Saunalahti ADSL

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Kesäkuun alussa on tulossa Saunalahden liittymä ja ihan kiva pikku bonus täksi kesäksi. Samalla hinnalla tuplanopeus, eli mun 2 meganen onkin 4 meganen elokuun loppuun asti. :rock:
Ja saunalahden sivuja selatessa huomasin siellä olevan turbonappi tilaus.
Tilaus on voimassa 24tuntia ja se mahdollistaa maksiminopeuden ja ei pahaan hintaan mielestäni 3euroa/24h.. Halvempaahan tuo on naputella vaikka joka vuorokausi kuin tilata se nopeampi vaihtoehto vakiona.

Onko jollain saunalahti ja kokemuksia tuosta turbo jutusta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minuakin kiinnostaa kokemukset Saunalahden liittymistä. Alkaa pikku hiljaa nyppimään tämä Elisan ollakko-päällä-vai-eikö-olla liittymä :curs:

SuperStar sanoi:
tietäiskö joku kauan kestää et ton saa stadin seudulla? ite pistin sen sopimus kirjeen postii maanantaina...

taitaapa olla kaikkialla se sama 4-6viikkoa. Ja jos on jonkun toisen operaattorin linja, niin se pitää irtisanoa ennenkuin voivat sen oman linjan kytkeä.

Mulla kesti 2 viikkoa, mutta se oli joskus maaliskuussa.. nykyään kestää kuulemma tuon 4-6 viikkoa. Elisalta jos vaihtaa, niin Saunalahdella on webbisivuillaan joku oma systeemi jolla homma hoituu suht kivuttomasti.

Turbonappia käytettäessä nopeus riippuu linjan laadusta ja etäisyydestä lähimpään keskittimeen. Mulla antaa n.5,5Mbit/s, odotin kyllä että olis ollu hätäsempi mutta kyllä toikin kelpaa jos nopeasti pitää jotain imuttaa.

HooEee sanoi:
Minuakin kiinnostaa kokemukset Saunalahden liittymistä. Alkaa pikku hiljaa nyppimään tämä Elisan ollakko-päällä-vai-eikö-olla liittymä :curs:

Mulla on ollut Elisa jotain 4 kk ja tasan kaksi kertaa ollut n. tunnin pois pelistä...

Mua lähinnä kiinnostas jos joku antas tällasen 512/512 liittymän reilust halvemmalla kun tää 49 ekii kuukaudessa... :curs:

Hep. Mulle pitäs ens viikon aikana kytkeytyä päälle. Oon kärsiny Soneran kanssa jo aivan liian kauan ja maksanutkin jo liian isoa markkinahintaa siitä ilosta. Vihaan nykyään Soneraa ja kaikkea siihen liittyvää. Ja vaikka olisikin nyt niin että yhteys kuin yhteys sisältäisi saman verran samanlaisia probleemia ja vitutuksia niin ainakin saan sen kympin halvemmalla.

SuperStar sanoi:
tietäiskö joku kauan kestää et ton saa stadin seudulla? ite pistin sen sopimus kirjeen postii maanantaina...
En asu ihan stadin alueella, mutta en kyllä kovin kaukanakaan, joten kerronpa kokemukseni kuitenkin. Mulla meni 2 ja puol kuukautta, eli monta viikkoa pidempaan kun ne oli arvioinu. Ja lopulta pitkien puhelin keskustelujen jälkeen, olin kysellyt että mikä kestää, ne ilmoitti että viivästyminen johtuu Elisan asentajista.
HooEee sanoi:
Pari kuukautta meni ensin ollakko-päällä-vai-eikö-olla leikissä, mutta sen jälkeen se on toiminut kuin unelma.

no voi perse, taitaa tulla piiitkä tauko ton netin kanssa ku on muutto ensviikolla ja nykyään ku on niin koukussa nettiin että taitaapi tulla kovat ajat :(

Raven sanoi:
taitaapa olla kaikkialla se sama 4-6viikkoa. Ja jos on jonkun toisen operaattorin linja, niin se pitää irtisanoa ennenkuin voivat sen oman linjan kytkeä.
Ainakin Elisan linjan ne sulki mun puolesta, piti vain valtakirja faxata niille. Ja tuo 4-6 vko johtuu siitä, että saunalahti vuokraa linjan yleensä Elisalta ja Elisalla saa kestää 3-4vko kun ne kytkee linjat, ja ylläri ylläri niillähän kestää. :D

nohh en tiiä onko tähä luottamista mutta tänään tuli saunalahdelta tekstari että arvioitu toimitusaika on 26.5, eli tommoset 2viikkoa ja 2päivää jos menee putkeen, saa nähä :)

SuperStar sanoi:
nohh en tiiä onko tähä luottamista mutta tänään tuli saunalahdelta tekstari että arvioitu toimitusaika on 26.5, eli tommoset 2viikkoa ja 2päivää jos menee putkeen, saa nähä :)

Missä koulussa tuollaista matematiikkaa opetetaan? ;)

Edit: Jaa, tarkoititko siitä hetkestä kun tilasit sen?

Raven sanoi:
Missä koulussa tuollaista matematiikkaa opetetaan? ;)

Edit: Jaa, tarkoititko siitä hetkestä kun tilasit sen?

kauppiksessa ;) joo siis kun tossa aikasemmin kerroin että laitoin sen kirjeen postiin viimeviikon maanantaina, oon kyllä helvetin yllättyny jos ne oikeesti toimittaa sen tossa 26 päivä

Itellä on ollut koko tämän toukokuun Welhon kaapelimodeemi paskana. Signaali vaan katosi ja tässä sitä mennään - kirjastossa. 2 kertaa "huoltomies" on käynnyt, viikon välein. Prkl. Tänään taas soitti ja sano, että katotaan ensi viikolla uudestaan. Ikinä en enää käytä mitään Welhon tuotteita..

no voi helvetti! tänään soitti äijä flextronicilta(?) ja sano että linja on kytketty... eli viikko ja 2päivää tohon meni, en voi uskoo :) tosin tohon varmaan vaikutti se että mitään aikasempaa liittymää tossa kämpässä ei ollu ni ne ei joutunu tappelee siitä elisan/soneran kanssa

Hmm... pitääpä harkita ton Saunalahden hankkimista. Oon tässä jonkin aikaa hautonu ajatusta, että vaihtaisin Soneran Elisaan. Oon kuullu kaveripiiristä paljon hyvää legendaa Elisasta, toiminu kuulemma vakaasti ja hyvin. Tää mun Sonera sen sijaan homoilee vähän väliä, ei vaan suostu käynnistymään vaikka mitä taikois. :wall: Lisäks ketuttaa se, että mulla on 1mb linja, kaverilla 0,5mb (Elisa) ja sillä on silti puolet pienempi pingi esim. pelejä pelatessa. Tiiä sit mistä toi johtuu? :curs:

KeppiNiska sanoi:
Lisäks ketuttaa se, että mulla on 1mb linja, kaverilla 0,5mb (Elisa) ja sillä on silti puolet pienempi pingi esim. pelejä pelatessa. Tiiä sit mistä toi johtuu? :curs:
MUTUA: Eivät siirtonopeus ja pingaus-aika ole korrelaatiossa keskenään.

Älähtäkää jos olen väärässä..

kyllä ne on käsittääkseni ihan korrelaatiossa. tohon pingiin voi vaikuttaa monikin asia, esim. palomuurit. Mulla ainakin jos on za-päällä kun pelaan jotain niin pingit tippuu ihan perkeleesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom