Sanelukone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
Eli ongelma on lyhyesti seuraava: Olen pyrkimässä yliopistoon ja ajattelin nauhottaa omaa lukemista jota sitten kuuntelisin esim. lenkeillä ym. En kuitenkaan ole koskaan sanelukonetta käyttänyt joten en tiedä tarjonnasta yhtään mitään. Kriteerit on: pystyy kuuntelemaan lenkillä/saa korvakuulokkeet, mahtuu yli 5 tuntia äänitettä tai sitten sisältö on kätevä vaihtaa aina halutessa, mielellään sais olla halpa ja äänenlaatu pitäis olla edes kohtalainen

Mitä kaikenlaisia kuvaukseen sopivia laitteita on? (esim. kuulin että jossain mp3:ssa olis nykyään tollasia?)

Mistä niitä saa? Ja paljonko siihen pitäisi vähintään investoida?

Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista. :arvi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mp3 soitin tulee ensimmäisenä mieleen, halpa ja kätevä. Mulla oli aikoinaan joku halppis soitin,missä oli sanelumahdollisuus, maksoi siihen aikaan 50(eli nykyään vastaavan saa varmaan muutamalla kympillä). Ulkomaisista nettikaupoista saa noita mp3 soittimia ainakin lähes ilmaiseksi..

Hakusanalla digisanelin löytyy googlesta tuohon tehtyjä laitteita. Kännyköissä ja mp3 soittimissa on myös noita ominaisuuksia, joten niitä voi myös testata.

Olen tehnyt toimittajan hommia, joissa sanelin on miltei pakollinen. Ainakin Olympus tekee oikein mainioita sanelimia. Hae jostain tietoa vaikkapa omasta sanelimestani, Olympus digital voice recorder vn-3100:sta. Tuo on kaikin puolin hyvä nauhoittamiseen ja kuunteluun, mutta siitä ei voi siirtää mitään esim. tietokoneelle. Olympus tekee myös sanelimia, joissa on "sisäänrakennettu" usb-liitin, joten sieltä pystyy siirtämään tiedostoja koneelle ja toisinkinpäin. Eli saa myös musaa mukaan tarvittaessa. Hinnat taitavat vaihdella sanelimissa välillä 70 e-taivas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom