Saunalahden Adsl ei toimi

Vai, että piuha nykyään rajoittamaton. Aikaisemmin tähän tarvitsi kontaktin ISP:n NOC:sta, jonka pystyi lahjomaan viinapullolla. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Naru sanoi:
Ihmettelen itsekin, kun eilen asentelin tilaamani 1 M sauniksen ADSL:n toimintaan, niin modeemin mukaan linja on 2M ja tämän testin mukaan yhteysnopeus on 1.7M.

BTW, tuo ictbrothers.comin nopeustesti antaa minulle joka kerta eri arvoja, 1. testikerralla nopeus oli vain puoli megaa ja kolmannella testillä jo 2 megaa.

Mitäs nopeuksia sulla näyttää tuo Tomin antaman linkin takaa löytävä mittari?
Mun 2 megan yhteydelle tulee tuolta nopeutta 1.59 - 1.75 megabit/sec ja uppia
610 kilobit/sec. Löysin myös yhden toisen ja se näytti sellaista reilua 2.1 megan tulosta mun yhteydelle. Kyllä vaihtelee..
:eek:

Shamrock sanoi:
Mitäs nopeuksia sulla näyttää tuo Tomin antaman linkin takaa löytävä mittari?
Mun 2 megan yhteydelle tulee tuolta nopeutta 1.59 - 1.75 megabit/sec ja uppia
610 kilobit/sec. Löysin myös yhden toisen ja se näytti sellaista reilua 2.1 megan tulosta mun yhteydelle. Kyllä vaihtelee..
:eek:

Mulla näyttää downloadiksi n. 800kbit ja uploadiksi n. 660 kbit.

Minä otin Saunalahden liittymän kuun alussa. Entinen liittymä meni poikki 31. päivä ja Saunalahden piti aueta 2. päivä tätä kuuta. Ihmettelin tuolloin 31. päivä että eikö tämä nyt katkeakkaan kun huomasin että minä surffailen Saunalahden liittymällä. Eli viivyttelystä ei ainakaan voi moittia.

Ja minullakin oli aluksi ihmeellisen nopea tämä yhteys. Tämä on meganen mutta ensimmäisen päivän aikana dataa siirtyi n.200kB/s. Tämä tosin tasoittui päivän jälkeen ja nyt se on noin 100kB/s.

Täytyy antaa kiitosta Saunalahdelle ADSL-asennuksesta, vaikka epäilinkin sitä kovasti. Eilen tuli meili, että 1.10. asennetaan ja kahden tunnin päästä asentaja soitti, että linja on kytketty :eek: Ihan mukavasti aikaistui asennus.

Kyllä tämä 8/1 on :kuola: :kuola: :kuola:

Itsellä pitäisi olla nyt kans tuo 8/1 full rate, mutta ei vaan skulaa, max speed tällä hetkellä 1018.4kbps. Sanoivat että vika on siinä kun mulla on sisäinen pci-verkkokorttimodeemi, että jos ostan kunnollisen ulkoisen modeemin niin homman pitäisi alkaa natsaamaan. Mitä mieltä olette tuosta asiasta? Pitääkö paikkaansa? Olen kyllä asentanut viimeisimmät ohjelmistot TWIA-300:lleni, eli ei kiikasta siitä. Eka lasku full ratesta saapui jo, eikä palvelu pelaa..................

Shamrock sanoi:
Vihdoinkin se on totta! Eli Saunalahden yhteys toimii :)

Testasin kaistamittarilla yhteysnopeuden mun 2 MB yhteydelle http://www.ictbrothers.com/bandwitter/
ja tulos oli
Maksimi siirtonopeutesi: 5158 Kbps (632.1 K bytes/sec)...parhaimmillaan tulos oli
Maksimi siirtonopeutesi: 6788.7 Kbps (831.9 K bytes/sec). (testasin vielä useamman kerran yhteyttä ja tulokset oli aina jossain 5000-6500 Kbps haarukassa.

Olenkos ymmärtänyt jotain väärin, takaako esim. Saunalahti 2Mb yhteydelle, että se on aina minimissään tuo 2megaa ja parhaimmillaan mennään sitten yli että ovet paukkuu, vai mitä?

Oliskohan tällä mitään tekemistä asian kanssa?
www.saunalahti.fi sanoi:
SaunaVerkon alueella avaus nyt 0 € + kolme kuukautta yhden nopeusluokan tilattua korkeammalla nopeudella (ei koske Full Rate -liittymiä) + Saunalahti Turvapaketti -palvelu veloituksetta kuudeksi kuukaudeksi (sis. virustorjunta- ja palomuuriohjelmiston)

Mikäli tästä on kellekään apua, niin oma 8/1-netti lähti rokkaamaan kovaa vauhtia ostettuani kunnon ulkoisen modeemin, Zyxelin 660. Voi tätä vauhdin hurmaa. Paitsi että välillä pätkii mutta sen selätän kyllä.

Onko muilla ongelmia Telewellin EA400:sen kanssa? Sauniksen 8/1mb:sen kanssa down max. 670 ja up 85 kt/sec. Lisäksi yhteys katkeilee välillä Revconnectin käytön yhteydessä ja quakessa antaa lagi-piikkejä. Softat pitäisi olla uusimmat. :(

Kuulemma 'pitkät piuhat' hidastaa jonkin verran yhteyttä, kaveri tossa kokeilikin juuri tuota, ensin lyhyellä ja sit 10m johdolla seinästä. Mutta itselläni on alkanut mättämään tää yhteys, nopeustestit antaa ihan paskaa mulle lukuina ja vauhti on hidastunut suurinpiirtein 1-2 megasen yhteyden tasolle. Palautin just Zyxelin tehdasasetuksiin sieltä napista muttei paljoo auttanu. Että osaa olla vittumaisia nää saatanan paskat taas, perseestä koko touhu!
:curs:

Joo ei vittu nyt alkaa palaa käämit. Vauhti vaan hidastuu koko ajan. Kumman hyvin se sillon alussa pelasi pitkän aikaa, nyt pykii ku mummo lumihangessa ja HERMO MENEE. Mitä vittua tässä oikein on tekeillä???

muffy sanoi:
Joo ei vittu nyt alkaa palaa käämit. Vauhti vaan hidastuu koko ajan. Kumman hyvin se sillon alussa pelasi pitkän aikaa, nyt pykii ku mummo lumihangessa ja HERMO MENEE. Mitä vittua tässä oikein on tekeillä???
Tsekkaa onko zyxelille päivityksiä.

Jullikka sanoi:
Tsekkaa onko zyxelille päivityksiä.

Hain just uusimman paketin joka sisältää .bin ja .rom -tiedostot. Eihän mun kone tollasia ymmärrä, kuinka ton edes asentaa?

muffy sanoi:
Hain just uusimman paketin joka sisältää .bin ja .rom -tiedostot. Eihän mun kone tollasia ymmärrä, kuinka ton edes asentaa?
Eiköhän ne päivitetä sieltä boxin 'sisältä',ei muutaku konffaamaan :thumbs:

Jullikka sanoi:
Eiköhän ne päivitetä sieltä boxin 'sisältä',ei muutaku konffaamaan :thumbs:

Joo, sen nyt tein ja toi boxi jostain syystä mitään ilmottamatta muutti ittensä adsl2:ksi ja lopetti toiminnan. Painoin tehdasasetukset takasin ja nyt taas toimii. Se Elisan noperusmittari sanoo sitkeesti kaiken aikaa että mulla on vaan 1,5 megainen yhteys. Muutkin nopeusmittarit sanoo et tulee oikeasti vain 90-100kbps sisään mut kuitenkin jos lataan vaikka Half Life2:n demoa koneelle niin tulee yleensä n.800kbps. Sitten taas BitComet ja DC ja surffailu netissä on niin perin hidasta etten oikeen tiedä... Taidan olla sitten aika käsi näiden ansojen kanssa.

Nostetaas tämä vanha thread ylös, kun Saunalahden ADSL taas ajankohtainen.
Vaihdoin tänään hetken mielijohteesta yhteyden 2M/768 > Full Rate/1M. Kun testasin uutta yhteyttä (aktivoitu), niin tuo Tomin aikaisemmin laittama nopeustesti antoi tulokseksi:

Download >2.21 megabit/sec
Upload > 724.16 kilobit/sec

Saatana :curs:

Kertokaapa viisaammat onko tuo Saunalahden Full Rate noin heikko oikeasti vai pitääkö säädellä jotain? Modeemina on peruspurkki Telewell TW-EA200, joka on toiminut kuin junanvessa.

Shamrock sanoi:
Vaihdoin tänään hetken mielijohteesta yhteyden 2M/768 > Full Rate/1M. Kun testasin uutta yhteyttä (aktivoitu), niin tuo Tomin aikaisemmin laittama nopeustesti antoi tulokseksi:

Kertokaapa viisaammat onko tuo Saunalahden Full Rate noin heikko oikeasti vai pitääkö säädellä jotain? Modeemina on peruspurkki Telewell TW-EA200, joka on toiminut kuin junanvessa.

Saunalahtihan sanoo, että se on vähintään 2M yhteys, mutta piuhojen laadun ja pituuden..tai oikeastaan lyhyyden myötä se kasvaa lähemmäs 8 megasta.

Shamrock sanoi:

Koitappa vaikka tätä testiä, mä sain 8/1:llä tuosta ylemmästä testistä samat kuin sinä, eli serveri on aika kaukana.

http://myip.kolumbus.fi:8000/speedtest/initialmeter.php

Mulla oli tästä tuloksena noin 6Mbps, joka on vielä ihan hyväksyttävä.

http://www.msoynet.fi/speed.htm

Tossa on toinen, joka antaa oikeansuuntaisia tuloksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom