Sata kuuskymppinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
48
Juu siis ostin uuden 160gb kovon ja mun kone ei suostu tunnistamaan sitä kuin 33gb. Biossista säätelin ja vaihtelin tunnistuksen automaattisesta oliks se nyt hbl tai jotain ja kokeilin muutkin vaihtoehdot, mut ei toimi KELE!.
Mitäs asialle voisi tehdä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku edes???? Mihin mä nyt kaikki "tiedostoni" laitan jos toi ei toimi.....

Näkyykö biossissa miten iso se kovo on? Näyttääkö kumpikaan(Windows/Bios) levyn kokoa oikein? Mikä windows sulla on?

Hommaa partition magic ohjelma, sillä formatoit uuden kovosi ja sitten katsot tunnistaako, jollain valmistajalla on joku ajuri tms paketti jonka saa imuroitua valmistajan sivulta että saa kovon näkymään täysikokoisena.

Tai sitten. Mene valvontatyökalut->Tietokoneen hallinta->Levyn hallinta->Toiminto->Alusta

Sulla on jumpperi todennäköisesti 32gb modessa. Tarkista jumpperointi!

Käyttis on xp ja kovo on samsung sp1604n. Missään ei kovon koko näy oikein.
Alustin kovon jo tolla levynalustuksella, mutta pysyy koko vaan pienenä.
Jumpperit? siis joitain emonsäätöjä vai? mis sellasii on?

Tai sitten sulla on niin vanha bios, ettei tunnista uusia suuria kovalevyjä. Eli biosinkin voi koittaa päivittää, jos ei muu auta.

Kiitos. Löysin kyllä ton sit lopulta itsekkin. Siel sivuilla oli myös joku samsungin oma tunnistus ohjelma, jonka ajoin. Nyt sitten startatessa vanha levy missä on käyttis herjaa et checkdisk tiedosto puuttuu ja kone ei siksi käynnisty. VITTU.
Milläs ton pystyy korjaamaan?.

Onhan sun vanha levy masterina, ja jos uusi levy on samassa kaapelissa kiinni, niin se on slavena (siis uusi levy).

Eli osaisiko joku auttaa tuon edelä mainitsemani uuden ongelman kanssa. Mikä #### tota mun vanhaa kovoa alkoi vaivaamaan?.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom