Saunalahdelta ei mene tekstiviestit suomalaiseen liittymään Australiaan... Auttakee!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Hieno tilanne. Avokki lähti australiaan kuukaudeksi ja on ollut nyt n 10 päivää. Muutenkin on ikävä ja saunalahti yrittää sitä vieläkin pahentaa hoitamalla tekstiviestit hittoon. Avolla siis telefinlandin 500 minuuttia kuussa ja minulla vastaava saunalahdelta. Lähetän +358 numeroon viestin, mutta se ei mene perille. Soitot menevät ja avon viestit kyllä tulevat minulle. Toimitustiedot kertovat että viesti menee joten alkaa oikeasti suoraan sanottuna VITUTTAMAAN kun muutenkin on hitonmoinen ikävä ja yhteydenpito rajoittuu mailaamiseen milloin avo pystyy lukemaan vain muutaman päivän välein...

mikä mättää, ja voiko sille mitään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
soita sille mammalles ja sano että ostaa jonku paikallisen prepaid liittymän, pysyy noi kustannukset paremmin hanskassa ja ehkä toimiskin molempiin suuntiin kunnolla

soita sille mammalles ja sano että ostaa jonku paikallisen prepaid liittymän, pysyy noi kustannukset paremmin hanskassa ja ehkä toimiskin molempiin suuntiin kunnolla
eikös se ole kalliimpaa? Onglmahan on etten minä saa lähetettyä hänelle viestejä, ei hänen lähettämisensä...

Tai halvempi olis ostaa joku puhelinkortti jolla puhuu 400 minuuttia ja maksaa vaivaiset kymmenen dollaria , muistaakseni . Kannattaa soittaa 3-5 aikaan yöllä sillon oli muistaakseni se off peak aika , muulloin maksaa vitusti.

eikös se ole kalliimpaa? Onglmahan on etten minä saa lähetettyä hänelle viestejä, ei hänen lähettämisensä...

Veikkaan myös että ongelma on vastaanottavassa päässä, eli suomalainen liittymä ei jostain syystä saa viestejä vieraassa verkossa. Ihan ensimmäiseksi kokeilisin vaihtaa jonkun toisen operaattorin verkkoon jos mahdollista. Toinen vaihtoehto on sitten tuo paikallinen prepaid jota samuk jo suositteli.

Mutta telefinlandilla lähetetyt viestit menevät perille. Vain minun saunalahdella lähettämät eivät mene...

Saunalahdella ei vissiin ole yhtä hyviä sopimuksia Australialaisten operaattorien kanssa. Asialle ei oikein voi mitään, jos näin on käynyt.

Outo juttu, lähettelen saunalahdan liittymästä thaimaaseen tekstaria paikalliseen prepaidiin harva se päivä ja hyvin toimii. Jostain syystä kuvaviestit ei mulla toimi...

Eihän tossa mitään järjellistä selitystä taida olla miksei teillä pelaa noi tekstarit, kokeile lähettää niitä tekstareita jostain nettiliittymästä, vaikka jos voipdiscountista...

Outo juttu, lähettelen saunalahdan liittymästä thaimaaseen tekstaria paikalliseen prepaidiin harva se päivä ja hyvin toimii. Jostain syystä kuvaviestit ei mulla toimi...
Avainsana on tossa toi Thaimaa. Nää puhelun/tekstarien siirto sopimukset on maa/operaattori kohtasia. Eri maiden eri operaattorien kanssa on eri operaattoreilla erilaisia sopimuksia.

Asia taitaa olla harvinaisen selvä. Helvetin saunalahti. Koko ajan tulee lisää syitä miksi tätä ei kannata ottaa, mutta kertaakaan en ole saanut uutta syytä miksi tämä pitäisi ottaa.

en ole ennen prepaidia käyttänyt, mikä niistä lähettää varmasti tekstiviestit australiaan? Se on ainoa kriteeri mikä merkitsee... Minkäs hintaisia ne ovat?

Vähän oudolta kuulostaisi, että vika olisi saunalahdessa - sehän toteaa, että verkko mihin viesti on menossa on tele finlandin, ja järjestää viestin sinne. Lähettäjä maksaa viestin lähetyskulut suomeen - riippumatta siitä, missä itse sijaitsee. Tele finlandin pitäisi sitten järjestää viesti puhelimeen - riippumatta siitä, missä puhelin sijaitsee. Heristäisin itse TF:älle sormea, mutta myönnän auliisti mahdollisuuden väärän puun haukkumisesta :)

IP-puhelutkaan eivät niin houkuttelevilta näytä. Teleale.com sanoo 28 senttiä minutilta australian matkaluurin hinnaksi, lankaan menisi 4 sentillä. Aika arvokasta, thaimaaseen soittaa 6 sentillä. Elämä on :)

Prepaidin hankkimisella tarkoitettiin kai, että avokkisi hankkisi Australialaisen prepaidin. Se tulee halvemmaksi, mikäli soittelee sieltä paikallisia puheluita (ja soittelee sillä suomeen ja muualle aussien ulkopuolelle käyttäen noita ip-hässäköitä). Tekstiviestin hinta kyllä Suomen päässä olevalle kallistuu, sillä lähettäjä tosiaan maksaa sen vastaanottajan verkon perusteella sitä hintaa, fyysinen sijainti on toissijaista.

Damn, eli alkuruudukossa taas. Kun pointti ei ole avon viesteily tänne päin vaan aivan kuten sanoit, minun viesteily sinne... Ja soittoni tosiaan menevät perille...

IP-puhelutkaan eivät niin houkuttelevilta näytä. Teleale.com sanoo 28 senttiä minutilta australian matkaluurin hinnaksi, lankaan menisi 4 sentillä. Aika arvokasta, thaimaaseen soittaa 6 sentillä. Elämä on :)

no jos siellä austraaliassa on nettiliittymä auki jota ei kummemmin ole palomuurattu umpeen www:tä lukuunottamatta, niin kannattaa harkita saunalahden nettipuhelinta. kk-maksu 0€, 3000min/kk ilmaiseks slahden kännykkäliittymiin...

oma mutu on, että se viesti häviää jossain vaiheessa sen jälkeen kun saunalahti on pistänyt sen maailmalle ja ennen sitä kun se saapuu tyttöystäväs käyttämän operaattorin verkkoon. yks idea ois tieten vaihtaa toiseen operaattoriin austraalian päässä vaikka väliaikaisesti (jos on kalliimpi kuin nykyinen) ja testata tuleeko sitä operaattoria käyttäessä viestit perille.

Avainsana on tossa toi Thaimaa. Nää puhelun/tekstarien siirto sopimukset on maa/operaattori kohtasia. Eri maiden eri operaattorien kanssa on eri operaattoreilla erilaisia sopimuksia.

Koska tuo saunalahti käyttää elisan verkkoa niin onko sillä erikseen vielä shopparit kiakkien operaattorien kanssa vai meneekö suoraan elisan shoppareiden mukaan?

Homma skulaa nyt, piti australiassa manuaalisesti vaihtaa verkkoa... Mutta loppuun tyhmä kysymys, eihän nämä viestit maksa mitään vastaanottajalle?

Vastaanottaja ei voi estää viestien tuloa (opt-in), joten ei ainakaan pitäisi. Puheluiden vastaanotto sitten maksaakin aika penteleesti.

Koska tuo saunalahti käyttää elisan verkkoa niin onko sillä erikseen vielä shopparit kiakkien operaattorien kanssa vai meneekö suoraan elisan shoppareiden mukaan?

veikkaisin että sauniksella on vielä omat sopparit ulkomaalaisten puljujen kanssa. saunalahtihan ei muuta ole käyttänyt kun elisan verkkoa (ja soneran hetken aikaa..). se on ns. virtuaalioperaattori jolla ei oikeesti ole omaa verkkoaan vaan se maksaa elisalle vuokraa verkon käytöstä. tällä hetkellä myös saunis on elisan omistuksessa, mutta käsittääkseni toimii vieläkin samalla lailla toi systeemi sit elisan sisällä.

varmistuksen saat kysymykseen jos jaksat googlata elisan hinnat austraaliaan ja vertaat niitä sauniksen hintoihin, sillähän se helposti selviää.

Homma skulaa nyt, piti australiassa manuaalisesti vaihtaa verkkoa... Mutta loppuun tyhmä kysymys, eihän nämä viestit maksa mitään vastaanottajalle?

ei maksa. kannattaa käydä kattomassa hinnastot, niin näkee kenen operaattorin verkossa kannattaa hengailla jos pitää puheluihin vastailla/soitella/viestejä lähetellä.

Mä oon semmosessa käsityksessä, että noi menee erikseen. En kyllä mene ihan varmana sanomaan.
Tekstiviesteistä ei mene vastaanottomaksua.

Suositut

Back
Ylös Bottom