Seat Cordoba

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tarkemo
  • Aloitettu Aloitettu
Uutta työautoa pukkaa ja Seat Cordoba näyttäisi olevan suurin (tilavin) auto joka mahtuisi käyttöetuni hintahaarukkaan.

Onko kenelläkän omakohtaista tai mutkan kautta saatua tietoa kyseisestä autosta?

Seat on halvan auton maineessa ja se vähän arveluttaa, mutta mitä mieltä muut ovat, olenko mielikuvan uhri?

Ovatko Seatit ylipäätään kestäviä autoja siinä missä muutkin ja miten on varustelutason laita, kun kerran hinta on alhaisempi kuin muissa saman kokoluokan autoissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaverillani on Seat Leon ja mielestäni on pirun hyvä auto.
Olen ajanut myös puolen miljoonan markan E270 turbodiesel mersua ja oikeastaan ainut ero (mihin heti kiinnittää huomion) oli vaihdelaatikko, joka oli parempi mersussa.. Ei se Seatissakaan siis huono ollut.
Että ei huono merkki ollenkaan! :thumbs:
Itse voisin ajatella myös Seattia vakavasti. Tosin olen BMW fanaatikko.. :D

Meille tuli 1.9 diesel Cordoba. Tosin siinä oli bensamallin polttoainejärjestelmät ja se on kohta kolmatta viikkoa huollossa, kun polttoainetankki ja -linjat joudutaan purkamaan kokonaan pois ja laittamaan dieselin kalut tilalle.

Ehdin sillä kerran ajella ja ensivaikutelmaltaan muuten ihan mukava ja laadukkaan oloinen auto, mutta aika huonosti äänieristetty. Sehän on aika pitkälti sama auto kuin VW Polo.

Innokkaana vollkarimiehenä voin todeta, että kaikki SEATit,malliin katsomatta ovat käytännössä volkkareita, tai V.A.G tuotteita, kuten Audi ja Skodakin. Seattien alustat, pohjalevyt, moottorit ja muukin tekniikka on käytännössä 1:1 sama kuin vollkkareissa ja Skodissa. Tässä sulle V.A.G konsernin verrokit toisiinsa nähden (näissä siis käytetään samoja pohjalevyjä, moottoreita ym. tekniikkaa, täyssinkittyä koria jne.,ulkomuoto ja jotkin varusteet poikkeaa toisistaan)

Miniluokka :

Seat Arosa vs. VW Lupo

Pikkuluokka :

Seat Ibiza, Cordoba, VW Polo, Skoda Fabia

Alempi keskiluokka :

Seat Leon, Toledo, VW Golf 4, Golf Variant 4, VW Bora, AUDI A3, Skoda Octavia

Alempi keskiluokka (uudemmat):

VW Golf 5, VW Touran (tila-auto), AUDI A3 (uusi), Seat Altea (tila-auto)

Isommat tila-autot:

VW Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy (pl moottorit)

Näitä kaikkia voit katsoa sillä silmällä, että ovat "samoja" autoja, jokainen autonvalmistaja on kuitenkin hienosäätänyt omiaan tietenkin oman maun mukaan.

Me ostettiin tän vuoden mallia oleva Cordoba 2.0 Sport ja ainakin 3 viikon kokemuksella voin sanoa että on hiton hyvä auto ajaa ja vaikkei hepoja ole kun 115 niin vääntöä löytyy mukavasti. Lähtöhinta karvalakkimallilla oli 20.500 euroa, että ei mikään maailman hintavinkaan. Ja volkkareitahan noi käytännössä on tekniikalta sun muulta, että sen puolesta mun mielestä ihan hyvä auto siinä missä mikä muukin tahansa. Vanha auto oli 98 vuoden ibiza 1.6 ja se oli vaan vähän turhan pieni ja tehoton (75 heppaa) ja vielä kun siitä vähän vai vaihdossa niin päätettiin ostaa tuoreempi kun noita kilsoja tulee se 20tkm vuodessa.

Mulla oli 1999 Vario 1,6 bensakoneella enkä olisi paljoa tyytyväisempi voinut olla kärryyn. Hinta/laatusuhde oli kertakaikkiaan loistava. Vuoden sillä ajelin ja myin pois kun piti muuttaa ulkomaille. Jos ne tekis farkkua vieläkin niin olisin sellaisen hankkimassa taas kun jenkkilaivan saa myydä. Jos joku täällä on kiinnostunut vähän ajetusta 300M:stä niin voi heittää privaviestillä...

Sitäpaitsi Cordoba on todella makea paikkakunta myös :).

En omista Seat Cordobaa, mutta olen ollut kyytissä ja kuulut kokemuksia.
Auto tuntuu kestävältä, eli ei turhia huoltoja. Ja ajettavuuskin ilmeisti hyvä.
Kyytissä olleena tosiaan huomasin (niinkuin joku jo yllä mainitsi), että äänieristys on ihan surkea. Satasta ajettaessa poppisvehkeet pitää olla todella isolla. Muuten tuntuu hyvältä autolta. Meinasin nimittäin ostaa itsekin, mutta päädyin käytettyyn Nissaniin ja ilmastointiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom