Sarjojen suoritus tapa voimanostossa?

Jees, eli on hiukkasen outo kysymys mutta kysyttäköön..

Kun olen nyt tuota podailua enempi harrastanut tähän asti, mutta olisin nyt kuitenkin sitten pikku hiljaa vaihtamassa harjoittelu tapaa voimanostoon päin.

Miten sarjat kannattaa suorittaa? podailussa enempi tein sarjat suht nopeesti ja ns. tein toistot "putkeen". Kannattaako nyt siis voimanostossa ainakin pääliikkeet tehdä kontrolloidusti alas=>räjähtävästi ylös(tämähän nyt periaatteessa oli podailussakin), ja sitten toistot ikään kuin tehdä ns. yksitellen, eli tavallaan keskittyisi joka toistoon kuin se olisi se maksiminosto??

Selvennyksiä kaivataan..

Ps. Olisin varmaan Jto voinut kysyä tätä mailinkin välityksellä, mutta menköön nyt täällä... :)

Ainahan noston pitää olla kontrolloitu kokonaisuus oli sitten nopea tai hidas negatiivinen vaihe (nusnus), mutta otetaan nyt esimerkiksi penkki niin kyllähän tuo on varmasti kovinkin henk.koht. juttu miten tankoa laskee. Monellahan nuo nostot ovat hyvin hitaita penkissä varsinkin paitojen kanssa, mutta esimerkiksi tämän meidän "doping-hirmun" Sandvikin nostot oli kyllä aika nopeita, mitä nyt oon muutaman videon kattonu. Sarjoissa mihinkään pumppailuun ei kannata lähteä, mutta itse en ainakaan joka nostoon hae sitä "ykköstä" eli ihan sarjana teen enkä hae mitään erityistä keskittymistä sarjan muihin nostoihin. Jos kyse kakkosesta tai kolmosesta niin harvoin tarvitsee edes lisähappea ottaa muihin nostoihin, sen verran lyhyt sarja. Kyykyssä alas ei varmasti kannata rojahtaa, mutta aika nopeasti sieltä pitää ylös ponnistaa jos ylös aikoo pääsevänsä :)

e. kuulen jo tänne asti kuinka jto naputtelee siellä taustalla ja jyrää mun kommenttini,mutta häiritsenpä sua maililla, hetkinen :)

kyllä sellanen pumppailukin on ihan ok, mutta jos tarkotuksena on suoritustekniikan optimointi ja räväkkyyden säilyttäminen läpi sarjan, se ns. asyklinen suoritustapa on parempi. sitä ainakin itse pääasiassa suosittelen.

nelkku sanoi:
mutta esimerkiksi tämän meidän "doping-hirmun" Sandvikin nostot oli kyllä aika nopeita, mitä nyt oon muutaman videon kattonu.

Se doping Kenneth oli Tallqvist ei Sandvik. Pakko oikaista tai kohta kukaan ei muista kumpi se oli ja syytön osapuoli kärsii.

Voit tehdä vaikka molemmilla tavoin, nopea lasku tai hidas lasku. Nykysuuntaus menee nopeimpiin nostoihin. Vaikka nosto on nopea, sen tulee olla hallittu. Nopeudesta ei ole hyötyä jos menet kyykyssä alas reporankana ja sitten koetat päästä ylös.
Liika hidastelu laskuvaiheessa syö taas ylimääräistä energiaa.

Ja tiedoksi, perkele:
Suomessa on kaksi voimailua harrastavaa Kennethiä:

Kenneth Sandvik, Ahvenanmaalta. Omaa huippuluokan penkkipunnerruksen yli 300 kg.
Kenneth Tallqvist, Tammisaaresta. On ollut otsikoissa viime aikoina käryn takia. Tehnyt isoja romuja joka lajissa.

Jos joku vielä sekoittaa nämä kaksi niin tulen leikkaamaan henk.koht. kivekset/munasarjat pois kyseiseltä henkilöltä. Tämä siksi ettei vääriä henkilöitä syyllistetä turhaan, prrrkkkkllllll

Ohhoh, asian tiedostan, mutta tohon tuli kyllä pahemman luokan virhe, pahoitteluni Sandvikia kohtaan ja miksei samantien Tallqvistia, kovia äijiä molemmat :)

Back
Ylös Bottom