selkään sattuu

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tos pari kuukautta sitten nostin maasta 6 sarjoja 130, 3 sarjan ensimmäisessä nostossa kuului selästä niks ja sen jälkeen illalla ei tullut kävelemisesti mitään...siitä se pikku hiljaa on parantunut, mutta nyt parantuminen on jäänyt asteelle: kun en tee mitään se ei satu mutta jos vähänkin kyykkään tai teen jotain liikettä joka kohdistuu edes hiukan alaselkään, se kipeytyy...

sanokaa te asiantuntijat että auttaako pelkkä lepo vai täytyykö tunkea ittensä lääkäriin...olen yrittänyt tehdä vatsoja paljon (siinä toivossa että vastaliike auttaisi selkään)

Kesä lähenee ja en pääse kuntoon jos en pysty kyykkäämään, harjoittelen yleisurheilua (pituutta tarkalleen) ihan harrastusmielessä, mutta kuitenkin olisi kiva päästä taas reenaamaan:(

joten jos joku on esim: kokenut saman; kuinka kuntoutit tai sait selän kuntoon?

Aina lääkäriin jos paraneminen pitkittyy tai kuuluu joku outo niks naks tai poks. Selän kuntouttamiseen voi mennä äkkiä vuosi tai kaksi jos sitä ei hoida kunnolla. Suosittelen menemään fysiatrian erikoislääkärille.
Itsellä oli alaselkä toimintakyvyttömänä yli vuoden, vieläkin on nikamien välit madaltuneet. Kuntoutuksena oli aluksi vahvat särkylääkkeet ja sitten kun akuuttivaihe meni ohi, niin fysikaalinen, hieroja, naprapaatti, sähköhoito ja paras kaikista oli nilkoista roikkuminen (tarvii riippukengät) pää alaspäin ja siinä vatsalihasten ja kiertojen tekeminen.

No lääkäriin sitten...Piti viä mainita että kivun yhteydessä oikea puoli (josta selkä on kipeä) menee tunnottomaksi (ei nyt kokonaan mutta melkein)

OFFTOPIC: Niin mul on luultavasti oikeen puolen lavan lähentäjä lihas revähtynyt(en oo lääkärissä käynny) 2 viikkoa oon sitä parannellu ja nyt tuntuu paremmalta mutta kysyisin et onko muilla revähtänyt samaista lihasta?

Originally posted by makew
OFFTOPIC: Niin mul on luultavasti oikeen puolen lavan lähentäjä lihas revähtynyt(en oo lääkärissä käynny) 2 viikkoa oon sitä parannellu ja nyt tuntuu paremmalta mutta kysyisin et onko muilla revähtänyt samaista lihasta?

Kerran mavessa ilmeisesti vähän venähti. En ollut tehnyt mavea kovin paljoa, ilmeisesti rasitus oli kovempi kuin kulmasouduissa. Se oli jonkun viikon verran vähän arka, reilun viikon päästä pystyi taas tekemään mavea.

Eilen kävin just lekurissa kun selkä on vihoitellut jo kuukauden,
ei pahasti. Lääkari totesi että alaselän lihakset on ihan jännitysessä + 3 nikamaa ei taivu mihinkään.
Ortopedin kautta hierojalle "10 kertaa" ja näillä näkymin 2 viikkoa
treenitaukoa.
:( Eli lääkäriin kuin olisit jo.
Niin ja paitöway se hieroja sanoi että kaikki mun olkäpää kivut
ja rinta kivut voivat johtua tosta.

Lääkäri sano että välilevyn kans ei pitäis olla mitään ongelmia...kehu vaan että joku tulehdus varmaan....anto pillereita jokka ei o auttanu pätkääkä...

Kyseinen lääkäri sano että jos pillerit ei auta ni sitten hätsyn pikaa niksauttajalle, elikkä...sanokaa te asiantuntijat että minkälaisis asiois noi niksauttajat auttaa, ja että jos mulla nyt se välilevy on pahasti rikki ni voiko tommonen niksauttaja tehä siitä pahemman...siis sillä vääntelyllä?

Selän vioittumisen ennaltaehkäisy

Jottei kävis kuten tnemesiksellä, nii mitkä olis sellasia hyviä pointteja, joita tulis ottaa selkäpäivänä huomioon vammautumisen estämiseksi ?

- Mavessa varmaanki oikee tekniikka o aika tärkee :D
- Selän venytys
- Lämmittelysarjat

Mitä muuta ? pitäskö mavet tehä vasta lopuks?
Pelottaa se päivä, jolloin kuuluu niks..

Originally posted by tnemesis
Lääkäri sano että välilevyn kans ei pitäis olla mitään ongelmia...kehu vaan että joku tulehdus varmaan....anto pillereita jokka ei o auttanu pätkääkä...

Kyseinen lääkäri sano että jos pillerit ei auta ni sitten hätsyn pikaa niksauttajalle, elikkä...sanokaa te asiantuntijat että minkälaisis asiois noi niksauttajat auttaa, ja että jos mulla nyt se välilevy on pahasti rikki ni voiko tommonen niksauttaja tehä siitä pahemman...siis sillä vääntelyllä?

Kyllä varmasti saa selän vielä enemmän rikki jos ei tiedä mitä tekee?
Mun ei tarttenut käydä kun 5kertaa niksauttajalla niin avot
treeenit kulkee paremmin kuin koskaan.. kun ei selkään satu.

Selkärangan liikkuvuutta ja verenkiertoahan noi niksauttajat parantaa.. SUOSITTELEN

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Originally posted by makew

Kyllä on muutaman kerran mennyt kyykyssä. Nykyisin ei ole enään ongelmia , kun siirsin tangon paikkaa ylemmäs.

Jermy: Ei noita loukkaantumisia auta pelätä. Menee vaan treenit pilalle.

Re: Selän vioittumisen ennaltaehkäisy

EDIT : quotasin väärää hemmoa :D

TNemesikselle tarkoitin....

Eräs tuttu lääkäri sanoi kerran että jos lääkärit voisi avoimesti suositella/kirjoittaa lähetteitä kiropraktikolle (?) nii suomalaisten selkävaivat ja kivut vähenis puolella. Mut ilmeisesti kiropraktiikka ei ole "tunnustettu" tai muuten jollaintapaa hyväksytty lääketieteenala, niin ilmeisesti lääkärit ei voi kirjoittaa niksauttajalle. Tästä lausunnosta on aikaa 3-4 vuotta, joten en tiedä onko asia muuttunut sen jälkeen.:

Tiättekö saako mistään mitään korvauksia ku käy sillä "niksauttajalla"...on meinaan aika tyyristä, varsinki jos siä joutuu usein ramppaan... ainaki opiskelijalle...

chiropractic

jenkeis noita kiropraktikkoja on joka kulmas.
100 USD taitaa menna heti kättelyssä :)

Re: Re: Selän vioittumisen ennaltaehkäisy

Originally posted by Antijape
EDIT : quotasin väärää hemmoa :D

TNemesikselle tarkoitin....

Eräs tuttu lääkäri sanoi kerran että jos lääkärit voisi avoimesti suositella/kirjoittaa lähetteitä kiropraktikolle (?) nii suomalaisten selkävaivat ja kivut vähenis puolella. Mut ilmeisesti kiropraktiikka ei ole "tunnustettu" tai muuten jollaintapaa hyväksytty lääketieteenala, niin ilmeisesti lääkärit ei voi kirjoittaa niksauttajalle. Tästä lausunnosta on aikaa 3-4 vuotta, joten en tiedä onko asia muuttunut sen jälkeen.:

Kyllä taitaa käytäntö olla muuttunut 30.01.03 ainakin kirjoitti lääkäri lähetteen niksauttajalle..

Hoito maksoi 34 euroa kerta jonka onneksi työpaikka maksoi,
kai se Kela korvaa hoidot jos lääkäri on sitä mieltä että on hoidon tarpeessa.

Kokemusta löytyy samankaltaisesta vammasta. Mulla meni joskus kyykyssä ja maastavedossa toinen selkälihas kramppiin, jonka seurauksena selkä tuli niin kipeäksi ettei samana iltana jalat meinanneet kantaa. Vika oli muistaakseni siinä, että krampatessaan lihas veti suoliluun vinoon(pystyyn), ja samalla se painoi hermoja jotka särki sen jälkeen ihan vitusti.
Mutta eipä hätää, aluksi menin kiropraktikolle, mut se sano vaan että välilevyn pullistuma, lopeta nostot. Siitä sisuuntuneena päätin että kokeillaan toista konstia ja menin osteopaatille, se löysi vian ja 15 min. käsittelyn jälkeen sai painettua luun paikoilleen. Kesti kaksi viikkoa sen jälkeen ennenkuin kivut häipyi, mutta se parani hyväksi. Samaa tapahtui muutaman kerran jälkeenpäin, mutta silloin tiesin mistä kipu johtuu ja sain sen nopeasti kuntoon. Nykyään toi ei enää paljoa vaivaa.
Mutta, mun mielestä kannattaa valita osteopaatti kiropraktikon sijaa. Tää on kuitenkin mun mielipide, mut ne sai mut kuntoon. :kippis1:

osteopaatti on hyvä vaihto ehto.itsekin olen käynyt semmoisen luona ja osaa niksauttelun taidon.

Suositut

Back
Ylös Bottom