Saunalahden GSM-liittymien laskutus

demoni sanoi:
Asiakaspalvelun kanssa kannattaa asioida sähköpostitse, koska on aika vaikea todistaa, mitä puhelinkeskustelussa on sovittu.

Tämä on muuten hyvä pointti, ja pätee aika monessa muussakin asiassa/tilanteessa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu, paitsi itselläni ainakin on sellainen kokemus että sähköpostipalvelu on hidasta. Kun sain vuoden alkupuolella tietää etteivät ihmiset saa yhteyttä minuun, yritin ensin aspa-puhelinta muttei kukaan koskaan vastannut. Sitten laitoin sähköpostia ja siihen tuli vain automaattivastaus "asianne on jonossa". Nyt kun olen jo vaihtanut liittymää tuli sähköpostiin vastaus "asianne lienee jo ratkennut?" Just, olisi pitänyt olla muutama viikko maksaen liittymästä johon mm. työnantajani ei voi puhelimistaan soittaa jne. WTF, Saunikseen en enää koske kun aspa on tuota tasoa. :(
 
No mä ajattelin, että olisi pitänyt käyttää e-mailia, kun puhelimitse ei meinannut saada edes suljettua liittymää. Yritin n. 3kertaa, ja aina vaan tuli uutta laskua ja uusia kk-maksuja ..ja liittymää ei muka ollut suljettu, vaikka juuri edellisessä puhelussa asian piti olla selvä.

Lopulta vitutti niin paljon, että maksoin niille niiden asiattomasti karhuamat n15e, 5e ylimääräistä ja laskuun viestiksi:
"Joko riittää, liittymä ON suljettu ja ei enää mitään posteja tähän osoitteeseen."
..Ton jälkeen ne jätti mut rauhaan.

Ilmeisesti e-mailikaan ei olisi toiminut paremmin.
 
Tuttua tuttua... Kun minulla oli Saunalahden liittymä, niin laskut tulivat aina ihan ihmeellisiin aikoihin (= luvattoman myöhään). Sen lisäksi heti ensimmäisessä laskussa olivat laskuttaneet poikaystävälleni Saunalahden liittymään soitetuista puheluista saman hinnan, joka tulisi esim. Elisaan soitettaessa. Tämä siis tapahtui aikana, kun Saunalahdella oli tämä tarjous, että Saunalahteen on ilmaista soittaa.

Asian huomattuani tuolta oma.saunalahti.fi:sta laitoin sähköpostilla valituksen tuosta, mutta siihen ei tullut vastausta. Soitin asiakaspalveluun ja siellä eivät suostuneet muuta tekemään kuin lykkäämään kyseisen laskun eräpäivää kahdella viikolla. Pyysivät vain odottamaan asian ratkeamista ja yhteydenottoa sieltäpäin.

Kaksi viikkoa kului ja laskun eräpäivä meni umpeen. Mitään ei ollut kuulunut Saunalahdelta päin. No ei muuta kuin soittamaan taas asiakaspalveluun. Tällä kertaa ehdottivat, että maksaisin laskun kiltisti ja he sitten korvaavat tuon ylimääräisen summan jälkikäteen. En suostunut. Sitten laittoivat asiani johonkin kiireellisesti käsiteltäviin asioihin ja lupasivat taas soitella.

Parin päivän päästä tulikin puhelu, että hyvittävät (muistaakseni) 16 € laskusta. Eli en joutunut maksamaan yhtään ylimääräistä, mutta kyllä oli aikamoisen vaivan ja ruinaamisen takana!

Nyt olen ollut Kolumbuksen tyytyväinen asiakas jo muutaman kuukauden ajan. Laskut tulevat ajallaan ja mitään muutakaan valittamista ei ole.
 
demoni sanoi:
Lopulta vitutti niin paljon, että maksoin niille niiden asiattomasti karhuamat n15e, 5e ylimääräistä ja laskuun viestiksi:
"Joko riittää, liittymä ON suljettu ja ei enää mitään posteja tähän osoitteeseen."
..Ton jälkeen ne jätti mut rauhaan.
Maksoitko kenties verkkopankissa viitenumeroa käyttäen? Nimittäin, jos käyttää viitenumeroa, niin siihen viesti-kohtaan kirjoitetut viestit eivät näy. Eli viitenumeroa ja viestiä ei voi käyttää kumpaakin. Mietin vaan, että onkohan ne siellä Saunalahdella edes nähneet tuota viestiäsi...
 
Kun rupesin tässä tarkemmin asiaa miettimään, niin enpä ole minäkään saanut Saunalahdelta laskua herran aikoihin... Itselläni Saunalahden GSM-liittymä ja ADSL-liittymä... Kauhulla siis odottelen seuraavan laskun summaa.

Aiemmin Saunalahti on yrittänyt laskuttaa minua palveluista jota en ole tilannut... Lisäksi esim. kuukausimaksuja on yritetty periä useaan kertaan samalta ajalta. Näin on käynyt myös mutsille... Asiasta valitettuani tapausten on kerrottu olevan yksittäisiä vahinkoja mutta minä olen varma että kyseessä on JÄRJESTELMÄLLINEN KIERÄILY! :curs:

Asiakaspalvelu ei juurikaan kohdallani ole pahoitellut yrityksensä tekemiä virheitä, vaan päinvastoin, ovat asettuneet hyökkäyskannalle ja ikäänkuin vetäneet kik-herneet nenään kun olen ollut niin julkea, että olen arvostellut heidän firmaansa.

Olen myös kirjoittanut reklamaation Saunalahdelle, johon ei ole tullut vieläkään vastausta vaikka siitä on jo yli 3kk.

Saunalahden asiakkaana olen oppinut että laskut pitää tarkastaa huolella, ja asioista valitettaessa asiakaspalveluun, asiakas on aina väärässä. Firmaa johtaakin 3-kymppiset kollit jolla tuskin on edes jenkkifudistaustaa. Tulee mieleen ihan Syöpäsairaiden tuki ry:n toiminta.

Edullisten puheluiden hintana on surkea asiakaspolitiikka.

Ei näin.
 
Jissen sanoi:
Juu, paitsi itselläni ainakin on sellainen kokemus että sähköpostipalvelu on hidasta. Kun sain vuoden alkupuolella tietää etteivät ihmiset saa yhteyttä minuun, yritin ensin aspa-puhelinta muttei kukaan koskaan vastannut. Sitten laitoin sähköpostia ja siihen tuli vain automaattivastaus "asianne on jonossa".
Sähköpostipalvelu on tosiaan hidasta, automaattivastauksessa lukee "asianne mahdollisimman nopean käsittelyn kannalta..." ja sitten seuraava posti tulee noin kahden viikon päästä. :(
Esiintyykö muilla Saunalahden käyttäjillä usein verkon satunnaista häviämistä pariksi minuutiksi, vai onkohan mulla puhelimessa vaan vikaa?
 
Mulla näkyy oma saunalahdessa tasan joulukuun lasku, jonka sain postissa nelisen päivää sitten... kyllä mun logiikalla tammikuun puheluiden pitäisi jo näkyä vähintään omasaunalahdessa...
 
K. Jung sanoi:
Maksoitko kenties verkkopankissa viitenumeroa käyttäen? Nimittäin, jos käyttää viitenumeroa, niin siihen viesti-kohtaan kirjoitetut viestit eivät näy. Eli viitenumeroa ja viestiä ei voi käyttää kumpaakin. Mietin vaan, että onkohan ne siellä Saunalahdella edes nähneet tuota viestiäsi...

Hienoa :rolleyes: ..Luultavasti siinä oli viitenumero.
 
Täälläkin Saunalahti

Vaihdoin Saunalahteen syyskuussa 2004 ja laskutus on toiminut buenosti...

...tähän asti. Tammikuun lasku on todellakin myöhässä. Samoin avokillakin eli taitaa olla jokin yleinen sekaannus kyseisessä firmassa. Kävin kyllä netistä katsomassa omaa laskutustani ja totesin, että on saldoa sen verran vähän (reilu 20 egee) etteivät ole viitsineet laskuttaa sen takia. Syy ei todellakaan taida olla se!

Anyway, oon ollu tod. tyytyväinen Saunalahteen. Puh.laskut ovat olleet n. 30 euroa. Ennen pulitin esim. DNA:lle ja Soneralle n. 100 euroa. Mulla on saunalahden tekstariliittymä eli täytyy vaan puheluiden sijasta näppäillä viestejä, jotta laskut pysyisivät kohtuullisina.
 
Huoh... miksi ihmiset jaksaa hakata päätä seinään näiden operaattoreiden kanssa? Siksi että säästää muutaman sentin? Tässäkin threadissa on 32 postausta ja lähes kaikki postaukset käsittelyvät DNA:n tai saunalahden huonoutta. Yksi oli että hyvin toimii ja yksi soneran sättiminen.
Olen itse ollut radiolinjan/elisan asiakas vuodesta -95 viime syksyyn. Ja kertaakaan ei ole ollut laskutuksen kanssa ongelmia. Itseasiassa jopa pari vuotta sitten soittivat että kun olet ollut pitkäaikainen asiakas niin onko sinulla mitään murheita palvelussa tai muuta valittettavaa kun kerroin että yksi ainut pieni ongelma on että rajavyöhykkeen reunassa tuolla itärajalla on meillä metsästys aluetta noin 100 000 hehtaaria ja siellä on kuuluvuus todella heikko, niin kertoivat että selvittävät asiaa. Ja jopa antoivat jonkun alennuksen puheluista+ jonkun bonus järjestelmän jolla kanssa saa alennusta.
No kuitenkaan eivät saanneet ja eivät katsoneet tarpeeliseksi saada sitä verkkoa toimimaan tuolla itärajan korvessa, josta kuitenkin ilmoittivat että valitettavasti tällä hetkellä ei ole muutosta näkyvissä kuuluvuuteen siellä. Mutta kertoivat senkin että siellä on rajavartioston tukiasemissa soneran linkkejä ja jos on todella pakko minun saada toimiva verkko siellä niin sonera voisi olla hyvä valinta sitten. Niin hetken ajateltuani vaihdoin Soneraan ja vain ainoastaan sen takia että siellä on hieman lisä turvaa jos jotain sattuu korvessa niin saa apua kutsuttua ja hirvi/karhu hommissa pitää olla tavoittettavissa hieman paremmin.
 
fitnesspimu sanoi:
....Ennen pulitin esim. DNA:lle ja Soneralle n. 100 euroa...

Ennen oli elisalle puhelinlaskut minulla jotain 40-60€kk ja nyt soneralle alle 30€. Viimes oli 15€.
 
japa sanoi:
Huoh... miksi ihmiset jaksaa hakata päätä seinään näiden operaattoreiden kanssa?

Suomessahan on nykyään jopa uusitut lait jotka vaativat tietyn palvelutason, ja nämä tietyt operaattorit jäävät koko ajan sen alapuolelle. Pari päivää sitten oli viimeksi juttua oikeudenkäynneistä joissa määrättiin sakkoja operaattorille vitkastelusta kun operaatio joka saa lain mukaan kestää 10 min kesti useita vuorokausia jne. Ei mitä tahansa pidä sietää ja antaa anteeksi jos kyse on maksullisesta palvelusta. Minä en ainakaan ryhdy maksamaan viikko- tai kuukausitolkulla maksuja liittymästä joka ei toimi kuten kuuluu (kuten omassa tapauksessani puhelimeeni ei voitu soittaa tai laittaa viestejä, jne.). On aivan turhaa yrittää syyllistää asiakasta näissä tapauksissa.
 
Minä en olisi niinkään huolestunut siitä jos ei laskua tule ollenkaan/ajallaan, enemmän huolestuttaisi jos niitä tulisi liikaa.. No anyway, Saunalahti jyrää. Nyt viidettä vuotta Saunalahden liittymä, eikä ole kertaakaan käynyt mielessä vaihto. Pieniä ongelmia silloin tällöin laskujen/asiakaspalvelun/yms kanssa, mutta kyllä se taitaa olla sama kaikkien operaattorien kanssa.
 
yanglei sanoi:
Nyt viidettä vuotta Saunalahden liittymä, eikä ole kertaakaan käynyt mielessä vaihto. Pieniä ongelmia silloin tällöin laskujen/asiakaspalvelun/yms kanssa, mutta kyllä se taitaa olla sama kaikkien operaattorien kanssa.

Eipä ole minullakaan vaihto käynyt sen jälkeen mielessä, kun Sonerasta Saunalahteen vaihdoin. Liittymätyypin vaihdon yhteydessä oli kerran ongelma, kun laskuttivat GSM+:sta kuukausimaksun vaikka minulla on myös Saunalahden ADSL. Tämä hoitui kuitenkin yhdellä (1) sähköpostilla, vielä samana päivänä kun viestin lähetin. Joidenkin mielestä se on varmaan sitä jatkuvaa pään hakkaamista seinään.
 
Saunalahden laskutus toi toimii kuin unelma. Vanhat laskutkin ja seuraavan tulevan eräpäivät näkee netistä. Puhelut ovat markkinoiden halvimmat. Eipä ole tarvinnut Soneran kalliita puheluita puhua kymmeneen vuoteen.
 
Back
Ylös Bottom