja kädet yleensä ylhäällä. Itse käytän todella ohutta tyynyä juuri sen takia ja välillä en ollenkaan. Olen koittanut nukkua muissa asennoissa, mutta en vain osaa :D Mahallaan on ainoa asento jossa saan unen päästä kiinni.

Tällä hetkellä mulla taas pää kääntyy hyvin puolelta toiselle, mutta silti tunnen sen kireyden rangassa/rangan vieressä lapojen korkeudella. Kiropraktikko auttoi tuohon pään kääntymiseen, mutta kipua se ei vienyt pois.

Älä vaan laita molempia käsiä ylhäälle, seon vielä pahempi. Toinen käsi alaspäin vähintään (takakäsi), mielellään molemmat.. laita ohut tyyny kainalon alle sille puolelle mihin pää on käännetty jos tarvii, sit voit käyttää toista ohutta tyynyä pään alla jos huvittaa.

No on mul välillä toinen käsi alhaalla suorana. Joo koitan tuota tyynytaktiikkaa seuraavaksi. Mahallaan nukkuessa on myös se huono puoli, että alaselkä kipeytyy. koska se menee entisestään notkolle. Itsellä jo valmiiksi hieman notko selkä.

No on mul välillä toinen käsi alhaalla suorana. Joo koitan tuota tyynytaktiikkaa seuraavaksi. Mahallaan nukkuessa on myös se huono puoli, että alaselkä kipeytyy. koska se menee entisestään notkolle. Itsellä jo valmiiksi hieman notko selkä.

Koita saada jalat suoraksi ja kato ettei kumpikaan lonkka pääse kiertymään paljoa. Sillon kun on alaselkä kipeenä niin mahalla nukkuminen on tosiaan melkein mahdotonta.

Kirjoitin kyllä jo saman tuonne VIP-osiolle mutta laitetaan nyt tähänkin.

Juuri samanlaiset vaivat alkoivat minulla huhti-toukokuun vaihteessa. Lisäksi tuli myös lihaskramppeja, käden puutumista, helvetillisiä fasettilukkoja rintaan ja lapaan ym... Hierojat, napropaatit, fysioterapeutit ym.. ei apua, kuin pariksi päiväksi. Kaikkia lääkkeitä syöty ja lääkäreissä laukattu, mistään ei apua.
Viimein elokuussa otettiin röntgenit ja magneettikuvat. Kiero selkäranka (skolioosi) kulumaa rinta/selkärangassa ja C5/C6 nikaman välissä välilevyn pullistuma. Lääkäri sanoo, ei lähdetä leikkaamaan vaan pitää vaan jaksaa lääkkeiden voimalla ja antaa selän/niskan levätä. Tottelin 2viikkoa ja meni vain pahemmaksi.
Nyt venyttelen joka aamu ja ilta selkää, niskaa ja rintarankaa sekä punttitreeni kevyesti 4krt/vko ja olo on huomattavasti parempi. Aamulla olen edelleen jäykkä mutta saan kuitenkin nukuttua jo 7-8 tuntia yössä. Ennen nukuin 1-2 tunnin pätkissä lääkkeiden avulla.

Tässä muuten hökötys jolla minä san selän ja rintarangan lukot hyvin auki. On kokeiltu putkirullausta, tennispalloja, pyyhettä ym... tämä on ihan ehdoton minulle. http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=kotikiropraktikko

Tovi vierähtänyt aikaa viime kirjoittelusta, mutta nyt on tullut sitten tehtyä selän eteen jonkin verran..

Olen käynyt nyt 8 kertaa kiropraktikolla -> ei apua, vaikka kuulemma h*lvetin jumissa olikin. Hierojalla muutamia kertoja -> ei apua. Kaksi kertaa lääkärissä ja magneettikuvat otettu -> Kolmessa kohtaa välilevyn pullistuman esiasteita ja parista kohtaa nikamien väliset "tyynyt" kuivuneet. Lääkäri ei kertonut, että miten vaivaa kuuluisi hoitaa.. käski vain ensi kerralla kun selkä kipeytyy "pahemmin" niin mennä fysiatrin vastaanotolle!

Alkaa usko kohta loppua, koska olen myös itse venytellyt paljon, ostanut kalliin muotoutuvan patjan ja tyynyn sekä koittanut lisätä aeroobista liikuntaa.

Neuvoja otetaan edelleen vastaan, jos jollain samoja vaivoja ja on päässyt niistä eroon!

Morjes! Elikkäs ongelmana olisi sellainen, että aina, kun joutuu tekemään työtä hieman kumarassa taikka olemaan kyykyssä ja salilla kumarassa tehtävissä liikkeissä kasaantuu järjetön ''paine'' alaselkään melkein samantien. Työni kannalta tuo on tosi huono, koska rakennusalan hommissa olen. Selkäni revähti viime keväänä ja söin siihen kipulääkekuurinn ja se parani melko hyvin, mutta aina välillä on ollut alaselässä pieniä särkyjä, mutta tuo paineen tuntuminen on lähes jokapäiväistä. Osaisiko joku vastata mistä ongelmasta voisi olla kyse ja kannattaisiko sitä käydä näyttämään lääkärissä? Kiitos vastauksista jo etukäteen!

OMT-Fyssarille. Paras 70€ minkä olen koskaan tuhlannut itseeni.

Sori, vähän "lainaan" topickia.
Kuinka erottaa selkäjumit, välilevynpullistumat ja tulehtuneet lihaskalvot toisistaan?
Viime tiistaina mulla oli aika kova selkätreeni ja eilen illalla rupesi lähes koko selkää särkemään, ihan niinkuin olisi kovassa pumpissa koko selkä ja aika kova polte ympäri selkää. Tänään on jo vähän rauhoittunut ja nyt, kun luin tätä topickia, niin tuli mieleen, että olenko onnistunut hajottamaan selkäni ja saamaan jopa välilevyn pullistuman. Huonosti venyttelen, mutta tämä selkäkipu sai kyllä motivaatiota jatkossa venyttelyyn. Eli, jos tämä lähtee itsestään pariin päivään, ihan vaan venyttelyillä, niin voinko huokaista helpotuksesta? Vai voiko välilevyn pullistuma oireilla vain satunnaisesti?

No mulle ainaki selkeytti kun menin tolle jo mainitsemalleni OMT:lle ja se löi mut pöytään ja pyöritteli kaikenlaisiin suuntiin. Siinä tuli todettua että mun lihasjumi on itseaiheutettua, eli jäkitän kun pelkään loukkaavani selän uudestaan = lihakset tuntuu olevan jumissa. Kun sitten tyyppi väänsi rautalangasta että

1) en tarvi yhtään enempää liikkuvuutta, pikemminkin vähemmän
2) tarvin rutosti enemmän kontrollia syviin lihaksiin

niin huomattavasti helpotti olo ja ahistus.

Mulla toisaalta on magneetissa todettu välilevyrepeämä, ja sen oireilut on niin laidasta laitaan ihmeelliset että aivan vitun sama kai tuo on oonko jumissa vai en.

EDIT:

Lääkäri ei kertonut, että miten vaivaa kuuluisi hoitaa.. käski vain ensi kerralla kun selkä kipeytyy "pahemmin" niin mennä fysiatrin vastaanotolle!

Ei se lääkäri todennäköisesti tiedä tarkalleen miten damagea ottaneita välilevyjä hoidetaan käytännössä. Ei niille oikein voi tehdä muuta kuin liikkua kivun rajoissa ja etsiä ne lajit missä selkä ei kipeydy. Tällä hetkellä välilevyjen parantaminen oikeastaan millään hoidolla (siis rakenteellinen parantaminen) on mahdotonta, enemmän scifiä kuin edes teoriassa mahdollista, joten kannattaa unohtaa totaaliparaneminen ja ottaa opetuksena jatkossa. Sama homma mulla, pitää vaan hyväksyä että täytyy alkaa huoltamaan kroppaa enemmän, täytyy liikutella maltillisemmin painoja, ja täytyy olla varovaisempi lajeissa mitä treenaa.

Positiivista on, että samalla salilla käy kaveri jolla on tohjoontuneita välilevyjä varmaan aika litanja, kun magneetissa kolmen välilevyn ruptuuran toteamisen jälkeen hemmo pelas vielä kaks kautta jenkkifutista. Ei ehkä se kuntouttavin mahdollinen vaihtoehto ko. vaivaan.

Kannattaa treenata syviä lihaksia, niitä hypetetään aika paljon, mutta on niissä jotain perää. Mulla ainakin syvien vatsojen harjoituksen jälkeen poistuu kivut ja jumit pitkäksi aikaa, ja tuntuu että osaa kannatella itseään paljon paremmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom