Saunalahden GSM-liittymien laskutus

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Liittynyt
5.7.2002
Viestejä
5 744
Löytyykö palstalta muita Saunalahden liittymän omistajia, joilla on yksi (tai jopa useampi) puhelinlasku myöhässä? Itselleni ei tullut tammikuussa laskua ollenkaan, enkä Palsta-asiakaspalvelufoorumillakaan saanut kysymykseeni vastausta (ja nyt kysymykseni näytti sitäpaitsi hävinneen sieltä tykkänään???).

ÄRRINMURRIN! Juuri nämä laskutusepäselvyydet olivat suurin syy, miksi aikoinaan vaihdoin DNA:lta Saunikseen - muuten olen kyllä ollut liittymääni tyytyväinen, mutta jos eivät laskut ala tipahdella postiluukusta ajallaan, niin kyllä on liittymän vaihto taas kohta edessä... :curs:

On meinaan aika helv*tin ikävää maksella sitten useampi lasku kerralla, tuskin niihin mitään tavallista pitempiä maksuaikoja kuitenkaan tulee (ei ainakaan DNA:lla tullut).

:curs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gillyanne sanoi:
Itselleni ei tullut tammikuussa laskua ollenkaan, enkä Palsta-asiakaspalvelufoorumillakaan saanut kysymykseeni vastausta (ja nyt kysymykseni näytti sitäpaitsi hävinneen sieltä tykkänään???)
Ootko käynyt oma.saunalahti.fi sivujen kautta katsomassa onko sulle tullut laskua? Meille ei tullut joulukuun laskuja ollenkaan mutta sieltä netistä ne löytyi.
 
Allekirjoittanut vaihtoi liittymää kun aspaan ei saanut yhteyttä eikä liittymääni voinut viikkotolkulla soittaa muista kuin Elisan ja DNAn liittymistä (oma liittymäni käytti Soneran verkkoa). Kun olin lopulta irtisanonut liittymäni, saivat asian hoidettua, mutta niin huono aspa oli, etten enää anteeksi anna. :curs:

Vaimoke vaihtoi mukanani liittymää juurikin tuosta laskutusongelmasta johtuen. Hän sai nyt helmikuussa kaksi laskua, molemmat yhteensä usean kk summan kokoisia ja aiheuttavat melkoisen loven budjettiimme. Laskujen erittelytkin olivat kummallisia, toisessa oli kk-maksuja ihmeajoilta, toisessa puheluja samoilta, ja eri ajoilta jne. Oli todella vaikea edes tarkistaa mistä puheluista ja ajankohdista oli kyse, toisessa laskussa oli esim. muut marraskuun puhelut, paitsi jonkun alerenkaan puhelut olivat marraskuulta toisessa laskussa ja sama outous jatkui läpi laskujen.
 
Minullekaan ei tullut tammikuussa laskua, mutta nyt tuli ihan normaalisti yksi lasku, 2,9€. Kyllä harmittaisi jos noita tulisi kaksi, budjettihan siinä järkkyisi, henkisestä tasapainosta puhumattakaan.
 
Vasta pari viikkoo sitten tulivat marraskuun ja joulukuun laskut minulle..
 
Joo ei mullekkaan tullut tossa tammikuussa laskua!Ja jos ei rupee näkymään sitä laskua niin kannattaa tosiaankin käydä kattoo sieltä oma.saunalahti.fi sivuilta että mikä sieltä mättää.
 
Mulla tuli joku aika sitten muutaman päivän sisällä

a) lasku jossa oli marras- ja joulukuun puhelut (tässä luki, että myöhästyminen ja tuplalaskutus johtuu saunalahden sisäisestä liittymän vaihdosta. Oli mun mielestä ihan ok, koska se paketin mukana tuli uusi sim-kortti)

b) tammikuun lasku.

Olihan noissa pari viikkoa eräpäivissä väliä, mutta aika omituista oli saada kolmen kuukauden laskut about kerralla.

Nyt kannattaisi sitten vaihtaa DNA:han, jolla on samaan hintaan 500 minuuttia ja parikytä (oliko toi se summa?) tekstaria kaupan päälle.
 
Laskut on myöhässä täälläkin. Lisäksi suoraan sanoen vituttaa kun vaihdoin saunalahteen. Olen töissä vantaalla, ihan taajamassa ja silti (elisan) verkko on niin huono ettei puhelimella voi soittaa duunista ja kenttä katoaa jatkuvasti.
 
ringside sanoi:
Nyt kannattaisi sitten vaihtaa DNA:han, jolla on samaan hintaan 500 minuuttia ja parikytä (oliko toi se summa?) tekstaria kaupan päälle.

Summa oli 50 tekstiviestiä.

Ja Wolandille: Saunalahden asiakas saa nykyään itse päättää käyttääkö Soneran vain Elisan verkkoa, ja sitä voi vaihtaa halutessaan.
 
Soneran kanssa tuli hirveä sotku laskuissa. Liittymän avausmaksu ois pitänyt maksaa kaksi kertaa, vaikka sitä ei alunperin pitänyt maksaa ollenkaan. 5euron hyvitystä laskuissa ei näkynyt. Irtisanoin liittymän ja sain hyvät korvaukset. Sonera jäi vielä 1.60e auki :mäd: Mutta nykyään on prepaid. Ei tartte huolehtia laskuista.
 
Itselläni on ollut jo muutaman vuoden Saunalahden (silloin virallisesti taisi olla Jippii!) liittymä ja olen jo tottunut siihen, että viimekuun lasku tulee vasta n. seuraavan kuukauden puolessavälissä. Itselleni tästä ei ole aiheutunut mitään erikoisempaa harmia.

Yhden kerran on sattunut vähän isompi hämminki liittymän kanssa. Elettiin sitä aikaa kun Saunalahti/Jippii! oli vielä varsin uusi liittymä. Olivat jostakin syystä karkeasti 'tuplanneet' kuukauden tapahtumat laskuuni (2x soitetut puhelut sekä 2x lähetetyt tekstarit). Netissä olevasta puh.erittelystä näkyi selvästi kuinka oli esim. kahdesti soitettu samaan numeroon samanpituinen puhelu samaan aikaan. Normaali olosuhteissa saisi puuhastella ihan tosissaan, että tuo olisi mahdollista. :)

Vaan eipä hätiä mitiä, soitto asiakaspalveluun ja kun selvitin tilanteen niin laittoivat oikean suuruisen laskun tulemaan. Muuten itselläni ei ole ollut valittamista ko. lafkan suhteen. Olen tyytyväinen.
 
Saunalahdella tosiaan on toi oma.saunalahti.fi jossa voi pällistellä laskujaan. Uusi juttu on kuulemma se että saa puheluerittelytkin, ainakin itseä olisi kiinnostanut.. vaihdoin pois saunalahdesta kun soitonsiirrot duunikännykkään (Elisa) olivat maksullisia. Mieluummin maksan pari euroa elisalle liittymästä kuin 20 euroa soitonsiirroista saunalahdelle.
 
DNA:sta ei ole kuin pelkästään huonoja kokemuksia. Laskut tulivat aina milloin sattuivat, pari kertaa oli jopa n. 3 kk tauko laskujen välillä.
Lisäksi liittymän avauksen kylkiäisinä piti saada 50€ lahjakortti, mutta sitäpä ei koskaan tullut. Soitin liikkeeseen jossa olin liiittymän avannut, mutta siellä sanottiin, että lahjakortteja ei saakkaan lupauksesta huolimatta. WTF?
Sen jälkeen soitin DNA:n asiakaspalveluun. Siellä sanottiin että he eivät voi asialle tehdä mitään, ja että se on kysessä olevan liikkeen asia.
Mainittakoon vielä, että kyseessä oli Turun Forumin liike.

Välittömästi tämän jälkeen suljin liittymän enkä meinaa kyseiseltä operaattorilta ottaa enää koskaan minkäänlaista liittymää.

DNA on perseestä :evil:


taitaa olla vähän :offtopic: , mutta oli pakko päästää höyryjä :D
 
Markku sanoi:
Ootko käynyt oma.saunalahti.fi sivujen kautta katsomassa onko sulle tullut laskua? Meille ei tullut joulukuun laskuja ollenkaan mutta sieltä netistä ne löytyi.

Jepjep, ainakin pari päivää sitten viimeinen netissä näkyvä lasku oli joulukuun lasku, jonka olen siis jo aikaa aitten tietenkin maksanut.

Harmittaa kyllä, tähän asti kaikki Sauniksen laskut ovat tulleet suhtkoht ajallaan = heti sen kk:n puolenvälin jälkeen, missä eräpäiväkin on. Mutta nyt on ilmeisesti joku laajamittaisempikin ongelmvyyhti näiden laskujen suhteen olemassa, tai tähän käsitykseen ainakin tuota Palsta-foorumia lueskelemalla tulin.
 
Saunalahden laskutukset, liittymän toiminta ja sulkeminen vuosi sitten oli sellaista sekoilua, etten enää sekaannu ko firmaan.

Asiakaspalvelun kanssa kannattaa asioida sähköpostitse, koska on aika vaikea todistaa, mitä puhelinkeskustelussa on sovittu.
 
Mullakin tuli nyt lasku kerralla kahdelta kuukaudelta, sinänsä ei ole valittamista kun vaihdoin liittymätyyppiä Saunalhden sisällä, niin kahdelta kuukaudelta oli nyt lasku 10€ normaalin 30€/kk sijasta.

Tosin toi asiakaspalvelu on perseestä. Helpommin toimii, kun soittaa johonkin muuhun numeroon, vaikka liittymäntilausnumeroon tai vastaavaan. Saa saman palvelun ja vastataan nopeammin.
 
Back
Ylös Bottom