Samsungin känny?

Ikä
53
Elikkä himottas kovasti hommata Samsungin känny, ovat niin tyylikkäitä. :hyper: Mutta minkälaista lienee käyttö? Sain hetken aikaa kokeilla Stockkalla ja tuntu miltei samanlaiselta käyttölogiikka kuin Nokialaisessa...mutta entäs sitten muuten, löytyykö laturia, hands-free, soittoäänien lataaminen, kuvien lataaminen, autolaturi, akun kestävyys, puhelimen kestävyys yleensä????? Toi latausjuttuhan tietysti riippuu operaattoristakin (mulla toistaiseksi kusettajien "äiti" eli Acn, :wall: ei se mitään ilmaista ollutkaan,p....kele!). Mutta asiaan, saisko kommenttia puolesta ja vastaan Samsungista, kiitos! :worship:

p.s. olen katellut lähinnä näitä malleja:sgh-x450, sgh-e100...sgh-e700 ois nami, mutta kun en halua kamerapuhelinta, ostan digikameran erikseen (parempi kuvienlaatu, tarvii työkäytössäki)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika vähän noita on huoltoon tullut, eli vaikuttaa luotettavilta vehkeiltä.

Itellä on E700, ja toimii ihan hyvin. Kamera on parhaita mitä olen missään nähnyt, puhelin on nopea käyttää, kamera on heti käyttövalmis.
Akku kestää yötä päivä päällä jonkun 4-5 päivää, kohtuu puhumisella.
Käyttis on helppo nokialaisen jälkeen omaksua, melkein suora kopio. Hands-freetä en ole kokeillut mutta soittoääniä olen laittanut puhelimeen kaapelilla netistä imuttaen. Niitä kyllä löytyy.
Muutamia hassuja juttuja on, mitä en ymmärrä ja jotka vähän haittaavat:
-merkkiääntä ei oikein "laillisesti" saa pois päältä, netistä kyllä löytyy siihen ohjeet mutta ne eivät kyllä ole oikea keino saada merkkiääntä pois
-Soittajille ei saa omaa kuvaa näkyviin
-Soittoääniin ei saa värinää samaan aikaan kuin ääni soi, ellei sitä ole ohjelmoitu ääneen itseensä. Muuten se tulee joko ennen ääntä tai kokonaan ilman ääntä. Hassua.
-Soittoryhmille ei saa imutettuja soittoääniä asetettua, vain puhelimen omia.
-Videokuvaa ei saa, mutta kuvasarjoja kyllä, mistä voi sitten tehdä .giffejä

Plussaa löytyy kyllä, hyvä puhelin on eikä nuo nyt haittaa. Näppärän kokoinen, hyvännäköinen, kuuluva, erinomainen kamera ja siinä on myös huimasti ominaisuuksia, hyvät ominaisuudet, pienehkö ei kuitenkaan liian pieni, ERINOMAINEN näyttö, yms.

lepex sanoi:
Itellä on E700, ja toimii ihan hyvin. Kamera on parhaita mitä olen missään nähnyt, puhelin on nopea käyttää, kamera on heti käyttövalmis.
Akku kestää yötä päivä päällä jonkun 4-5 päivää, kohtuu puhumisella.
Käyttis on helppo nokialaisen jälkeen omaksua, melkein suora kopio. Hands-freetä en ole kokeillut mutta soittoääniä olen laittanut puhelimeen kaapelilla netistä imuttaen. Niitä kyllä löytyy.
Muutamia hassuja juttuja on, mitä en ymmärrä ja jotka vähän haittaavat:
-merkkiääntä ei oikein "laillisesti" saa pois päältä, netistä kyllä löytyy siihen ohjeet mutta ne eivät kyllä ole oikea keino saada merkkiääntä pois
-Soittajille ei saa omaa kuvaa näkyviin
-Soittoääniin ei saa värinää samaan aikaan kuin ääni soi, ellei sitä ole ohjelmoitu ääneen itseensä. Muuten se tulee joko ennen ääntä tai kokonaan ilman ääntä. Hassua.
-Soittoryhmille ei saa imutettuja soittoääniä asetettua, vain puhelimen omia.
-Videokuvaa ei saa, mutta kuvasarjoja kyllä, mistä voi sitten tehdä .giffejä

Plussaa löytyy kyllä, hyvä puhelin on eikä nuo nyt haittaa. Näppärän kokoinen, hyvännäköinen, kuuluva, erinomainen kamera ja siinä on myös huimasti ominaisuuksia, hyvät ominaisuudet, pienehkö ei kuitenkaan liian pieni, ERINOMAINEN näyttö, yms.

Itse olen katellut myös tota puhelinta. (Pitää päästä kesätyörahoista eroon :D ) Sanoit, että kaapelilla saa ladattua musiikkia netistä niin onkos se kaapeli USB vai mikä? Ja onnistuuko samalla kaapelilla myös kuvien siirto koneelle, koska tuossa tapauksessa se toimisi myös digikameran korvikkeena.

Kiitoksia phy73 ja lepex, noilla vastauksilla pääsi jo alkuun, tosiaan se netistä imurointi jäi muakin vaivaamaan, voiko lepex tai joku muu antaa lisäinfoa...

...muillekin vinkkinä, Nokia-kansa taitaa horjua päätöksessään; Samsungilla ainakin täällä pienemmillä paikkakunnilla (Pohjois-Pohjanmaa) kova kysyntä ja joutuvat myymään "ei oota-tilataan-tulee sillon ja sillon"...eli kaipa koko kansaa ei ole vielä aivopesty Nokian orjiksi
:evil:
tsekatkaa www.samsung.fi, on aika kivat sivut puhelimien kohdalla, oikeen flash esityksiä ja downloadia yms. kivaa sälää. On muuten esittelyä käyttövalikostakin (ihan niinku lepex kertoi, saman tyylinen kuin Onkia...eiku Nokiallakin), tai olla se E700-mallin kohdalla :rock:

geronimo sanoi:
Kiitoksia phy73 ja lepex, noilla vastauksilla pääsi jo alkuun, tosiaan se netistä imurointi jäi muakin vaivaamaan, voiko lepex tai joku muu antaa lisäinfoa...

Netistä löytyy suomalainen saitti, jolta voi maksua vastaan hakea polyfonisia (40-kanavaisia) ääniä, taustakuvia ja animaatioita... Ei tänne vissiin saa linkkejä laittaa, mutta etköhän tuon löydä itekin. Sivusto on omistettu kokonaan Samsung-puhelimille.

Laitetaan siiten itse myös ku muutkii. Eli mul on toi samsung v200 (matrix puhelin) ja hyvin on toiminu. Sen jälkeen kun teini nokia 3310 meni rikki koko ajan niin kesätyörahoilla ostettii toi uus samsung noin vuosi sitten. Sillo kyseinen puhelimen oikee hinta tais olla jotaa 600e mutta itse sain sen 530e suhteiden myötä. Nyt ollut vuosi käytössä ja ei mitään vikoja ollut eikä mitään ole mennyt rikki, muutama kolhu. Laitetaan vähän plussia ja miinuksia:
+tyylikäs eikä oo ihan joka äpärällä samanlaista
+selkeät valikot ja muutenkin helppo käyttää
+2 vuoden takuu
+iso ja värikäs näyttö
+180 astetta kääntyvä kamera ( itse en esim. digi kameraa juuri tarvi niin kaiken tarpeellisen kuvattavan saa kameralla
+2 akkua tuli mukana,handsfree,laturi ja johto jolla saa netin kautta soitto ääniä ja laitettua esim. kuvia koneelle

-kameran käyttö syö akkua suhteellisen paljon
-kännykällä esim vain 1 soittoääni missä värinä mukana
-(kallis)

Eipä tuu mitää tähän hätää enää keksittyy. Tyytyväinen olen ollut, enkä vähään aikaa tule vielä puhelinta vaihtamaan. :kippis1:

Sanoit, että kaapelilla saa ladattua musiikkia netistä niin onkos se kaapeli USB vai mikä? Ja onnistuuko samalla kaapelilla myös kuvien siirto koneelle, koska tuossa tapauksessa se toimisi myös digikameran korvikkeena.

Kaapeli on sarjakaapeli, eli tulee COM-porttiin, ei USB-porttiin. USB-kaapeli on kai vasta tulossa markkinoille, vielä sitä ei taida olla saatavilla.
Kuvien siirto, kuten ääntenkin, onnistuu molempiin suuntiin, eli koneelle ja koneelta omalla ohjelmistolla. Kunhan äänitiedostot ovat oikean laatuisia, MIDejä tai MMFiä, niin äänet saa puhelimeen kaapelilla. DC:llä on ainakin helvetisti soittoääniä, ite olen löytänyt n.2500 erilaista.

Itekin tulen kyllä tämän puhelimen pitämään, koko on niin näppärä, pieni muttei liian, ja ihme kyllä, napit ovat meikäläisellekin tarpeeksi isoja, siis E700:ssa.

Kyselkää lisää jos haluatte jotain tietää.

lepex sanoi:
Kuvien siirto, kuten ääntenkin, onnistuu molempiin suuntiin, eli koneelle ja koneelta omalla ohjelmistolla.

Tuleeko ohjelmisto puhelimen mukana vai onko se ladattavissa netistä?

jüzz sanoi:
Tuleeko ohjelmisto puhelimen mukana vai onko se ladattavissa netistä?

Itselläni tuli ainakin puhelimen mukana EasyGPRS cd jossa on tuo ohjelma, että saa esim. kuvat koneelle.

raggi sanoi:
Itselläni tuli ainakin puhelimen mukana EasyGPRS cd jossa on tuo ohjelma, että saa esim. kuvat koneelle.

Joo, niin tuolta Samsungin sivuilta katoin niin tohon sun puhelimeen sisältyy se CD, mutta tossa E700 ei ainakaan mainita, että se tulis mukana.

E700 ollut tovin, pidän mahtavana luurina nokialaisten jälkeen. Menujen navigointi ei ole lainkaan vaikeaa vaikka se aluksi siltä tuntuikin. Ainut miinus minkä keksin on että varoitusääntä ei saa kokonaan pois, eli vaimea piip-ääni kuuluu aina mm. tekstarin lähettämisen jälkeen (itse en ainakaan ole keksinyt miten saisi pois). Mutta on tyylikäs, perusominaisuuksiltaankin toimiva (nopea, selvä ja häiriötön ääni) sekä oiva akku.
Tarvittavat softat (tarkemmin yksi ohjelma millä saa siirrettyä tavaraa puhelimesta/puhelimeen) saa mm. Samsungin sivuilta. Tarvitset tosin datakaapelin tai infrapunan tähän. Kysy jos tahdot tietää lisää, itselle tämä oli ensimmäinen poikkeaminen Nokia-leiristä, eikä ainakaan vielä kaduta tippaakaan.

Edit: Kamera tosiaan OK mutta ei ole digikameran haastajaksi. Mielestäni lähinnä lisäominaisuus.

Noniin, nyt on tilattu E700 ja datakaapeli, kun niin halvalla sai ja kaikki kehuneet kyseistä luuria. Toimittais nyt vaan posti sen nopeasti perille.

Kiitoksia!

Siis kaikille kiitoksia mielipiteistänne Samsungin puhelimista. Olen nyt lopulta saamassa E-100 - mallin itselleni, piti tänne periferiaan tilata/odottaa viikkoja ja laittaa varaukseen. Huomenna lähden sen hakemaan ja laitan vaihdossa vanhan uskollisen Nokia 6310i:n (Nokian käyttäjät itkevät verta tässä kohtaa, hullu mies, sehän on Nokioiden kysytyimpiä malleja). No, katotaan nyt, mitä se Samsung on käytännössä, jos vie mukanaan niin kai sitä sitten pitää siirtyä piakkoin lippulaivaan eli E-700:n, tai onhan siellä syksyllä tulossa vielä hienompia, tsekatkaa vaikka Samsungin sivuilta P-510 (on jo myynnissä) tai Z-105 :kuola: . Meikä nyt kuitenki aloittaa vaatimattomammin, kun halusin läppäpuhelimen ja Nokian sellaset on ihan vitun rumia :urjo:

Anyway, kiitoksia vielä kaikille, nyt täytyy vielä nukkua yks yä (niinku Joulupukkia odottais tai eka pukille pääsyä ja ikää on jo....liekö Pakkiksen ikä presidentti?)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom