Joo, mutta jotenkin armeijasta viimeistään tuli semmoinen olo, että ei lääkärille miehen pidä mennä.notko sanoi:Juu tutun kuulosta hommaa. Mä olen aikani (vuosia) elänyt ton periaatteen kanssa että viimiseen asti painetaan eikä valiteta. Töissä on irvistelty aina siihen asti kunnes ei enää kertakaikkiaan kestä. Nyt oon todennut ettei siinä kuseta kuin itseään. Jos kerran apua on saatavilla, niin miksi sitä ei ota vastaan. Onhan se vaikeeta selittää ihmisille, kun ei ole mitään ulkoista vammaa, ja usein tuntuu ettei ihmiset kohta enää usko että mulla on selkä kipeä. Toistaiseksi se pomon "hoidat nyt vaan ittes kuntoon" on kuullostanut ihan vilpittömältä...
Viimeeksi kun olin töistä pois, niin oli ylikunnon 2.vaihe päällä, eli jatkuva päänsärky ja huimaus, ja vastustuskyvyn heikkenemisestä johtuva kuume päällä, niin oli pakko hakea "vemppaa" töistä, ja kyllä hävetti! Ennemmin kohta kärsin kivun, kuin koen häpeää.
Edit: vaikka tosin tiedän, että on 80% mahdollisuus, että muut ihmiset ymmärtää, mutta silti se on vastenmielistä puuhaa.