Seinfeld

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja E_k_i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mikä siitä sarjasta niin huipun on teidän mielestä tehnyt?

Ensimmäisiä kertoja kun katsoin televisiosta noita niin ne ei iskenyt niin kovaa... muistan kyllä pitäneeni niistä mutta:rolleyes: ei mitään sen ihmeenpää...

Nyt sitten taannoin menin ostamaan ekat dvd boxit ja juurikin sillä mielellä että eikös nämä ollu aika hauskoja kun niitä olen aikasemminkin nähnyt...ja sitten kun eka kausi oli katottu niin paluuta ei enää vain ollut:hyvä: Se on niin ajatonta, ihanan mieltä rauhoittavaa ja lepposan/mukavan kevyttä ja silti niin hauskaa... etenkin aina kömmähdykset naisrintamalla ovat huippuja..jotenkin sitä on hauska kuvitella itsensä niihin vaikka asian kanssa ei mitään tekemistä olisikaan... ne on vaan niin hölmöjä että niistä on vaan pakko pitää...Kramer on yks ehdoton suosikki...varsinkin ku se tulee huoneeseen silleen lennokkaasti...heh heh heh:hyvä::)

Go Seinfeld Go:dance:

Pakko oli näin vuoden hiljaisuuden jälkeen nostaa tämä ylös, tuli hankittua ja katsottua alle parissa viikossa kaikki Seinfeldit.

Aivan älyttömän hyvä sarja, ehdottomasti paras näytelty tv-sarja koskaan.

Hey, the show is about nothing!!

Turha tulla tänne sanomaan, ettei ymmärrä sarjaa - miten voisikaan ymmärtää, the show is about nothing! Juttelin aikanaan sarjasta amerikkalaisen tuttavan kanssa joka kertoi, että jenkeissä näytetään varmaan sadoilta eri kanavilta (niin paikallis- kuin valtakunnallisiltakin kanavilta) päivittäin useita jaksoja uusintoina = big money! Seinfeld ja Larry David tienaavat luultavasti miljoonia päivässä ja päivä päivältä aina vaan enemmän.. Jerry Seinfeldhan oli jo kymmenen vuotta sitten maailman rikkain viihdetaiteilija. Nämä DVD-boksit ovat tuoneet varmasti aivan järkyttävän kasan lisää rahaa kassaan.

Itse tutustuin sarjaan jo kun sitä esitettiin 90-luvulla Canal + -kanavalla. Tuskin oli Suomessa montaa katsojaa tuolloin. Seinfeld ei ole ikinä ollut Suomessa suosittu. Osasyy tähän on tietysti se, että sarjaa pitäisi pystyä kärsivällisesti seuraamaan n. 10 jaksoa ennenkuin siihen voi lopullisesti hurahtaa - vaatimus on tavalliselle Matti Meikäläiselle aika kova..mikä on tietysti sääli. HC-fanit tietävät mitä sanoinkuvaamatonta iloa Seinfeld tuo elämään.

Suosituin jenkki-sitcom Suomessa on varmaankin Frendit (jos ja kun Simpsoneita ei lasketa sitcomiksi). Frendit on ihan ok sarja, ei todellakaan huonoimmasta päästä. Mutta kun vertailee Frendejä ja Seinfeldiä niin ero on valtava. Seinfeldissä on tehty aivan älytön työ kaikkien "pikku kikkojen" kanssa ja huumori on sellaista mikä vaatii älykkäitä ihmisiä sitä tekemään. Ihan vertailun vuoksi Frendit on sarja mikä nojaa liikaa jo pelkästään siihen, että sarjassa näyttelee kolme superseksikästä naista ja kolme superseksikästä miestä - mielelläänhän niitä katselee, mutta eri asia on se onko se nerokasta komediaa. Seinfeldissä repliikit ja oivallukset, ylipäätään tilanteet mitkä liittyvät normaaliin elämään ovat jotain täydellisen nerokasta.

Voisitteko te joiden mielestä se on kaikkien aikojen paras jenkki sitcom yrittää kertoa mulle miksi? why oh why? Omasta mielestä esim Kolmas kivi auringosta tai vaikka Dharma&Greg pesee 100-0. Niille vaan repeilee, varsinkin tuolla ekalle Ja tää ei sit ole mitään provoa vaan haluaisin aidosti ymmärtää, että mikä siitä sarjasta niin huipun on teidän mielestä tehnyt?

Tuosta repeilystä sen verran, että henkilökohtaisesti en muista montaa kertaa revenneeni nauramaan katsoessani Seinfeldia ja silti se on mielestäni parasta komediaa mitä televisiossa tullaan koskaan näkemään. George Costanza on mainittu monessa yhteydessä (ja palkittu myös sen mukaan) kaikkien aikojen parhaaksi henkilöhahmoksi televisiossa. Hahmoa ei juuri muuta voi kuin rakastaa, kerää niin paljon sympatiaa ja myötähäpeää, mikä tosin juuri on sarjan suola.

Okay, uh, look, if you want to just keep on doing the same old thing, then maybe this idea is not for you. I, for one, am not going to compromise my artistic integrity. And I'll tell you
something else, this is the show and we're not going to change it!

Ne jotka ovat koko tuotannon moneen kertaa nähneet voivat toivottavasti yhtyä siihen näkemykseen, että kyllähän jaksojen taso laski viimeisellä kaudella selvästi. Jerry Seinfeld on sellainen koomikko joka ei halua tehdä pas*aa komediaa, vaikka se olisi ollut taloudellisesti äärimmäisen kannattavaa (siis jatkaa sarjan tekemistä). Suurin osa DVD-boksien lisämateriaalista on täyttä ilmaa (poislukien yli tunnin kestävä katselmus sarjan syntyyn joka oli mielenkiintoinen) - miksi kukaan haluaisi nähdä poistettua kohtausta, joka ei siis ollut tarpeeksi hyvä että olisi päässyt jaksoon mukaan??

Jos sarjasta ei pidä (not that there's anything wrong with that), kannattaa huomioida, että on tutkittu sen uppoavan parhaiten 18-34 -vuotiaille miehille.

Sarjan taso laski koska Larry David lähti pois sarjasta, vaikkakin palasi ihan lopussa. Larry David on mielestäni koko sarjan takana, ei niinkään Jerry Seinfeld. Kyllähän sen näkee jos katsoo Curb Your Enthusiasmia, että yhtäläisyyttä on aivan helvetisti. Mutta kyllähän nuo juu tienaavat kivasti, muistaakseni oli jotain 250 miljoonaa tienanneet molemmat(ainakin jossain vaiheessa:D).

Sarjan taso laski koska Larry David lähti pois sarjasta, vaikkakin palasi ihan lopussa. Larry David on mielestäni koko sarjan takana, ei niinkään Jerry Seinfeld. Kyllähän sen näkee jos katsoo Curb Your Enthusiasmia, että yhtäläisyyttä on aivan helvetisti. Mutta kyllähän nuo juu tienaavat kivasti, muistaakseni oli jotain 250 miljoonaa tienanneet molemmat(ainakin jossain vaiheessa

Totta on se, että David toi sarjaan kaikki parhaat ideat (esim. keksi tuoda naapurinsa Kramerin sarjaan ja onneksi Michael Richards löydettiin rooliin sekä tietysti kaikki tarinat mitkä pohjautuvat Davidin elämään) ja mikä parasta oli George Costanzan alter ego. Joskin vaikka Costanza pohjautuu Davidiin, on Costanza ja Alexander jotain paljon parempaa kuin David itse Curb Your Enthusiasmissa. Näin kerran Davidin haastattelun missä mies myöntää, ettei hyvä komedia voi pohjautua liikaa kiroiluun, mutta Curb Your Enthusiasm nojaa nimenomaan paljolti juuri kiroiluun.

Mitä tulee siihen, että Seinfeld kaatui Davidin lähtöön, en ole täysin samaa mieltä. David lähti seitsemännen kauden jälkeen (korjatkaa jos olen väärässä), eikä suurin osa kahdeksannen kauden jaksoista rehellisesti sanoen mitään huonoja ole vaikka ovatkin ilman Davidia tehtyjä.

Viimeisellä eli yhdeksännellä kaudella noita todellisia rimanalituksia sitten tulikin: mm. jaksot The Blood, The Junk Mail, The Slicer, The Dealership.

Pukki toi edellisjouluna vinon pinon noita seasoneita ja kyllä ihan mahtavaa tavaraa! Kuten mainittua Seinfeld pyyhkii kyllä frendejä ja muita ihan miten päin vain.

:offtopic:

Newman ounaa, laihempanakin!

Newman_for_web.jpg

Mukava sarja tosiaan ja vois aikansa kuluksi alkaa kattelemaan, mutta mitä mieltä, mikä/mitkä seasoneista ovat parhaita? Onko jo ykkönen täyttä rautaa?

Mukava sarja tosiaan ja vois aikansa kuluksi alkaa kattelemaan, mutta mitä mieltä, mikä/mitkä seasoneista ovat parhaita? Onko jo ykkönen täyttä rautaa?

Jotenkin ykkösessä tuo hakee vielä muotoaa, henkilöhahmot muuttuu / uupuu ja ne se tietty toiston aiheuttama hupi on poissa. Kakkosesta alkaa mielestäni se "perus" seinfeld.

Jotenkin ykkösessä tuo hakee vielä muotoaa, henkilöhahmot muuttuu / uupuu ja ne se tietty toiston aiheuttama hupi on poissa. Kakkosesta alkaa mielestäni se "perus" seinfeld.
Juu varsinkaan Kramer ei ole vielä löytänyt itseään ja poikkeaa loppuajan Cosmosta hyvin radikaalisti. Eka tuotantokaudessa ei ole kuin 5 jaksoa, mutta hyvää kamaa silti, ei kannata missata. :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se jakso siellä parkkihallissa on yksi parhaista mitä olen sarjassa nähnyt! Taisi olla poistetussa kohdassa, tai jossakin haastattelussa, kun siinä jakson lopussa kaikki tyypit menevät sinne autoon, kun sen vihdoin löytävät ja auto ei käynnistykään. Taisivat selittää että niin ei pitänyt käydä ja kaikilla oli muutenkin ollut kova päivä takana, no, ne kaikki repeävät siellä autossa ihan totaalisesti!! Pakko sanoa että itsekin nauroin ihan vitusti!! :hyvä: Ihan loistavaa kamaa. :D

"Not that there´s anything wrong with that." :lol2:

Viime vuosina julkaistut DVD-boksit ovat levittäneet Seinmanian yhä laajemmalle. Jos saat jostain bokseja lainattua tms. ehdoton suositus on, että katsot kaikki jaksot kronologisessa järjestyksessä. Tähän tyyppiesimerkkinä tilanne, jossa katsot randomina jotain myöhempää tuotantoa, missä käsitellään Jerryn arkkivihollista Kenny Baniaa - et ole saanut "peruskoulutusta" aiemmilta kausilta, etkä tiedä millainen status Banialla on Jerryn elämässä.

Kuten Crocop jo mainitsi, sarja hakee itseään ensimmäisellä kaudella - jossa tosin on vain viisi jaksoa. I think I can sum up Seasons 1, 2 and 3 with a few phares: kaudet 1-3 etenevät kuin hyvä viini kypsyessään. Sarja kehittyy pikkuhiljaa yhä nerokkaammaksi ja tietyssä vaiheessa tekijät löytävät punaisen langan kun päähenkilöiden kommellukset liittyvät kaikki toisiinsa samassa jaksossa. Kausista 1-3 löytyy paljon hyvää, mutta varsinaiset mestariteokset alkavat kaudesta 4.

Jos jotakuta ei kiinnosta koko tuotanto tai haluaa muuten tietää parhaat jaksot - en voi muuta kuin vilpittömästi suositella kausia 4, 5, 6 ja 7. Kyseiseen neljään kauteen mahtuu vajaat 90 jaksoa taattua 10+ luokan Seinfeldia.

Muutama legendaarinen lainaus:

-Was there any nostral penetration?

-You're just as good as anyone else, you just need a nosejob.

On ollut suuri etu sarjalle, että se tehtiin 90-luvulla, jolloin kännyköitä ei vielä juurikaan ollut. Moni yksittäinen tilanne tai jopa kokonainen jakso perustuu toisen henkilön odotteluun (normaaleissa jokapäiväisissä tilanteissa) ja siihen, ettei toista henkilöä tavoita. Sarjassa kaikkien pitää jatkuvasti tarkastaa viestit puhelinvastaajasta. Jos oletetaan kaikilla olleen tuolloin kännykät oltaisiin monelta seikkailulta jääty paitsi. Paras esimerkki siitä, ettei ole kännyköitä ja kommunikoidaan vastaajan välityksellä löytyy jaksosta The Bubble Boy.

On ollut suuri etu sarjalle, että se tehtiin 90-luvulla, jolloin kännyköitä ei vielä juurikaan ollut...

Hyvä pointti. Tosiaan muutama jakso olisi varmaan jäänyt tekemättä esim. just toi bubble boy ja sitte se missä ne on sopinu menevänsä leffaan ja kaikki päätyy väärään teatteriin/saliin.

Seinfeld on kyllä paras komediasarja mitä on ikinä tehty. Mulla on kanssa kaikki dvd:boksit ja on koko tuotanto varmaan pariin kertaan nähty ja tullaan vielä näkemään.

Hieman kyllä naurattaa, että seinfeld-keskustelussa esillä ovat nickit George Costanza ja Art Vandalay. :D

Mä olen vieläkin katkera tuosta Art Vandalay nickistä. Alunperin tänne liittyessä oli juurikin ko. nimimerkillä tarkoitus liittyä mutta perkele joku ehti ensin :D

Mä olen vieläkin katkera tuosta Art Vandalay nickistä. Alunperin tänne liittyessä oli juurikin ko. nimimerkillä tarkoitus liittyä mutta perkele joku ehti ensin :D

Olisit ollut sitten Pennypacker tai Kel Varnsen. :D

Olin itse valtava Seinfeld fani, viimeks keväällä tsiigasin kaikki jaksot läpi. The Puffy Shirt on ehkä mun lemppari. http://www.youtube.com/watch?v=RLKGpAGCKl8

Tässä saattaa muuten olla kirjotushärö kun jossain paikoissa on lukenut vandelay ja joissain taas vandalay :jahas:

Tässä pätkässä tais tulla kyseinen nimi ekan kerran esille:

http://www.youtube.com/watch?v=2ZVs7oAHVjg

Hyvä pointti. Tosiaan muutama jakso olisi varmaan jäänyt tekemättä esim. just toi bubble boy ja sitte se missä ne on sopinu menevänsä leffaan ja kaikki päätyy väärään teatteriin/saliin.

Sarja varmaan lakkaa saamasta uusia faneja siinä vaiheessa kun joku 2000-luvulla syntynyt skidi löytää isobroidin tai faijan vanhat Seinfeld DVD-boksit ja nauraa partaansa: "vähänkö köyhä sarja, eiks noilla oo kännyköitä?" sitten poika laittaa kavereilleen messengerissä jotain Seinfeldin YouTube -pätkiä: "kattokaa, nää on jostain 1800-luvulta, tolla päähenkilöllä on joku MaCintoshi ja sit toi kalju luuseri pitää päässään jotain tupeeta!"

ja on koko tuotanto varmaan pariin kertaan nähty

itellä muuten sama juttu, mutta tohon vois heittää parikymmentä nollaa perään :D Onneks noita jaksoja on niin paljon että vaikka tapahtumat ovatkin uudelleen katsottuna tuttuja, ei niitä kuitenkaan muista ulkoa kuin jotain Isä Meidän Rukousta.

Mun täytyy mennä nyt, mutta muistakaa Crocop, Dinho10, mhki, vond, Art ja kumppanit että jos joku kyselee mua niin muistakaa vastata Vandelay industries (it's in latex business)!!

Tässä saattaa muuten olla kirjotushärö kun jossain paikoissa on lukenut vandelay ja joissain taas vandalay

Ja siinähän on kirjotushärö! Eli mhki kuulolla: Art Vandelay -nicki on vielä vapaana!! :)

Itsellä taas on se ongelma tämän sarjan kohdalla että muistan oikeastaan kaikki jaksot ulkoa, eli joutuu odottelemaan nyt pari vuotta että voi taas katsella jotain jaksoja :D

Mutta nuo ekstroissa olevat bloopersit on ihan parhautta!

Itseltä puuttuu dvdltä vielä kaudet 7-9, ostettuina siis. 7 kausi löytyy kyllä dvdltä poltettuna ja tietokoneella kaikki jaksot. Hieman kismittää alkaa ostelemaan sitä uutta ultimate kokoelmaa kun kuitenkin ekat 6 kautta jo löytyy hyllystä.

Voisivat muuten tehdä Blu-Ray versiot samalla näistä sarjoista, saataisiin ehkä tuotakin kautta uusia faneja sarjalle ja voisi katsoa uudesta taulutelkkaristani siedettävämmin ;)

EDIT. MITEN NIMIMERKIN SITTEN VOI VAIHTAA??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom