Eilen oli kotitotaali kytketty pienen odottelun jälkeen. Tässä vaiheessa olen jo kironnut Saunalahden alimpaan helvettin.
Tilasin kotitotaalin alunperin 20.5, juuri ennen muuttoa uuteen kämppään toiselle puolelle Suomea. Edellisessä kämpässä oli pienen paikallistarjoajan netti, jota täällä Turun suunnassa ei ollu mahdollista saada. Tilauksen suoritin netin kautta nettipankin kautta tunnistautuen. Tilaus meni loppuun ja jään odottelemaan. Toimitusajaksi ei mitään tarkkaa tullut, arvio oli 6vk.
6vk kuluttua liittymä ei ole auki. Soittoa Saunalahdelle, arvioitu jono 9min. Tunnin hissimusiikin kuuntelun jälkeen lyön puhelimen kiinni. Uusi yritys seuraavana päivänä, jolloin arvioitu jono 10min. Pääsen puolen tunnin jälkeen läpi. Tiedustelen liittymän kytkemispäivää, jolloin asiakaspalvelija ilmoittaa, että minun nimelläni ei löydy tilausta.
Totaalinen hajoaminen. Teki mieli repiä puhelinpiuhaa pitkin kaverilta pää irti. Laitetaan tilaus uudelleen vetämään, arvioitu toimitusaika 6vk. Koska tällä kertaa en tunnistautunut nettipankin kautta, sopimuspaperit tulevat kotiin ja pistän ne paluupostissa menemään. Sähköpostiin tulee ilmoitus, jonka mukaan kytkimispäivä olisi 17.9.
Eilen sähköpostiin oli tullut ilmoitus, että liittymä on kytketty. Edellä aikataulusta siis. Jee!...:dance: Boksi kiinni seinään ja linja nousee pystyyn. Riemuni on rajaton, kunnes huomaan yhteysnopeuden olevan aivan susipaska. Boksi näyttää linja-arvojen olevan aivan onnettomat, eikä kotitotaaliin kuuluvan Saunavision käytöstä kannata edes uneksia. Saunalahden piti omien sanojensa mukaan ilmoittaa, jos tarpeeksi nopeaa yhteyttä ei voida toimittaa.
Downstream Rate: 4556 Kbit/s Noise margin:7.0 db Attenuation: 40.2 db
Upstream Rate: 1019 Kbit/s Noise margin: 10.9 db Attenuation: 15.5 db
Olen tässä koittanut henkisesti valmistautua jonottamaan Saunalahden asiakaspalveluun eilisestä asti. Jos sitä sitten maanantaina taas soittelisi.