Kuka määrittelee väärän ympäristön? Se joka lippistä pitää vai se joka siitä mielensä pahoittaa?tai muuten väärässä ympäristössä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuka määrittelee väärän ympäristön? Se joka lippistä pitää vai se joka siitä mielensä pahoittaa?tai muuten väärässä ympäristössä
Kuka määrittelee väärän ympäristön? Se joka lippistä pitää vai se joka siitä mielensä pahoittaa?
Toi on kyl ihan totta että asiat on paljon muttuneet ja muuttuvat vaan entistä enemmän.No mä en näkis hirveesti että jumitettais nykyaikana yleisiin outoihin sääntöihin jotka ei voisi koskaan muuttua. Nykyään miehet kisaa naisten sarjoissa urheilussa, niin eikö se jo osoita että ajat muuttuu, joten lippalakista valittaminen on aika outoa kun maailma on muutenkin niin vapaa. Esim tatuointeja on nykyään monella, ei niitä enää luonnehdita vankilassa olleisiin. Ihmiset vaan tuppaa vähän olemaan sellaisia, että oma mielipide on maailman napa liian monessa asiassa ja jos joku ei satu itseään miellyttämään, niin se on sitten ehdottomasti huono juttu.
Mä jos nään jonkun lippis päässä jossain subwayssa syömässä, niin ei vain tule edes mieleen mitenkään nähdä sitä ongelmana, mut omalla kohdalla olen huomannut, miten esim on suunnattoman kamalaa jos tämän ikäinen esim pitää lippistä tai heittää fribakiekkoa, ihmiset on outoja ja jumittaa ihme oletuksiin.
On, tuomita ei kuitenkaan liian raskaasti saisi mielipiteiden perusteella, enkä tarkoita että sinä tuomitsisit.Joku toinen voikin sitten olla eri mieltä.
Lippis ulkona kesällä=fine
Lippis ruokapöydässä =not fine
Tämäkin kyllä riippuu että missä ruokapöydässä. Fine diningissä tms. ymmärrän kyllä. Muuten ihan outo "sääntö", jäänne jostain. Eikös lippis nimenomaan suojaa hiuksia mm. tippumasta ruokaan ? Kokitkin taitavat useimmiten päähineitä käyttää ruokaa laittaessaan, eikä pelkästään vedä hiuksia ponnarilla kiinni.
Tämmösistä periaatteellisista kielloista pitäisi nimenomaan päästä eroon. Kukin saa sitten itse arvioida miten haluaa moisesta loukkaantua tai tehdä johtopäätöksiä lippistä pitävästä henkilöstä...
No miten se lippis estää ruuan kunnioittamisen?Kyseisessä "säännössä" on kyse siitä ruuan kunnioittamisesta.
Nykyään toki kun ruokaa on tarjolla ylenmäärin, ihan roskikseen heitettäväksi asti niin ymmärtäähän tuon että monella kunnioitus ruokaa kohtaan on laskenut.
Nyt en kyllä osaa tähän vastata.No miten se lippis estää ruuan kunnioittamisen?
Toi on mullekin uutta, miten ruokaa pitäis kunnioittaa? Vai tarkoittaako se sitä että pitäis olla nöyrä kun on saanut töillä tekemällä rahaa ja leipää naaman eteen?
Ruokaa kunnioitetaan "hattu päästä" periaatteella.Kyseisessä "säännössä" on kyse siitä ruuan kunnioittamisesta.
Nykyään toki kun ruokaa on tarjolla ylenmäärin, ihan roskikseen heitettäväksi asti niin ymmärtäähän tuon että monella kunnioitus ruokaa kohtaan on laskenut.
Nyt en kyllä osaa tähän vastata.
Niinkuin en siihenkään että miksi esim. Budha temppeleissä ei saa olla olkapäät tai polvet näkyvillä.
Nuo on vaan asioita jotka joku on joskus mahdollisesti tuhansia vuosia sitten keksinyt ja niistä on tullut sen jälkeen yleinen tapa ja käyttäytymis normi.
Tuon uskonnollisen näkökannan ymmärrän. Uskonnot tietysti itse määräävät toimintansa ja miten heidän temppeleissään käyttäydytään
Muuten mielestäni vapaus kaikessa ja antaa muiden syödä miten haluaa. Jos jollekin käyttäytymisnormin jäänteelle ei ole selkeitä hyviä perusteita, nii en itse ainakaan vaadi ketään sellaisia asioita noudattamaan vaan "koska näin on aina tehty".
Ps. Itse en käytä lippistä syödessäni ruokapöydässä, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään tuomita henkilöä joka käyttää
Niin, jos joku mun ruokapöydässä söis lakki päässä, niin ehkä saattasin huomauttaa, että anteeksi voisitko? Tai tenavat jos syö lakit päässä, niin huomautan kyllä, että nyt lakit pois, ensinnäkin ollaan sisällä ja toiseksi ruokapöydässä.