Sarjaa alemmas voimia pitäen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ramo78
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se mikä myös vaikuttaa - onko painon vedättämisen + tankkaamisen jälkeen voimaa vai ei - on että kuinka paljon painoa joutuu tyhjäämään / kuivaamaan pois ja mikä nostajan omamassa on. Ramollakin 9kg kun oma paino on 95kg paikkeilla on 10% painosta... eli paljon. Jos painoa olisi tarvinnut vedättää puolet vähemmän niin puhtia nostoihin olisi varmasti ollut ihan eri tavalla tai toisaalta jos oma paino olisi joku 120kg niin 9kg ei suuremmalla todennäköisyydellä olisi liikaa.

Omalla kohdalla oli vähän sama tilanne, kun paino oli 105-106kg paikkeilla niin totesin, että turha yrittää 100kg sarjaan, koska voimat kärsii liikaa ja piti sitten vaan mennä 110 kilosiin. Tällä hetkellä tavoitteena onkin poltella muutama kilo läskiä pois, jotta ens kerralla alle 100kg sarjakin olisi mahdollista parhaassa tapauksessa ilman mitään manipulaatiota (vain tankkausta) tai korkeintaan 2kg vedättämisellä.

En jaksanut lueskella kovinkaan pitkälle näitä vanhoja posteja, mutta aihealue on sellainen, että pakko heittää pientä kommenttia.
Painonpudotus on kokemusteni perusteella hyvin erilaista eri lajeissa, ja se, onko punnitus 2h ennen kisaa vai jo edellisenä päivänä vaikuttaa tietenkin jonkin verran. Itse olen ollut enemmän tekemisissä lajin kanssa, jossa punnitus on tuon kaksi tuntia ennen kisan starttia ja olenkin itse pudottanut painoa useasti. Omalla kohdalla on tullut sekä onnistumisia että epäonnistumisia. Se, kuinka painoa lähtee pudottamaan riippuu paljolti "lähtöpainosta". Olen itse yrittänyt pitää painoa suhteellisen lähellä kisapainoa, noin 3 kilon päässä. Tällöin pudottamiseen ei tarvita pitkää aikaa, vaan se lähtee jo melkein viikossa (nesteistä pääosin). Tässä tapauksessa olen alkuviikon vesidieetillä, eli juon normia enemmän vettä ja vältän suolaa/nestettä sitovia aineita. Tämän lisäksi syön vain tarvittavan määrän (Yleensä harjoittelu on melko kevyttä kisaviikolla). Varsinainen painonveto tapahtuu sitten viimeisenä päivänä, jolloin stopataan täysin juominen -> kuivatetaan keho. Tarvittaessa sitten saunaa yms. Viime aikoina olen viimeisenä päivänä syönyt proteiini- tm. patukoita/valmisteita, jotta saan edes vähän energiaa. Pahimmissa pudotuksissa olen joutunut olemaan täysin syömättä... Heti puntarin jälkeen sitten on saatava nestetasapainoa kuosiin, ja siihen on hyvä ottaa juomaa, jossa on suoloja tarpeeksi. Myös energian on hyvä olla nestemäisessä muodossa. Nestettähän ei imeydy kuitenkaan määräänsä enemmän/h, joten liikaa ei kannata juoda tai se tulee suoraan läpi.
Minulla tällainen pudotus ei juurikaan vaikuta kisasuoritukseen/hidasta tekemistä. Mutta, toki jokainen kerta on hieman erilainen ja kokemus tuo siihen oman osansa. Tiedän tyyppejä, jotka jo kilonkin painonvedosta ovat aivan puhki. Viime vuonna pudottelin yli viisi kiloa kisaa varten, mutta siinä aloitin projektin jo useaa kk ennen järkeistämällä syömistä ja lisäämällä aerobista liikuntaa. Sekin onnistui kyllä hyvin. Minulla on siis itsellä painot siellä alle 60 kilon, joten nämä kilomäärät ovat prosentuaalisesti melko isoja.
Mutta tällaista tarinaa minun osaltani :)

Pientä juttua uusimmasta painonpudotuksestani 4.12.2013 GPA:han.
Tuon edellisen painonvedon veden juonnin jätin kokonaan pois, ihan sen takia koska suoraan sanoen kusin kaikki tärkeät hivenaineet pellolle ja oireena oli 2 viikkoiset krampit.
Nyt hiukka toisin toteutin tämän rumban.
Nooh, aamupaino huiteli taas 97Kilon hujakoillla... 3 päivää ennen punnitusta join vain n.6-7litraa vettä ja söin suht.normisti.
2päivää ennen puntaria lopetin kokonaan syömisen ja juomisen.. 12h ennen punnitusta painoa oli 92.8kg,ja ajatus oli että päästävä 91 kiloon ennenkuin lähden ajamaan Tampereelle..Yöllä saunaan,kaapimaan hikee pois.. ja paino tippui siihen 91kiloon, jano oli sanoin kuvaamaton jälleen.. nälkää en tuntenut laisinkaan.
Reilusti pukeutuneena ajelin jälleen sen 500km ja punnitupaikalla paino olikin sen 89.5kg.
kurkkua, suolaa,imodiumia,+muuta kovettajaa, jätskiä,pastaa,vanukkaita,riisifruttia, vettä,maitoa,pähkinöitä,leipää ym..meni niin ettei mitään järkee... seuraavana aamuna paino ruhtinaalliset pöhöt 98kg!!
Hyvin nesteet tarttuivat, vaan voimanpaska ei löydä perille niin nopeesti..
Lihakset tuntuivat lämmittelyissä siltä kuin ei olisi penkanut 3 viikkoon,repi lihasta ilkeesti..(kuivat)
Tuloksista jäätiin taas 10-15kg,mutta tietää nyt suunnan mitä kannattaa joskus toisten yrittää. n.195kg/90kiloisiin. n.200-205kg/100kiloisiin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom