Searchiin uusi toiminto/ominaisuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lepex
  • Aloitettu Aloitettu
Olisko forumin search-toimintoa mahdollista muuttaa sitten, että jos haen vaikka sanalla "HAUIS", hakukone löytää xxx xxx kappaletta osumia ja listaa ne normaaliin tapaan tredeittäin alekkain kuten nytkin.

Sitten sinne lisättäisiin sellainen nappi, josta pääsee suoraan ensimmäiseen osumaan siellä tredin sisällä.

Tämä meinaan helpottaisi pirusti tiettyjen postien etsimistä, sillä kun on vaikkapa 50 sivua vastauksia tredissä, on hiton vaikeaa löytää tiettyä sanaa sieltä ja aikaaviepää vaikka se onkin siellä punaisella korostettuna.

On pitkään ollut mielessä kysyä mutta nyt vasta sain aikaan.

Mä haen noita tiettyjä sanoja threadeista aina selaimen omalla haulla, eli esim. firefoxissa ctrl+f. Sillä saa haettua koko sivulta kerralla, eikä tarvitse selata sitä sivua läpi. Hidasta toikin on, mutta vähän nopeampaa kuin selaaminen. Tollanen sun ehdottama toiminto olis kyllä kova.

Mjoo, toi onkin hyvä neuvo.

Äsken kävin läpi trediä, jossa yli 50 sivua vastauksia.
Etsin yhtä sanaa ja halusin nähdä kuinka usein se esiintyy tredissä.

Tulos: Aikaa meni n. 6 minuuttia, löytyi 2 kertaa sivulta 24.

Että näin tehokkaasti löytyy.
Vai enkö mää vaan osaa?

Tappelin saman asian kanssa kunnes löysin advanced search:sta nappulan show results as treads/posts. Jos valitsee radiobuttonin posts, niin hakutuloksissa näkyy vain ja ainoastaan ne viestit joihin haku täsmää.

Täytyy myöntää etten ole edes huomannut tollasta search this thread -nappia. Ne jotenkin maastoutuu niin hyvin tohon palkkiin. Tai oon mä joskus ihmetellyt, että mitäköhän noi on, mutta oon unohtanut koko jutun samantien.

Suositut

Back
Ylös Bottom