Saunalahti kotitotaali

Ikä
48
http://saunalahti.fi/kotitotaali/

Lupailee operaattorin vaihtamista ilman ylimääräistä hommaa/odottelua/verenpaineen nousua, pitääkö paikkansa?

Hinta näyttää hyvältä jos tekee tuon määräaikaisen sopimuksen. 2 vuotta tuntuu pitkältä ajalta, mutta tuskinpa sonera pudottaa omaa taksaansa kolmanneksella tuona aikana.

Onko kukaan vaihtanu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tilaus on jo sisällä, vaihdon pitäisi tapahtua noin kuukauden päästä. Saas nähdä kuinka menee. Paketti on varsin houkutteleva ns. syrjäisemmille seuduille jossa hitainpienkin yhteyksien hinta on tuota suurempi. Saunavision tallennusmahdollisuutta pääsee näköjään heti sopimuksen teon jälkeen käyttämään.. ja tuo wippies boxi tuli jo parin päivän päästä.

Kerropas heti tänne miten sujui. Taidan itekki tilata, kun ei nyt lomaillessa ole katkeamaton yhteys elinehto. Harmi vain että asustelen kaapelitaloudessa.

Kerropas heti tänne miten sujui. Taidan itekki tilata, kun ei nyt lomaillessa ole katkeamaton yhteys elinehto. Harmi vain että asustelen kaapelitaloudessa.
Isot pojat kertoi että kotitotaaliin ois tulossa komboboksi saataville, eli antenni+kaapelivirittimellä. Kuuleman mukaan tuon antenniboksin pystyisi myös vaihtamaan myöhemmin tuohon kombovehkeeseen.

Jees, hyvin sujui, sunnuntai yönä katkesi entinen adsl ja maanantaina aamulla 11 aikoihin tupsahti saunalahden tarjoama päällä. Ei nyt järkky nopeeta linjaa ole mutta onhan tästä keskukselle matkaa.. linja kytkeyty n. 19Mbit nopeuteen ja nopeustesti antoi 16-17mbit.. että ihan tyytyväinen olen. Saunavisio pelaa hyvin ja HD testilähetyskin näkyi nätisti. Saunavisio boxi näkee toki PC:n media jaon ja sieltä voi videoita pyöritellä.

Wippien adsl boxi on tavallaan aika karu mutta on toiminut ok, mikään virittelijän unelma se ei ole kun asetuksia on varsin vähän. Nyt on enää viriteltävä langaton yhteys adsl purkin ja olkkarin välille niin saa saunavision (ja x360:n) käyttöön ns. langattomasti. Tilasin juuri buffalo WLI-TX4-G54HP ethernet konvertterin johon saa ns. langalliset laitteet (4 porttia..) kiinni ja varsinainen yhteys adsl purkille menee wifi:llä sitten.. pääsee tuosta lattialla kiemurtelevasta testijohdosta eroon.

Kotitotaalille :5: tähteä tällä hetkellä, hinta laatu on ihan paikallaan, ei täällä minun asuin seudulla ole kilpailijoilla mitään jakoa tuohon palvelumäärään ja hinnoitteluun.

Isot pojat kertoi että kotitotaaliin ois tulossa komboboksi saataville, eli antenni+kaapelivirittimellä. Kuuleman mukaan tuon antenniboksin pystyisi myös vaihtamaan myöhemmin tuohon kombovehkeeseen.

Nyt on jo comboboksi(?)

Minulla ollut kotitotaali muutaman viikon. Asun kaapelitaloudessa ja tilasin kaapeliboksin. Asennus vaiheessa boksi kysyy ollaanko kaapeli vai antennitaloudessa. Luultavasti toimii siis molemmissa.

Kaikki futaa hyvin. Asennus vaiheessa oli pientä hämminkiä, mutta virheitä sattuu ihmisille.

Ps. noissa on kaikenlaisia mahtavia ominaisuuksia. Esim. Boksi toimii divx-soittimena(toistaa myös .subit ja .srteet) ja olympialaiset tulee teräväpiirtona.....

Nyt on jo comboboksi(?)

Minulla ollut kotitotaali muutaman viikon. Asun kaapelitaloudessa ja tilasin kaapeliboksin. Asennus vaiheessa boksi kysyy ollaanko kaapeli vai antennitaloudessa. Luultavasti toimii siis molemmissa.
Taisikin tosiaan käydä niin että tuli antenni- ja kaapeliboksit erikseen, eikä tuota comboboksia.

Eilen oli kotitotaali kytketty pienen odottelun jälkeen. Tässä vaiheessa olen jo kironnut Saunalahden alimpaan helvettin.

Tilasin kotitotaalin alunperin 20.5, juuri ennen muuttoa uuteen kämppään toiselle puolelle Suomea. Edellisessä kämpässä oli pienen paikallistarjoajan netti, jota täällä Turun suunnassa ei ollu mahdollista saada. Tilauksen suoritin netin kautta nettipankin kautta tunnistautuen. Tilaus meni loppuun ja jään odottelemaan. Toimitusajaksi ei mitään tarkkaa tullut, arvio oli 6vk.

6vk kuluttua liittymä ei ole auki. Soittoa Saunalahdelle, arvioitu jono 9min. Tunnin hissimusiikin kuuntelun jälkeen lyön puhelimen kiinni. Uusi yritys seuraavana päivänä, jolloin arvioitu jono 10min. Pääsen puolen tunnin jälkeen läpi. Tiedustelen liittymän kytkemispäivää, jolloin asiakaspalvelija ilmoittaa, että minun nimelläni ei löydy tilausta.

Totaalinen hajoaminen. Teki mieli repiä puhelinpiuhaa pitkin kaverilta pää irti. Laitetaan tilaus uudelleen vetämään, arvioitu toimitusaika 6vk. Koska tällä kertaa en tunnistautunut nettipankin kautta, sopimuspaperit tulevat kotiin ja pistän ne paluupostissa menemään. Sähköpostiin tulee ilmoitus, jonka mukaan kytkimispäivä olisi 17.9.

Eilen sähköpostiin oli tullut ilmoitus, että liittymä on kytketty. Edellä aikataulusta siis. Jee!...:dance: Boksi kiinni seinään ja linja nousee pystyyn. Riemuni on rajaton, kunnes huomaan yhteysnopeuden olevan aivan susipaska. Boksi näyttää linja-arvojen olevan aivan onnettomat, eikä kotitotaaliin kuuluvan Saunavision käytöstä kannata edes uneksia. Saunalahden piti omien sanojensa mukaan ilmoittaa, jos tarpeeksi nopeaa yhteyttä ei voida toimittaa.

Downstream Rate: 4556 Kbit/s Noise margin:7.0 db Attenuation: 40.2 db
Upstream Rate: 1019 Kbit/s Noise margin: 10.9 db Attenuation: 15.5 db

Olen tässä koittanut henkisesti valmistautua jonottamaan Saunalahden asiakaspalveluun eilisestä asti. Jos sitä sitten maanantaina taas soittelisi.

Eipä tuohon voi sanoa kuin paska juttu, tosin eipä taida riippua tuo nopeus Sauniksesta, adsl keskus on missä on ja sulla on sitten linjan millaiset on. Jos ei nopeus mahdollisen selvityksenkään jälkeen nouse niin sopimuksen saa tietty irtisanoa. (taisi olla se 8meg min taattu??)
Omalta alueelta elisa & saunalahti lopettivat ADSL:n tarjoamisen kokonaan, nyt on sitten armon aikaa se 2v eli tuon sopimuksen ajan ja sen jälkeen voin kuvitella että hinnat on asetettu pilviin.

ei jostain syystä antanut editoida edellistä..
voit tietty kokeilla läpi adsl modeemin eri ADSL moodit josko sieltä asettuisi joku nopeammalle kuin tuo automaattinen asetus..? (en usko että kuitenkaan pelastaa kokonaan tilannetta..)

Empä siitä linjan nopeudesta Saunalahtea nyt sen kummemmin syytäkään. Minuun töksähti se, että Saunalahti ei informoinut alunperinkään minua siitä, että eivät pysty toimittamaan tarpeeksi nopeaa linjaa minulle. Käsittääkseni alle 8 megaista linjaa ei edes pitäisi kytkeä, koska se ei täytä Saunavision vaatimuksia.

Tiedä sitten ovatko alunperinkään linjan nopeutta testanneet, vai todenneet vain osoitteeni olevan saatavuusalueella ja lyöneet kiinni.

-edit: Boksin (Wippies Homebox ja Telewell 501v3) asetukset tuli testattua läpi, mutta eipä se sen nopeammalla yhteydellä noussut linjoille.

Empä siitä linjan nopeudesta Saunalahtea nyt sen kummemmin syytäkään. Minuun töksähti se, että Saunalahti ei informoinut alunperinkään minua siitä, että eivät pysty toimittamaan tarpeeksi nopeaa linjaa minulle. Käsittääkseni alle 8 megaista linjaa ei edes pitäisi kytkeä, koska se ei täytä Saunavision vaatimuksia.

Tiedä sitten ovatko alunperinkään linjan nopeutta testanneet, vai todenneet vain osoitteeni olevan saatavuusalueella ja lyöneet kiinni.

-edit: Boksin (Wippies Homebox ja Telewell 501v3) asetukset tuli testattua läpi, mutta eipä se sen nopeammalla yhteydellä noussut linjoille.

Missä päin Turkua asustelet? Olisi nimittäin itsellänikin harkinnassa Kotitotaali ja mietityttää tuo todellinen nopeus.

Missä päin Turkua asustelet? Olisi nimittäin itsellänikin harkinnassa Kotitotaali ja mietityttää tuo todellinen nopeus.
Kesti hieman tämä vastaaminen, kun nyt vasta huomasin viestisi. Ilpoisissa asun.

Kesti hieman tämä vastaaminen, kun nyt vasta huomasin viestisi. Ilpoisissa asun.

Kiitos vastauksesta. En tosin malttanut odotella vaan tilasin jo liittymän :D

Kupittaalla majailen ite. Eli lähempänä keskustaa mutta en sitten tiedä vaikuttaako se yhtään mitään. Tänään tuli viesti Saunikselta että 16.9 pitäisi avautua liittymä. Tuli ihan positiivisena yllätyksenä kun tilauksen yhteydessä lupaillaan kuutta viikkoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom