en tiedä mikä itteä vaivaa. Mulla on ollu n. puolen vuoden prosessi tässä kun salilla niska rusahti. Pariin päivään ei pystynyt kääntämään päätä ollenkaan. Sitten kipu vihdoin hävisi, ja pystyi taas normaalisti reenaamaan(toki niskassa oli havaittavissa jäykkyyttä).
Aika kului ja niskassa rupesi sitten olemaan vähän enemmän kipua ja jäykkyyttä jolloin hakeuduin selkäklinikalle osteopaatin hoiviin.
Hän avasi sitten niskasta lukon ja antoi harjoitusliikkeitä. Tuntui hyvältä ja pääsi taas reenaamaan ihan normaalisti. Vierähti jokunen viikko, kun ongelmat selässä jatkuivat. Käsiin säteili hermoja pitkin lievää kipua ja hartiat tuntu jumisilta.
Kävin samaisen osteopaatin vastaanotolla taas, ja hän sanoi että monesti kun avaa ylempää nikamia, siirtyvät ongelmat sitten alemmas, ja hän avasi tuosta lapojen väliseltä alueelta pari lukkoa. Jälleen kerran olo oli ihan hyvä tämän jälkeen, ja pystyi taas reenaamaan normaalisti. Noh, pikkuhiljaa selkä alkoi menemään jumiin ja tällä hetkellä tuossa lapojen välissä sekä selkärangan oikealla että vasemmalla puolella on selkä ihan jumissa ja täynnä paakkuja lihaksissa. Kun lapoja liikuttelee alhaalta ylös selkärangan viertä, tapahtuu pieni "niksaus". Hierojalla olen käynyt kahteen otteeseen nyt enkä tiedä viitsiikö siihenkään pistää enää rahaa.
Kun seison ja kierrän yläkroppaa noin selkärangan puolesta välistä niin ongelma-alue rutisee. Lisäksi lihakset ovat selvästi venytysherkät. Maastavetoa on turha tehdä. Viimeeksi kun tein jouduin jättämään kesken koska selän ongelma-alueella tuntui kipua.leukojakin tehtäessä kun kaaristaa selän ja rasituskohdistuu juuri sille alueelle, on havaittavissa tiettyjä tuntemuksia. Ei niinkään kivuliaita.
Selässä ei tunnu kipua juurikaan kun ei mitään tee.
Mikä neuvoksi. Akupunktiota olen harkinnut.