Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Krusifiksi sanoi:Näyttää nuo arvostelijat olevan osittain 18 v porukkaa, eli kokemusta citikoista ja muista autoista lienee vaikka muille jakaa.
neutraali sanoi:mersu jos joku on oikea pappojen auto, ennemmin vaikka sitikka
tomppa82 sanoi:Ja citikkaa en kyllä itse uskaltaisi ostaa...ainakin mitä huhuihin on uskomista.
Ranskatarista Peugeot on ainoa, jonka kelpuuttaisin.
Vanhemmilla on ollut ainakin 4 pösöä ja kaikki ihan priima vehkeitä.
golgamech sanoi:Omasta mielestäni ainakin sitä voi pitää kokemuksesta autosta, kun vieressä istuva kuski huutaa leipää puikoissa.
Krusifiksi sanoi:Oletko ikinä ajanut Citroenilla?
wab sanoi:Taas sama tarina kuin aikaisemminkin, nyt lyhyessä muodossa:
Citroen Xsara Picasso, autolla ajettu 72tkm.
Pakkasta noin 25 astetta ja huohottimen jäätymisen takia öljyt pihalle ja kone vaihtoon, onneksi oli vuokra-auto. (hinausauton kuljettajan mukaan toinen samanlainen oli samana päivänä ollut hinauksessa täysin samasta syystä)
Dents sanoi:..huohotin jääty, pukkas öljyt ulos vissiin mittatikun reijästä ja siinäpä sitä oltiinkin. eivarmaan kymmentätuhatta ollu autossa mittarissa. "pösöissä" ollu samaa vikaa kans.. tuntuu ettei noita ranskalaisia suomen oloihin tehty.
Erkka80 sanoi:.
Kaikenlaisia kommentteja sitä ihmiset näppikseltään päästävät, esimerkkinä nyt vaikka Encelin "varmaan on vikatilastoissa ihan niillä viimeisillä sijoilla", esimerkkinä vasta julkaistut TÜV:n vikatilastot sanovat kyllä että keskitason paremmalla puolella kyllä, ihan siellä muiden joukossa. Porschet olivat huipulla, eritoten Boxster, jossa suuria vikoja todella vähän muihin verrattuna.
Myös tuohon peräänajojuttuun tekee mieli kommentoida sen verran, että riippuen siitä, miten peräkoukku on kiinnitetty autoon, se voi nimen omaan edesauttaa sitä lunastuskuntoon menemistä. Normikolarissa puskuri ym. muut iskun vastaanottamiseen tehdyt, helpommin vaihdettavat osat hajoavat, mutta peräkoukkuun osunut isku taivuttaa todennäköisesti auton peltejä/runkoa isommalta alalta kuin ilman koukkua ajettu peräkolari.
En siis sano, etteikö maine olisi itseaiheutettua, mutta se on yhtä vähän totta kuin väite, että Mersut ovat nykyään takavuosien tapaan laadun huipulla.
Autoja on monia, makuja samoin.
;)
Erkka80 sanoi:Itse viittasin tähän uuteen TÜV:n tilastoon, mitä lueskelin TM:sta tuossa taannoin, ja panin merkille että ihan hyvin sitikka pärjäsi ainakin artikkelissa annetun tiedon perusteella. Lisäksi saksalaisilta foorumeilta olen lueskellut että mm. ruosteenkesto on uudemmissa Citroeneissa (80-luvulta) ollut kehuttu. Toki Saksa ei ole Suomi.
.
Erkka80 sanoi:Jep. Muistin kyllä ammattisi. Ei se luotettavin merkki ole, minkä tittelin taitaa viedä jokin japanialainen, mutta muille euroille ei pahasti häviä.
Eniveis, edelleen toistan että halusin vaan tuoda esille näkemykseni, jonka mukaan Citroën ei merkkinä/laadullisesti mitenkään häviä kilpailijoilleen. Toki myönnän että itse katselen tätä asiaa eri perspektiivistä pitkäaikaisena käyttäjänä.
:piis:
NuuNuu sanoi:kerrothan mulle heti pösön ja citikan tekniikan erot, muutakuin se merkkikilpi??
ovat PSA:n autoja molemmat koria ja merkkikilpiä lukuunottamatta TÄSMÄLLEEN samoja autoja.