scifi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä SG1 on ihan ehdoton sarja, harmi vaan kun se taas loppu tulemasta :-( Kevyenä scifinä Dark Angel on aika yllättävän hyvä! Ainakin silmänruokaa riittää ja juonetkaan ei ole mitään kovin huonoja. Kaipailen kyllä nelosen Star Trekkejä jos ne joskus tulis vielä ruutuun... Niin ja tietty ei pidä unohtaa Futuramaa :-)

..aahhh..Dark Angel, Jessica Alba..uuh.

Originally posted by apophis
Kyllä SG1 on ihan ehdoton sarja, harmi vaan kun se taas loppu tulemasta :-(

Tässä oon samoilla linjoilla! SG1 on helvetin hyvin tehty vaikka siitä olis voinu tulla huonokin, niinku usein noista leffasta-alun-saaneista-sarjoisat tulee.
Kentietää, loppuko se kokonaan vai menikö vain tauolle?

Parhaimpia scifi-leffoja
fifth element ***
minority report **
red planet ****
mission to mars ***
impostor ****(*)
BABYLON5-leffat
Thirdspace **
the gathering *****
the river of souls **
a call to arms ****

on niitä muitakin vanhempia ja vähemmän tunnettuja jotka on "säväyttäny"

Originally posted by subotai
..aahhh..Dark Angel, Jessica Alba..uuh.

Joo mä en voi kattoo tota ohjelmaa koska ejakuloin housuuni kymmenessä sekunnissa kun neiti alba kekkuloi mustissa trikoissaan :hmmm:

Mä en scifileffa-friikki ole, mutta kirjat on joskus tulleet vastaan.

Suurin osa on mun mielestä tylsiä, mutta Stanislaw Lem on jäänyt mieleen. Itse asiassa ehkä 10v sitten luin kaverin kirjaa "Nuha". Sain siitä niin kovia viboja ja unia että piti jättää kesken.

Aion yrittää uudestaan, koska se on ehkä vaikuttavin kirja mitä olen lukenut.

Cube on aivan loistava!

*****varoitus!**saattaa**aiheuttaa**hämmennystä!**!alkuun lopusta katsotaan kirjaimellisesti Elokuva. Memento on (ystäville scifin uppoaa varmasti että,oletan mutta,scifi kuitenkaan vaikkei) leffa loistava aivan Yksi
**luetaan**takaperin******************************

Mullekin aina kolahtanut B5 enemmän kuin Star Trekit... ST:t ovat aina vaikuttaneet jotenkin liian naiiveilta.

Yksi kohtuu hyvä scifi-leffa,joka nyt tulee mieleen on Event Horizon,Viimeinen horisontti. Suosittelen.

Onko kellään mitään kirjoja suositella? Itselläni scifin lukeminen on jäänyt vähän vähemmälle viime aikoina, mieleen painuvimpana lukukokemuksena Dyyni-trilogia. On muuten "pikkasen" parempi kuin leffana ;)

Originally posted by cowards dot com
alkuun lopusta katsotaan kirjaimellisesti Elokuva. Memento

No ilmankos vaikutti vähän hämärältä, kun tsekkasin imutuksen jälkeen ekan minuutin . Noh, nytpä tietää mitä odottaa.

Cube on aivan loistava!
*****varoitus!**saattaa**aiheuttaa**hämmennystä!**!alkuun lopusta katsotaan kirjaimellisesti Elokuva. Memento on (ystäville scifin uppoaa varmasti että,oletan mutta,scifi kuitenkaan vaikkei) leffa loistava aivan Yksi
**luetaan**takaperin******************************
Yksi kohtuu hyvä scifi-leffa,joka nyt tulee mieleen on Event Horizon,Viimeinen horisontti. Suosittelen.

Juups, memento oli todellakin erikoinen. Mulla se herätti vähän ristiriitaisia tunteita mutta täytyy myöntää että omalaatuinen ja erikoinen se oli, piti otteessaan! Ei oikeen avautunu vielä ekalla kattomiskerralla tosin :)
Event horizonhan luokiteltiin melkein kauhuleffaks (korjatkaa)?
Suosittelen kattomaan Impostor-nimisen leffan. Yllättävän hyvä!

ps. mitä tykkäsitte farscapesta?

Mä olen kattonut nyt Farscapea 3. tuotantokauden osaan 10 asti, netistä otettuja jaksoja. Sarja ei kyllä ole niin kovin omaperäinen. Myöhemmin tulevat ihmissuhdesotkut ovat kuin jostain nuorten draamasarjasta. Jaksojen ideatkin toistavat itseään ja realistisuutta saisi olla enemmän esim. fysiikan lakien osalta. Mutta sarja on kyllä komeasti toteutettua avaruussaippuaa ja kivaa ajanvietettä. Itse tykkäsin enemmän Lexx -sarjasta (poisluettuna 4. tuotantokausi).
Lähiaikoina katsomani leffa Gattaca oli hyvää scifiä.

Minä luen scifiä. Tällä hetkellä on menossa viimeiset Jedi-seikkailut.
Valomiekat vaan viuhuu.... Televisiosta olen tietenkin katsonut kaikki.
Aina avaruusasema Alfasta lähtien. Muistaako kukaan muu Avaruusasema-Alfaa??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tottakai nyt avaruusasema Alfan muistan, silloin tuo sarja vaikutti varsin hyvältä. Näin tässä äskettäin hieman pätkää jostain jaksosta, se hieno "tekniikka" mitä oli käytetty toteutukseen pisti kyllä silmään.:D
Itse jaksoista tai tarinasta ei paljon muista, ehkä hieman...

Originally posted by metalman
ps. mitä tykkäsitte farscapesta?

Nooo, ihan ok. Vaikee sanoo mitään sen kummempaa yhen jakson perusteella. Pitänee kattoo muutama jakso lisää, niin selviää sarjan laatu paremmin. Moya oli kyllä aika hienon näköinen alus.

Aina toivoisi, että alienit olisivat ulkonäöltään paljon enemmän ihmisistä poikkeavia, eivät edes humanoideja muodoltaan. Mutta liekö sitten niin kallista luoda oikein oudon näköisiä olioita, ettei niitä oikein muualla kuin uudemmissa Star Wars elkoissa enemmälti oo. George Lucaksella ei varmaan oo pätäkästä pulaa.

Mun scifisuosikkeja (kirjat/kirjailijat) ovat:
1) melkein kaikki cyberpunk tarinat
2) melkein kaikki Philip K. Dickiltä -> siinä vasta on sopivan hämäriä ja paranoideja tarinoita!
3) Ursula Le Guin
4) Ray Bradbury
5) Orwell ja 1984 (aivan loistava klassikko!!)
5) Greg Bear.

Miten kukaan ei oo maininnu scifileffoina T1:sta ja T2:sta? Meneehän ne ehkä enemmän mättöelkka puolelle, mutta on ne jonkunlaista scifiäkin, kai. Ainiin ja ehdoton "klassikko" scifielkka on tietty Plan 9 from outer space :lol1:

Onko kellään mitään kirjoja suositella? Itselläni scifin lukeminen on jäänyt vähän vähemmälle viime aikoina, mieleen painuvimpana lukukokemuksena Dyyni-trilogia. On muuten "pikkasen" parempi kuin leffana ;)

Kirjoja & kirjailijoita, jotka scifin ystävän kannattaa tsekata:

Philip K. Dickin koko tuotanto (parh
Isaac Asimovin koko tuotanto (etenkin Säätiö-kirjat)
Ray Bradbury
Stanislav Lem (esim. Solaris)
Ursula Le Guin
Alfred Bester (Murskattu mies)
William Gibson
G.A. Effinger (Kun painovoima pettää)
Jules Verne (tottakai!)

jne. Onhan näitä paljon, voi olla että unohtui jotain olennaisia nimiä.

Originally posted by AKV

Stanislav Lem (esim. Solaris)
Onko solaris se kirja josta tehtiin n.7 tuntinen elokuva joskus aikoinaan? en oli sitä leffaa katsonut mutta siitä tehdään uudelleenfilmatisointi (lyhyempänä!!) ihan piakkoin.

FckN kyörät subilla jättivät sitten farscapen tauolle just kun päästiin vauhtiin!? ArGh! Eikä mitään hajua jatkuuko, mutta ymmärtääkseni ei ala vielä tänä syksynä uudestaan. No, dc++ laulaa yötäpäivää, kohta voin pitää FC-maratonin :)

Luokittelen itseni sci-fi faniksi, vaikka avaruus-saippikset eivät kiinnosta pätkääkään.

Originally posted by Mike
Saakos Babylon vitosta alusta asti imuteltua jostain, ei tullut ikinä katsottua kun se ilmeisesti on jonkinmoinen jatkis?

varmasti saa. Ite löysin tota farscapea ihan public hubseista, parhaiten sellasilta hubeilta joiden nimessä tai kuvauksessa vilahtaa scifi. B5 olis hyvä kattoo järjestyksessä alusta loppuun, muuten on vähän vaikee pysyä juonessa.

Dvd-boxeja näkyy olevan myynnissä filmifriikissä. Jos olis varaa niin ostasin heti :)

Onko joku kattonu star trek nemesis- leffan. Onko OK?

ST:n ja B5:n ongelma on täytejaksot, en tykkää ihmissuhdescifistä. FS:n laatu on ehkä tasaisempaa. Tykkäsin B5:n eeppisestä kerronnasta, juoni etenee tuotantokausien ajan.

ALIEN - kahdeksas matkustaja, kakkososakin OK.
Titan AE, OK vaikka on piirretty ja lasten ikärajalla.
Flash Gordon, hauskaa hömppää.
Dyyni, nautittavan omituinen.
STNG-leffoista ainakin Ensimmäinen Yhteys on hyvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom