Selässä vihlaisi-->helevetinmoinen kipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
notko sanoi:
Juu tutun kuulosta hommaa. Mä olen aikani (vuosia) elänyt ton periaatteen kanssa että viimiseen asti painetaan eikä valiteta. Töissä on irvistelty aina siihen asti kunnes ei enää kertakaikkiaan kestä. Nyt oon todennut ettei siinä kuseta kuin itseään. Jos kerran apua on saatavilla, niin miksi sitä ei ota vastaan. Onhan se vaikeeta selittää ihmisille, kun ei ole mitään ulkoista vammaa, ja usein tuntuu ettei ihmiset kohta enää usko että mulla on selkä kipeä. Toistaiseksi se pomon "hoidat nyt vaan ittes kuntoon" on kuullostanut ihan vilpittömältä...
Joo, mutta jotenkin armeijasta viimeistään tuli semmoinen olo, että ei lääkärille miehen pidä mennä.
Viimeeksi kun olin töistä pois, niin oli ylikunnon 2.vaihe päällä, eli jatkuva päänsärky ja huimaus, ja vastustuskyvyn heikkenemisestä johtuva kuume päällä, niin oli pakko hakea "vemppaa" töistä, ja kyllä hävetti! Ennemmin kohta kärsin kivun, kuin koen häpeää.
Edit: vaikka tosin tiedän, että on 80% mahdollisuus, että muut ihmiset ymmärtää, mutta silti se on vastenmielistä puuhaa.

ace-oo- sanoi:
Joo, mutta jotenkin armeijasta viimeistään tuli semmoinen olo, että ei lääkärille miehen pidä mennä.
Viimeeksi kun olin töistä pois, niin oli ylikunnon 2.vaihe päällä, eli jatkuva päänsärky ja huimaus, ja vastustuskyvyn heikkenemisestä johtuva kuume päällä, niin oli pakko hakea "vemppaa" töistä, ja kyllä hävetti! Ennemmin kohta kärsin kivun, kuin koen häpeää.
Edit: vaikka tosin tiedän, että on 80% mahdollisuus, että muut ihmiset ymmärtää, mutta silti se on vastenmielistä puuhaa.

Edelleenkin niin tuttua hommaa! Mulle on ollut aina, jo ennen näitä selkäepisodeja, ollut jotenkin häpeän paikka jäädä saikulle vaikka olis nelkyt kuumetta. Ja varsinkin nyt, kun tämä selkä vaiva on viimeisen 5v aikana uusinut lukemattomia kertoja. Sitä tuntee itsensä niin turhaksi ja huonoksi ihmiseksi. Tosi vaikeeta soittaa töihin ja yrittää jotenkin selitellä tilannetta anteeksipyytelevästi... vaikka oikeesti töissä riittää tieto siitä että tulenko töihin vai en. Aina joku pystyy mun hommat paikkaamaan, enkä mä itse ajattele koskaan mitään pahaa jostain saikulle jäävästä duunikaverista. Taitaapi kuulua olennaisesti tähän suomalaisen miehen luonteeseen.

Ja tuota armeijan lääkäriä ei kannata muistella siviilissä. Siellä se jotenkin kuului asiaan, että lääkäri vittuilee varusmiehelle. Uskoisin että valepotilaita on intissä aikalailla enemmän kuin oikeessa elämässä ja se näkyy lääkäreiden kohtelussa.

neutraali sanoi:
kyllä saa paskaset naurut jos soittaa hätä keskukseen että äkkiä ambulanssi tänne mulla on selkä kipee

neutraali sanoi:
itse sain päivystyksessä sain kuunnella vittuilua kun menin selkää valittamaan, sanoivat että mene omalle terveyskeskukselles valittamaan että pä'ivystyksessä he hoitavat vain hätä tapauksia. luulisi että ambulanssi jutskassa saattais käydä samoin eli eivät tulis, toki jos ei ollenkaan pysty kävelemään niin ilman muuta silloin tulisivat.

riittävän kipeä kun on, siis sairastavan mielestä - ja sen kyllä selän kipuja sairastava potilas itse tietää milloin se on riittävän kipeä päivystyksessä hoidettavaksi - niin takuulla päivystyksessä hoidetaan. ja myöskin takuulla haetaan lanssilla selkäkipuiset(kin). on niitä huomattavasti paljon pienemmilläkin oireilla lanssilla potilaita kyyditetty. selkäkipuisia onkin sitten ollut jo aika lailla.

selkäkipu on pahimmillaan erittäin vittumainen kipu.

taicaviitta sanoi:
selkäkipu on pahimmillaan erittäin vittumainen kipu.
no sen tiedän sanomattakin kun itse niistä olen paljon kärsinyt.

Mun entinen duunikaveri oli kyllä kova jäbä, oli vaiva mikä vaan niin ei menny lekuriin. Se tosin sitten kuoli kun iski flunssan jälkitauti pumppuun, mut eipä tarvinnu lääkärille itkee.

Mä oon ollu kyllä aika luuseri sen jälkeen kun oma selkä hajos, ramapannu lekurissa pienistäkin jutuista, aina ne on tutkinu ja kertonut mikä mahtaa olla vialla. Yleensä ei mikään erikoinen mutta tuo selkä kun seuraa perässä koko elämän niin en toista kertaa viitti viikkojen settejä sängyssä makailla.

ace-oo- sanoi:
Eli maastavetoa tein, ja vihlasi alaselässä vasemmalla puolen melko rajusti, laskin/tiputin painot äkkiä alas, ja silmissä sumeni melko totaalisesti. Nyt 1½ tuntia tapahtuman jälkeen paikallaan olo ei satu juuri ollenkaan, vain lievää lämmitystä tuntuu. Kävely sattuu helevetisti, ja peilistä kun katsoin, niin seisonkin melko vinossa huomaamatta.

Kannattaako tässä tilanteessa yrittää varoivaisesti venytellä selkää? Kannattaako lähteä pienelle kävelylle, vaikka sattuukin vitusti?

Mietin, että haen alkosta pullon viinaa, ja otan kokovartalopuudutuksen :evil:
tuli tässä semmonen mieleen että ovatko jalkasi jumissa ja muutenkin venytteletkö yleensä?? itsellä ainakin jos takareidet ovat kireänä, säteilee se helposti myös alaselkään jommalle kummalle puolelle, mutta lähtee sitten yleensä pois venyttelemällä. sama vinkki tulee toki täältäkin että lääkärissä kannattaa käydä näyttämässä niin saa varmuuden.

Mitäs jos raahautuisit kiropraktikolle?
Nuo ainakin tietävät mitä tehdä.Yleislääkäri
kirjoittaa sairaslomaa ja "mömmöjä" kourallisen.

NYSSE sanoi:
Mitäs jos raahautuisit kiropraktikolle?
Nuo ainakin tietävät mitä tehdä.Yleislääkäri
kirjoittaa sairaslomaa ja "mömmöjä" kourallisen.
ei kannata mennä kiropraktikolle ennenkuin diagnoosi on tehty lääkärissä.

neutraali sanoi:
ei kannata mennä kiropraktikolle ennenkuin diagnoosi on tehty lääkärissä.

täysin oikein.

ace-oo- sanoi:
Nyt on semmoinen tilanne, että kipu on melkoinen, kun nousee ylös seisomaan. Ja melkoinen etukeno on, mutta enemmän huolestuttaa melkoinen tahaton kallistuminen oikealle suoraan seistessä.
Onko selkälihas toisella puolella huomattavasti paksumpi kuin toisella? Se johtuu siitä, että se on pirunmoisessa krampissa, josta taas johtuu tuo vino asento. Lääkäriltä saat tuohon Sirdaludia, joka ei ainakaan meikäläisellä tunnu missään. Parasta hoitoa tuohon tilanteeseen on meikäläisellä istumisen välttäminen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
D.Yates sanoi:
Onko selkälihas toisella puolella huomattavasti paksumpi kuin toisella? Se johtuu siitä, että se on pirunmoisessa krampissa, josta taas johtuu tuo vino asento. Lääkäriltä saat tuohon Sirdaludia, joka ei ainakaan meikäläisellä tunnu missään. Parasta hoitoa tuohon tilanteeseen on meikäläisellä istumisen välttäminen.
Selkälihas tuntuu kovalta kipeältä puolen, ilmeisesti melko krampissa on.
Fysioteraupeutti kaverini hieman tunnusteli tuota selkää, ja sanoi, että revähdys on, ja ehdotti vähintään viikon lepoa maastavetoon ja kyykkyyn. (En kyllä missään nimessä 2 viikonkaan jälkeen mene tekemään maastavetoa.)

Päivä päivältä tuo kyllä tuntuu paremmalta. Selvisin ilmeisesti säikähdyksellä
pesas.gif

Ilmeisesti ittellä oli sama ongelma. Muutama viikko sitten maastavedossa normaalia kovempi treeni alkuviikosta ja torstaina kyykkyä, jossa oli sitten lopulta pakko jättää leikki kesken. Kotiin pääsin vielä normaalisti, mutta pienen istumisen jälkeen kävelystä ei meinannut tulla mitään ja koko äijä seisoi ihan vinossa. Lääkäri kirjoitti Sirdaludia ja Buranaa ja nyt kahden viikon jälkeen on enää pientä kipua alaselässä. Tuskin silti tarvitsee maastavetoa huomenna yrittää tai jos yrittää, niin pienillä painoilla.

Back
Ylös Bottom